Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '10

 
Kategori
Güncel
 

Referandumda hayır neden?

Referandumda hayır neden?
 

Varsa ? geçmişte nasıl bölmüşler düşün hatırla Ve bu oyuna HAYIR de.


Bu anayasa halk oylaması ile gündeme gelen 12 eylül darbecileri yargılansın beni biraz geriyor neden mi dersiniz? Ben 12 eylül öncesini yaşamadım aklım ermiyor çocuktum hiç bir anım ve hatıram yok ama büyüklerimden ablalarımdan hikayeler cok dinledim.

Mesela ablamı bir dersten karşıt görüşlü diye sınıf geçirmeyen ögretmeni (sagcı ögretmen) varmış. o ögretmenin görüşünden bizim yakın tanıdığımız varmış sorun çözülmüş.

Somalılar (manisa) bilir bilmeyen varsa eskilere sorsun İstasyon Ülkücülerin liseden yukarısı solcularınmış.

Ben ilkokulda bir arkadaşımla kavga etmişim solcuymuş beni döveceklermiş ama demişlerki o bizim muharremin oglu bizden demişler dövmemişler. (şu an komik bulunabilir ama öyleymiş ne yazıkki adam bizden sizden o kadar fanatikleşmiş ki ilkokul seviyesi olaya bile fantezi yapabiliyormuş ne yazikki:( )

Kıssadan özet yazdıklarım ama bilende unutmasın gercekten bu kadar sag ve sol diye bölünmüş ülkemiz nasıl 90 lı yılarda mafya ayagı gençlerimiz türedi. Şunu vurmuşlar bunu vurmuşlar şu kumarhanede zorla senet imzalatmışlar rezillikleri duyuyor isen 80 önceside sag ve sol kavgasına kurban gitmiş. İddiaya göre bu iki siyasi görüş ergenekon marifeti ile birbirine düşürülmüş tezi son zamanlarda bize empoze edilsede. Bu yasayı ortaya cıkaran hükümetin hangi örgütten olduğu hala araştırılmış değil.

Ve de tabiiki Bu Kürt meselesini birden bire ülkemiz üzerine hortumlayan lar ve birden bire yaratılan kürtüm Türküm söylemleri dilde milliyette bölünmeyi körüklemek hemde iktidarca yönetimce ve sag sol ayrımcılığı arada ne fark var bir düşünün bakalım ne fark var. Sagcılara ait bölge solculara ait bölge varmış, ses cıkarmaz desteklersen bu tarafcıları bölücüleri kürt türk ayrımını kürtlere ait kurtarılmış bölgeler Türklere ait kurtarılmış bölgeler olarak görürüz zamanını ne zaman uygun görürlerse :(

Dahada kısaca 80 ihtilalini yapanların bu kadar suçlanması gerektiğini düşünmüyorum her ne kadar sola yakın bir görüşü benimsesemde bireysel özgürlüğü esas alan bir yaşam gerekliliğini özümsesemde benim istasyon tarafına gidişimi engelleyen bir grup var idiyse 80 öncesi veya ben sag görüşlüyüm diye bana musallat olmaya çalışan bir grup var idi ise benim ülkemde o grupların hepsine hadee ordan diyecek bir güç ciktı ise onlara hala minnettar olmalıyız diye düşünüyorum.

Hiç bir siyasi görüş ideoloji kendi fikirlerinin hakimiyetini saglama ugruna başka bir kitle veya zümreye baskı yapamaz yapmamalıdır. Yapıyorda buna engel bir güç geldi ise o güçe hala daha minnettarım.

Demokrasi her ne kadar kesintiye ugramışta olsa sola yakın bir görüşüm diyorum hala ben solum diyenlerin Küba da fidel castro neden iktidarı kardeşine verdi. Neden Ernesto Che Guevara sovyetlere karşı kendine tavır alan dava arkadaşlarını bırakıp devrimci mücadelelere destek için gitti. Tüm herşey hikayedir iktidara kavuşunca belki düşünceler Küba da olduğu gibi yaşatılmıştır yıllarca ama saglık koşulları iktidar gücüne yetmeyince iktidar senden olana devredilmiştir yok öyle bir Adalet, Demokrasi.

Neyse benim ülkemdede yüksek idealler ugruna bir takım gençlik peşine takılıp koşmuştur. Birilerinin iktidarı için insanlarda bu ego bu şahsiyetsizlik oldukça idealler hep hayal olur. Ama birilerini benim gibi düşünmüyor diye yok etme girişimleri başlamış ise buna dur diyene saygı duymak lazım kin değil.

Şu an ülkemizdede herkesin kendi gibi olmasını isteyen ve olmadığı için bir şehri bile (izmir) orasını almamız lazım diye şartlanan ve tüm iktidar güçlerini oradaki yerel yönetimden memnuniyetsizlik üzerine kullanan bir dikta var.

Demokrat bir insan demokrasi için taraf aramamalıdır bir ülke Vatandaşları için taraf yoktur. TC vatandaşısındır o kadar. Birileri taraf yaratıyorsa bilki tarafı yaratan asla iyi niyetli olamaz. Bir ülke içinde vatandaşlarının milliyetini öne alarak girişimde bulunmak bölüçülüktür. Ve suçtur. Bu suçlara (sagçılık solçuluk gibi) cezalar zamanında verilmiştir. Şimdi bu cezaları ama adaletli ama adaletsiz yargılayanları yargı yoluna götürme niyeti ancak ve ancak kendilerini yargılama yetisi olanlara gözdağı vermektir. Dahası 80 öncesi olaylardan yargılanıp ceza almış kısmende magdur edilip o darbe ortamındaki kargaşada işkenceye maruz kalmışların desteğini taleb etmektir.

Neyse bilen biliyor aklın yolunu ama çok akıllıca oynanan bir oyun içindeyiz. Kendi elimizle Şeriat rüyası görenlere evet dememek için referandum da Hayır diyorum.

 
Toplam blog
: 44
: 2426
Kayıt tarihi
: 30.08.08
 
 

Yaşamak buysa yaşıyoruz işte, hayat bir mücadele ve ben de bu mücadeleyi elimden geldiği şekliyle ve..