Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

perihan reyhan ALKAN

http://blog.milliyet.com.tr/pra

23 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

Referandum sonuçlarının düşündürdüğü!

Referandum sonuçlarının düşündürdüğü!
 

Çocukluğumda, rahmetli anneannem, "Cehennemin en dibinde hocalarla, köylüler yanacak." derdi. Anlam veremezdim, saçma gelirdi.

Görünüre göre her iki gurup da cenneti hak edenlerdi çocuk aklımla. Allah neden buna rağmen onlara karşı bu denli acımasızdı, neden sadece, hoca ya da köylü oldukları için onları yakacaktı ki cehenneminde? Ermezdi aklım o küçücük yaşımda, yanıt bulamazdım hiçbir soruma.

Açıklardı anneannem, yanacak oluş nedenlerinin sadece hoca ya da köylü oluşlarından olmadığını… Hocadan kastın sadece din adamları olmadığını ama büyük çoğunluğun da onlar olduğunu. Köylüden kastın da, köyde yaşayan ya da köylü olanların olmadığını sadece…

Yaşım büyüdükçe daha bir sorgular oldum, anneannem daha bir açıklar oldu nedenlerini ve ne ifade ettiğini o söylemin, neleri anlatmak istediğini, neye dikkat çekilmeye çalışıldığını…

Hadi hocalar tamam, nedenini anlamaya başlamıştım. Hepsi de değildi şüphesiz. Ne denli hassas bir göreve soyunduklarını, İşin özünü bilenler oluşlarıyla çok dikkatli olmaları lazım geldiğini, sınavlarından çıkmalarının çok zor olduğunu vb. kavramaya başlamıştım yaşımın her biraz daha ilerleyişinde...

Lakin o masum köylüler niyeydi, niye öylesi bir ayrıma tabi tutulmuştu o zavallı garibanlar, onu anlamakta, anlamlandırmakta ve çözmekte zorlanıyordum.

Daha sonraki süreçte, yaşım ilerleyip de her şeyin farkına vardıkça, gördükçe olanları, yaşadıkça acı sonuçlarını anlamıştım, hem de çok iyi anlamıştım anneannemin ne demek istediğini!

Hele de günümüzde…

Hele de referandum sonuçlarının nedenleri…

Öyle net açıkladı ki anneannemin ne demek istediğini!

Nur içinde yatsın, iyi ki görmedi bu günleri…

p.r.alkan

 
Toplam blog
: 290
: 553
Kayıt tarihi
: 11.03.08
 
 

İlk ve orta öğrenimimi Gölcük/ Kocaeli, lise ve üniversite öğrenimimi Ankarada gördüm. İlk okuldan..