Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '10

 
Kategori
Haber
 

Referandumda nasıl oy kullanacağız? Ve seçmen, sandık sayımızla ilgili bilgiler...

Referandumda nasıl oy kullanacağız? Ve seçmen, sandık sayımızla ilgili bilgiler...
 

Referandumla ilgili ülkemizin beşeri bilgileri ve nasıl oy kullanacağımız hakkında bilgilere şöyle bir göz atalım.

Referandum tarihi: 12.09.2010

Kaç seçmen oy kullanacak? 49.446.269

Kaç sandıkta oy kullanılacak? 151.546

Seçmenlerin ne kadarı erkek? 24.385.321

Ne kadarı bayan?25.060.948

Görevli sayısı: 1.061.137

Referandumun maliyeti: 154.000.000TL (Yüzellidörtmilyonlira)

Oy kullanmama (Boykot) cezası: 22.00TL

Oy kullanmaya başlama ve bitiş saatleri: Doğuda 07.00/16.00 Batıda 08.00/17.00

Referandum nedeniyle kullanılan kâğıt miktarı: 70 ton!

Referandumda oy vermeye giderken yanınızda mutlaka vatandaşlık numaranızı gösteren belgelerin bulunması gerekiyor. YSK’nın aldığı son kararla, nüfus cüzdanınız olmasa bile Nüfus Müdürlüklerinden alınan ve resmi belge niteliği taşıyan, üzerinde vatandaşlık numaranızı gösteren bir belgenin bulunması oy kullanmanız için yeterli sayılıyor.

Bu bilgilerden sonra Melih Âşık’ın köşesinde yayınlanan Kayserili Ergün Eker’in bir şiiri ile noktayı koyalım istedik.

Herkese HAYIR’lı BAYRAMLAR…

HAYIR
Şımartmayın artık onu
Banayasa bunun sonu

Diktatörlük asıl konu
Referandum sonrasında

Amaç yargı bizden olsun
Cezaevi mağdur dolsun
Çiçekler açmadan solsun
Referandum sonrasında

Doğruyu yanlıştan ayır
Sen de dürüstleri kayır
Temennimiz çıksın HAYIR
Referandum sonrasında

Hırsızlara kanma sakın
Arsızlara durma yakın
Niyetleri neymiş bakın
Referandum sonrasında

Silah vermeyin eline
Ulaşmasın emeline
Dinamit kor temeline
Referandum sonrasında

Evet demek esarettir
Hayır demek cesarettir
Geçer ise büyük derttir
Referandum sonrasında

Akepe’yi dürüst sanma
Bir tabak yemeğe kanma
Ben ne yaptım diye yanma
Referandum sonrasında.

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..