Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Referandum sonuçları

Referandum sonuçları
 

Benim gördüklerim…

Referandum sonuçlarını, bu gün çıkan sonucun tam tersi olarak bekliyordum… Basit bir hesap yapmıştım kafamda: CHP % 30-35 ve MHP %15-20 aralığında bir oy tabanına sahip… Buna son dönemde yaşananların ve giderek artan yoksulluğun katkılarını dahil edersek demiştim… Yanılmışım demek yaptığım tüm düşüncelerin yanlış olduğu anlamına gelmez… Benim için çıkan sonuçların açıklamaları;

-Devlet Bahçeli’nin gayretleri, MHP ve AKP’nin parti tabanlardaki yakınlaşmayı önleyememiştir… Anadolu’da olan herkes bilir; Tek cephe Sola karşı yapılır halk arasında… Eskinin AP, DYP, ANAP’lıları şimdi AKP lidir… MHP ise hep bunların yanında olmuştur ve de güçlendiğinde kendi ağırlığını koymuştur… Zaten doğal olanda budur… Etiktir… Her zaman bu düşünceler karşılarına Solu rakip koymuştur… Son oylamada ilk defa Sol ile işbirliği yapılmak istenmesi içlerine sinmemiştir… Hatta ciddi bir kalıcı bir kayma bile yaratabilir sonuç olarak… Ancak; İlişkilerin Anadolu’ya nazaran daha gevşediği, ilişkileri ekonomik kuralların belirlediği yerlerde MHP tabanının HAYIR oyuna katkıları küçümsenemez…

-Bu oylama öncesi Deniz Baykal’ın ani bir operasyonla gönderilip, yerine Kemal Kılıçdaroğlu’nun gelmesinin elbet olumlu sonuçları olmuştur… Zaten Deniz Baykal’a duyulan kronikleşmiş güvensizliğin, ‘’Baykalcılığın’’ ortadan kalkması (Baykal düşmanlığı) bile başlı başına bir başarı unsuru haline gelmiştir… Onun yerine gelecek/geçecek kim olursa olsun (ama parti içi çatışma başlamaması kaydıyla) eski halinden daha iyi olacağı beklentisi zaten vardı… Düşünsenize Anti Baykalcılık temelinde parti kuruluyordu neredeyse… Bu dönemde Kemal Kılıçdaroğlu’nun katkısı budur işte…

-Hep özlemdir; Sola güçlü bir lider lazım! Gülerim bu lafa… Sola lider olmaz… Zaten her solcu ‘’liderdir’’… Önüne konan her şeyi yemez… O yüzden parti programı üzerinde anlaşılmalı ve omuz verenler sorumlu olmalı bence… Bu bir ‘’gariban’’ ve ‘’tuzağa kolay düşen bir adam’’ bile olabilir… Kemal Beyin içtenliği (şeytani zekası değil)’’ CHP nin tüm hantallığına rağmen CHP yi olması gereken SAYILARA ulaştırmıştır bence… Zaten Türk solu budur, bu kadardır… Sınırlara gelinmiştir ve artık bu sınırları zorlayacak çalışmalara başlanılmalıdır… Bu sayılar az değildir… Doğu toplumundan koparılmış, batı uygarlığını yaşam biçimi olarak gören bu sayı az değildir… Şimdi zaman programı sınıfsal bir zemine oturtup, tüm ötekileri kucaklama zamanıdır…

-Koca ülke haritasında, azıcık kıyılarda varmış gibi, sıkışmış gibi bir psikoloji yersiz bence… Ekonominin döndüğü, bireylerin kendi kendine kazandığı ve ülke nüfusunun en yoğun olduğu yerlerdir oralar… Yani tamda sınıfsal düşüncelerin olduğu yerler… Zenginlerin oturduğu yerler değil, üretimin dev boyutta olduğu yerlerdir… CHP nin kırsal ile sorunu var asıl olarak… Bunu İstanbul ve Ankara’da kırsaldan getirilen insanların yaşadığı yerlerde net olarak görebiliyoruz… Yoksa İstanbul sınıfsal çelişkilerin en çok yaşandığı yerdir… Ancak aynı grev kırıcısı gibi, kırsalın yığdığı, daha sınıfsal ilişkileri yaşayamamış, daha çok arsa rantından geçinen insanların ağırlığı altında kalıyor CHP İstanbul’da… Fakat onlara yaranma içine girmemelidir… Doğru politikalar zamanla destek bulur bence…

-Sonuç: Ben bu çıkan sonuçlardan umutsuz değilim… Zaten hiçbir zaman çoğunluk olamamışlığın, galip gelememişliğin, muhalefet olmayı neredeyse meslek edinmişliğin bakışıyla soruyorum; Ne değişti ki? Aksine galiba bu sefer olacak umutları taşımaya başladık gibi geldi bana… Bu bile bir şey değil mi?

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..