Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '10

 
Kategori
Güncel
 

Referandum geliyor!....

Referandum geliyor!....
 

refarandum geliyor


Hatırlıyorum dün gibi 12 Eylül’ü. O zamanlar ortaokul öğrencisi bir gençtim. Siyaset hakkında fazla fikir sahibi değildim. Büyüklerimin çeşitli görüşleri vardı ama bize düşmezdi onların fikirlerini tartışmak. Sadece askerlerin sabahın köründe kapıya dayanmalarını ve evimizdeki kitapları didik didik incelediklerini hatırlıyorum. Sadece kitaplar ile kalsa iyi, yatak yorgan her yer darmadağın edilmişti. Gerçek yüzünü bir memurun evinde böyle göstermişti 12 Eylül. Kendi halinde bir memur olan babam içerlemişti bu duruma. Seçimden seçime sandık başına giden, kimsenin tavuğuna kış demeyen babam çok alınmıştı bu durumdan. Haliyle biz ev haklıda yara almıştık.

Bir zulüm dönemi başlıyordu o gün itibari ile. Ben küçük olduğum için yaşamadım. Belki delikanlı çağım olsaydı kesinlik ile yaşardım diye düşünüyorum. Evimize çok yakın olan yatılı bölge okulu ve şimdiki turizm müdürlüğü 12 Eylül’ ci lerin karargahı olmuştu. Düşünebiliyor musunuz bir eğitim yuvası kapatılıyor, askeri karargah yapılıyor. Kaldı ki o dönemde bir çok köyümüzde okul yok ve köylerden gelen öğrenciler burada eğitim alıyordu. Bu şekilde insanlar eğitim hakkından mahrum bırakılıyordu. Hani bunlar anayasayı koruyorlardı güya. Anayasayı koruyan adam eğitim yuvasını askeri karargah yapar mı?

Döndük geldik bu güne. Hala darbeler ve darbeciler konuşuluyor. Memnun olan bir tek insan görmedim. Gören var ise buyursun. Şimdi Anayasa da yapılan değişiklik ile bu darbecilere yargı yolu açılıyor. Yargı yolu açılması ile birlikte, darbe fikrini yüreğinde taşıyanlara da bir set oluşturulmuş oluyor böylelik ile. Ben umuyorum ki; Darbeyi bu yeni anayasa ile kimse aklının ucundan bile geçirmeyecektir. Ayrıca mahkemelerin yapısı değiştirilerek, işlerlik kazandırılacak. Üyelerin atanması değiştirilerek, bazı insanların hakimiyeti de kalkmış olacak. Yani HSYK denen kurum istediğini istediği yere atayamayacak. Danıştay, Yargıtay ve diğer mahkemeler yapı olarak değişecek. 12 Eylül zihniyeti ortadan kalkacak. Bu nedenler ile ben Anayasa değişikliğine EVET demeyi uygun buluyorum. Evet dediğim zaman Tayyip Erdoğan ve hükümetine güven oyu vermiş sayabilirsiniz, Ben buna katılmıyorum. Ben 12 Eylül zihniyetinin değişmesinden yanayım. Dayatmacı bir anayasa istemiyorum. Halkın kendi özgür iradesi ile Evet dediği bir anayasaya evet diyorum. En azından Anayasa mahkemesi ve diğer yüksek mahkemelerin yapısı değişir ise Bazılarının arka bahçesi ifadesi de geçerliliğini yitirecektir. Hükümetin çıkardığı her yasayı mahkemeye taşıyan zihniyetten de kurtulmuş oluruz diye düşünüyorum. Kaldı ki halkın menfaatine olan yasalar bile anayasa mahkemesinden dönmektedir. Ben kendimce bu değişikliğe EVET demeyi uygun buluyorum. Sizleri bilemem.

hidayetozdemir_0266@hotmail.com
 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..