Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Referandum sonuçlarının su yüzüne çıkardıkları...

Referandum sonuçlarının su yüzüne çıkardıkları...
 

Milliyet


Referandum sonuçlarını her siyasi parti kendine göre yorumlamaya başladı... Bu yorumların artık hiçbir değeri veya önemi yok... Önümüzde bir sonuç var. Evet oyu beş aşağı olsa, hayır oyu beş fazla olsa ne fark eder... Gerçek anlamda referandumda Anayasa değişikliği oylanmadı zaten... Oylanan olgular daha farklıydı...

Bu olgular, Türkiye Haritasındaki hatları da belirledi...

* Türkiye’nin Batı bölgesi, Akdeniz, Ege ve Marmara Bölgesi (Batı tipi yaşamın, laik düşüncenin cephesini oluşturdu.)

* Orta Anadolu, Karadeniz ve Doğu Anadolu’nun bir bölümü muhafazakâr yapı içinde tutuculukla, din ağırlıklı bir cepheyi oluşturdu

* Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve Doğu Anadolu Bölgesinin bir bölümü Kürtçü cepheyi oluşturdu...

Geldiğimiz, getirildiğimiz bu süreç, birden ortaya çıkmış değildir. AKP bu süreci hızlandırmıştır. Bu hızlandırmanın primini de iktidar olarak almıştır...

Referandum sonrasında Okyanus ötesine basının önünde teşekkür eden Başbakanın, Fethullah Gülen ve gladyosunun Türkiye üzerindeki etkinliğini, gücünü kabul etmiş görünüyor... Bu durum ise Cumhuriyeti içine sindiremeyenlerin, Atatürk devrimlerinin toplumda travma yarattığını söyleyenlerin bir gücü olarak referandumda kendini göstermiştir... Cumhuriyet ve Atatürk Devrimleri 12 Eylül 1980 yılından beri sistematik olarak yediği darbelerle bugüne gelmiştir... Referandum sonuçlarının önemli sonuçlarından birisi de budur...

Türkiye’nin üniter yapısının tartışıldığı bir süreci yaşıyoruz. AKP iktidarının Kürt Açılımı anlayışı Türkiye’nin üniter yapısını dönülmez noktalara doğru götürmektedir... Referandumun su yüzüne çıkardığı en önemli olgu da budur...

Referandum sonuçları açıklanır açıklanmaz. Başbakanın, Başkanlık sistemi için düğmeye bastığı biliniyor... Başkanlık sistemi ABD ve Krallıkla yönetilen ülkelerde uygulanmaktadır... ABD’nin yüzyıllık başkanlık sistemi geleneği vardır... Türkiye için Başkanlık sisteminin padişahlığa, krallığa doğru kayışın bir işareti olacaktır... Referandumun su yüzüne çıkardığı bu konuyu Başbakan en kısa zamanda yaşama geçirmek istemektedir...

Artık, çok partili bir döneminde geride kaldığını bu referandum açık şekilde ortaya çıkarmıştır...2011 seçimlerinde de göreceğiz , referandumun ortaya çıkardığı olgular neticesinde üç parti ancak parlamentoya girebilecek gibi gözüküyor....Süreç içinde de iki partili sisteme doğru kayış olacaktır...

Referandumun su yüzüne çıkardığı gerçeklerden bir kaçını yazmaya çalıştım...

Yarın yeni bir sürece merhaba diyeceğiz....

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..