Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Referandumun getirdikleri

Referandumun getirdikleri
 

Bu referendum bir kez daha gösterdi ki “Atatürkün köylü milletin efendisidir” sözüne karşılık ben Atatürkçüyüm diyen, cumhuriyet mitinglerinde en ön saflarda boy gösteren, o elit tabakanın aydın kesimi dedikleri zümre hala daha 2007 – 2008 senelerinde ne düşünüyorlarsa bu gün hala daha aynı yerdeler ve Anadolunun yuzde 58 ine tekabül eden Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı Atatürkün iltifatına mahzar olmuş kesime bakın nasıl yaklaşıyorlar.

Sizlere yazilarindan kesitler sunuyorum. Yorumu ise sizlere birakiyorum.

Yilmaz ozdil 13 agustos 2007

Bak şimdi sen, çoluk çocuk kokarcaya döndün, Afrikalılar gibi fellik fellik yıkanacak dere arıyorsun...
Senin sırtından koltuk sahibi olanlar, borsa vurgunu yapanlar, ihale kapanlar, dolar-faiz volisi vuranlar ise, Perrier’le San Pellegrino’yla jakuzide banyo yapıyor, köpük köpük.
Reina’da sular kesik mi sanıyorsun, a benim bidon kafalım?
Şimdi iyi dinle...
Yap elini yumruk.
Şeytan kulağına kurşun der gibi vur bakayım kafana iki defa...
Ne duydun?
"Donk donk" di mi?
Sen önce onu doldur.


Bekir coskun 3 mayis 2007

Atatürk’ün kızları al bayraklarla yürürken, bu ülkenin aydınlık yüzlü erkekleri meydanları doldururken, çocuklar annelerinin-babalarının elini tutup yarınlarına şimdiden sahip çıkmaya kalkarken...
Göbeğini kaşıyan adam uzakta bıyık altından güler.
Ve sandık ortaya konulduğunda...
Göbeğini kaşıyan adamın dediği olur.
Çünkü demokrasi, bilinçte aşağı-yukarı eşit insanların rejimidir. Bir toplumun çoğunluğu "göbeğini kaşıyan adam" ise, orada demokrasi olmaz, olamaz...

NTV haydi gel bizimle ol tv programi 29 mart 2008

Aysun Kayacı, "Ben vergi veriyorum niye vergisini vermeyen, çok özür dilerim herkes üstüme gelecek ama kalıp olarak söylüyorum, 'dağdaki çoban'la benim oyum eşit mesela. Niye? Hiç vergisini vermeyen biriyle niye benim oyum eşit. O benim kadar duyarlı benim kadar sorumluluk sahibi bir şekilde yaklaşıyor mu acaba" diye konuştu.
Müjde Ar: "O zaman en çok vergiyi veren 60 tane oy versin. Öyle şey olur mu?"

Aysun Kayacı, "Ama şu an sizin şikayet ettiğiniz şey, ayak takımının iktidara getirdiği partiden şikayet etmiyor musunuz?

Yilmaz ozdil 23.07.2010

Kim yok?
Takunyalı...
İnsanımızın kodlarını bu kadar iyi bilen, toplumu bu kadar iyi gözlemleyen efsane ustanın, Rıfat Ilgaz'ın, hepimizi tek tek oraya koyarken, takunyalıları ıskalaması mümkün mü?

Ve bu gun yalcin bayer

Hürriyet gazetesi yazarı Yalçın Bayer'den referandumda 'Evet' diyen yüzde 58'lik kitleyi aptal yerine koyan not...u yayinladi "Aziz Nesin hiç yanılmadı Evet: %60, Hayır %40"


Evet Kendisini ve hatta kopegini ( Bekir Coskun) bile asil tabakanin asil yaratigi gorenler , calisanlari, emekcileri, koyluleri, cobanlari asagi tabakanin insanlari ve ayak takimi olarak gorenlerin kose yazilari boyle.

Iste bu bahsettigim kesim elit tabaka bu referandumda “Hayir”cilar safindaydi. (Burada kendini bu zumrenin icinde saymiyanlari tenzih ederim.) Soz meclisten disari.

Sadece belirtmek istedigim hayir diyen kesimin ittifak ettigi bir zumre. Kendileri hala daha koselerinde boyle yazdiklarina gore o medyayi takip edenlerin bunlarla bir sorunu yoktur umarim.

Benim bunlarla sorunum var. Ben kendimi elit tabakanin icinde saymiyorum, Benim yasam tarzim ve inanclarim onlarla hic bir zaman eslesmedi. Eslesmiyecek de. Belki Okumus olacagim, belki yasam standardim cok yulsek olacak, Yasadigim sehir onlarin ozlemini cektigi sehir olacak , belki emekci, isci, koylu olmiyacagim amma hala daha onlarin asagilamis oldugu zumrenin icinde bulunmaktan gurur duyacagim.

CHP de sirtindaki bu kamburu kendinden soyutlayip 1973 senesindeki konumuna gelmezse yani amblemindeki tasidigi 6 ok`un ilkelerine donmezse bu gunden bir adim daha ileri gidemez. CHP kendini astigi zaman bu ulkede yuzde 42 oy alabilmis bir parti oldugunu unutmamali.

TUSIAD bu referandumda evetcilerle ters dustu? Basbakan bi taraf olanalar betaraf olurlar dedi. Mustafa koc referandumdan evet cikarsa Turkiye ve Turk sanayicisi kaybeder dedi.

Bu gun aciklanan borsa gunlugunde Mustafa kocun hisse senetlerinin 750 milyon lira deger kazandigi idi. Yani betaraf olmadilar daha da zenginlestiler.

Bir de diyorum Referandumdan hayir ciksaydi dusen , yikilan bir borsada hisselerinin deger kaybi milyarlar olabilir miydi?

Ben Turkiyenin taninmis bir sanayicisinin bu buyuk yanilginin icine nasil dustugunu veya dusuruldugunu anliyamiyorum.

Referandumdan once aklima gelmemis yahu sirf bunlari batirmak su borsayi cokertmek icin bile hayir denebilirmis . denebilirmis de bizim derdimiz bunlarla degil ki. Bizim derdimiz Turkiye sevdasi. Biz ulkemiz cagdas demokrasiler icinde yerini alsin istiyoruz,

Asker, Yuksek yargi devletin isleyen carklarina comak sokmasinlar yeter istiyoruz, herkez kendi isini yapsin istiyoruz.

Simdi duyuyorum bazi arkadarslar gorecegiz diyorlar gorecegiz Turkiyenin basina neler gelecek. Insaallah onlarin dusundugu gibi kotu seyler gelmez hakikaten Turkiyede butun kurumlari ile cagdas demokrasi yerlesir.

Ben Ingilterede yasiyorum. Demokrasinin besigi neresi derseniz herkez ingiltere diyor degil mi? Biliyor musunuz ? Ingilterede Genel kurmay baskani kim? Askerlerden baskasi bilmiyor. Halk bilmiyor umurlarinda da degil.

Ingilterede Anayasa mahkemesi baskani, danistay baskani, HYSK baskani kim avukatlar ve hakimlerin disinda halkin yuzde 95 i bilmiyor.

Simdi buradaki basin bu kisileri one cikartmamakla ingiliz halkina kotuluk mu ediyorlar sizce?

Ingilterede resmi olarak asil tabaka ( kraliyet ailesi ) ve halk tabakasi var. Ama ingilterede bu halk tabakasina, gobegini kasiyan, bidon kafali, ayak takimi, cahil, coban, koylu, takunyali, yobaz, aptal diyen hic bir kose yazari yok.

Burada secimlerden sonra iktidar olacak sandalyeyi kazanamiyan hic bir parti lideri secimlerde oylarini katlasalar da iktidar olamadigi icin “ben secim kazandim “diye lider koltugunda kalmiyor. Secimlerin sonuclarinin alindigi aksam istifa ediyor.

Margeret teacher 11 sene basbakanlik yapti secimlerde iktidar olacak cogunluktan fazla sandalyeyi de kazandi, yani istifa etmeseydi gene basbakandi. Ama istifa etti. Neden biliyormusunuz bir onceki secimlere gore 4 milletvekili daha az kazandi diye.

Darisi Turkiyedeki siyasilerin basina. Bakiyorum da butun partilerin liderleri bu referandumdan basari ile ciktiklarini iddia ediyorlar.

Boyle secmene boyle lider ne diyelim.

 
Toplam blog
: 18
: 1430
Kayıt tarihi
: 15.09.10
 
 

İngiltere'de yaşıyor, mimarlık yapıyorum. ..