Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '10

 
Kategori
Siyaset
 

Referanduma bir ay kala

Referanduma bir ay kala
 

Bugün ramazan ayının ilk günü, bütün blog severlere iyi bir ramazan ayı diliyorum. Ramazan ayı, yaza yerleşmenin son hazırlıklarını yapıyor. Yaz ayları uzun ve sıcak geçer, dolayısıyla oruç tutmak da zorlaşıyor. Zoru başarmak daha değerli değil midir?

Sevgili blog okuyucuları, uzun zamandır yoğunluktan dolayı yazamıyorum. Oysa sizlerle paylaşacak birçok konu var. Önümüzdeki günlerde bunları tek tek sizlerle paylaşmak umuduyla, konuyu bir ay sonra yapılacak referanduma getirmek istiyorum.

Öncelikle yeni anayasa değişikliğine "HAYIR" diyeceğimi belirtmek istiyorum. Bunun nedenlerine burada ayrıntılı bir şekilde girmek istemiyorum, ama kısaca açıklamakta fayda var. Herşeyden evvel bu referandumu demokratik bulmuyorum. Sandık başına gidecek seçmenin yaklaşık %85 inin değişikliklerin içeriğinden haberi olmadığını biliyoruz. Kamoyunda 12 Eylül'ün yargılanması olarak lanse edilmesi beni rahatsız ediyor. Paylaşım sitelerinde bahsettiğim gibi, sadece bu maddeyi oylamaya getirsek benim de oyum "EVET" olacaktır.

Ama işin aslı başka. Anayasa Mahkemesi üyelerinin Cumhurbaşkanı tarafınca ( çoğunluğunun 16/19 ) seçilmesi, askerlerin sivil mahkemelerde yargılanması, bir iş yerinde birden fazla sendikaya olnak sağlanması, HSYK ın yapısındaki değişiklikler önemli.

82 anayasası sosyal toplum haklarını gözeten bir anayasa değildi, değişikliğe ihtiyacı olduğu doğru. Kısmi değişikliklere de uğramış zaten. Bu değişiklik talebi bizleri tatmin etmiyor. Geçen yıllardaki olumsuz olaylar, bizleri gelecek için daha çok düşündürüyor.

Unutmayalım bu iktidar muhalefet çekişmesi değil, ülkemizin geleceğini ilgilendiriyor. İnternet ortamındaki paylaşımlar bizleri aydınlatıyor, doğru yolu bulmamızda bizlere yardımcı oluyor. Önümüzde bir ay var. Bilincimizi berraklaştırıp doğru karara varmalıyız.

Blog yazar ve okurları arasında bir anket olsa çok iyi olurdu. Bu isterseniz küçük bir anket olsun, kararınızı bekliyorum...

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..