Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '10

 
Kategori
Siyaset
 

Referanduma Türkiye alışsın

Referanduma Türkiye alışsın
 

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, yeni Anayasa değişikliği için referandum yolunun açık olduğu mesajını, “Türkiye referandumlara alışsın” sözleriyle verdi.

“Referandum (latince referendum) genelde anayasa değişikliği, yasaların kabulü ve ya çok önemli meselelerde halkın iradesini belirlemek amacıyla yapılan oylamadır. Referandumda halkın iradesi idareye doğrudan doğruya yansımakta olup doğrudan demokrasi'nin güzel bir örneğidir.”

Tanımda açıkça belirtildiği gibi demokrasinin güzel bir örneğidir. Ancak doğrudan demokrasi geleneğinin bulunduğu rejimler için geçerlidir.Kimilerinin demokrasi olmadığını, kimilerinin (az olduğu kanaatine varıp) daha çok demokrasi getirme iddiasında bulunduğu ülkemizde işe yarar mı?

Referandum, bizim gibi büyük ve kalabalık bir ülkede oldukça pahalı bir yöntemdir. Hele referandum konusunu bilek güreşi veya güç göstergesi sanan siyasi partilerin bol miktarda olduğu bir ülkede, ne getirip ne götüreceği tartışma konusudur.

Referandum konusunun kendi görüşü dışında bir sonuç getirebileceğini düşünen bir iktidar o konuyu referanduma götürür mü? Bu soruyu aklı başında her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kendine önyargısız sormalıdır. Zira zaten fakirlikten kırılan bir ülkede büyük bir masraf olan referandum artı bir yük getirecektir.

Siyasilere şu teklifi yapmak lazımdır.

Anayasa değişikliği, çok önemli teknik bilgi, ayrıntılı analiz isteyen bir konudur. Dolayısıyla bu konuda “çok okumuş, anayasal hak ve ödevlerinin sonuna kadar farkında ve savunucusu olan Türk halkına” öncelikle daha basit ama siyasetin gerçekten çözemediği veya çözmek istemediği konuları getirmenin daha yararlı olacağı kanaatindeyim.

Mesela dokunulmazlıklar. Her seçim öncesi siyasiler “dokunulmazlıkları kaldıracağız” diye nutuk atıyor, sonra unutuyor. Demek ki güçlerini aşan bir durum var ortada. Hadi buyurun halka sorun. Siyasi partiler ve seçim kanunları da olabilir.

Böylece halk da referandum konusunun kendi için ne kadar önemli olduğunu daha iyi kavrar, bir oy vermeden önce on saat düşünür. Tabii halktan bir çözüm bekleniyorsa…

15/01/2010

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..