Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '07

 
Kategori
Siyaset
 

Referandum olacaksa, 4 ay sonra olmalıydı

Referandum olacaksa, 4 ay sonra olmalıydı
 

Ülkemizde 22 Temmuz günü başlayan sürecin en kısa özeti: Türkiye çok kötü yönetiliyor.

Kötü yönetimin son örneği geçtiğimiz birkaç günde yaşandı. Oylaması başlamış referandumdaki metin TBMM tarafından değiştirildi ve Cumhurbaşkanı tarafından jet hızıyla onaylandı. YSK da kıl payı bir farkla referandumun sürmesi kararını aldı.

Ortada ciddi bir yanılgı vardır. Oylaması süren bir referandumun metni değiştirilemez. Bunu yapmaya kalktığınızda iki olasılık oluşur:

1. Referandum iptal edilir.
2. Referandum değişikliğin olmasından 4 ay sonra yapılır.

Oylama başlamıştır ve Türkiye Cumhuriyeti yurttaşları gümrüklerde üzerinde iki ayrı renk olan oy pusulalarının bir tarafına mührü basıp oyunu kullanmıştır. Onlar oyunu kullanırken bir metne oy vermişlerdir. Bugünden itibaren oy kullananlar ve 21 Ekim Pazar günü oy kullanacaklar yeni metne göre oy verecektir.

Bu referandum yara almıştır hem de derin bir yara almıştır.

Bir türlü iyileşemeyen demokrasimiz de yara almıştır hem de derin bir yara almıştır. En kötüsü de, bu yara iyileşecek bile olsa çirkin bir iz bırakacaktır.

Bu ülkenin yurttaşları olduğu için gümrüklerde oy kullanan yurttaşlarımıza “ikinci sınıf yurttaş” davranışı sergilenmiştir. Onların oyuna saygısızlık edilmiştir.

Bu Pazar sandığa gideceğiz ama ortada büyük hatalar vardır. Bu referandumun iptali için yollar tükenmemiş olmalıdır.

Bu büyük hatayı temizlemenin bir yolu vardır, sandığa gidip HAYIR oyu kullanmak.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..