Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
60
 

Reflünün tedavisi beslenmede saklı…

Reflünün tedavisi beslenmede saklı…
 

Reflü, mide içeriğinin yemek borusu içine kaçması sonucunda yemek borusunun tahriş olması ve mukozada önce ödem, daha sonra da ülser ve darlık oluşmasıdır. Reflü her 10 kişiden 4’ünde görülür. Normalde birçok kimsede yemek sonrası 10-15 kez reflü görülebilir. Ancak bu bazı durumlarda hastalığa neden olur. Nedenleri arasında viral enfeksiyonlar, mide fıtığı, tekrarlayan kusmalar ve yanlış beslenme vardır. Göğüs ağrısı, karın ağrısı, geğirme, ekşime, dişlerde çürükler, boğaza acı su gelmesi, şişkinlik gibi şikâyetlerle ortaya çıkar. Tedavi aşamasında tıbbi tedavinin yanında beslenme de önemli rol oynar.

*Yağ ve yağlı besinlerin (margarin, tereyağı, yağlı etler, yağlı peynir, tam yağlı süt/yoğurt, mayonez, kaymak, krema, sosis, salam, pastırma )tüketimi azaltılmalıdır.

*Koyu çay, kahve, acı baharatlar, karbonatlı içecekler, domates, turunçgiller, alkol, çok sıcak ve soğuk besinler tüketilmemelidir.

*Çikolata, nane, soğan, sarımsak gibi besinlerin tüketimi azaltılmalıdır.

*Kuru fasulye, nohut, mısır gibi gaz yapıcı gıdalardan kaçınılması gerekmektedir.

*Kızartma ve kavurma yöntemi ile pişirilmiş besinlerden uzak durulmalıdır.

*Obezite reflü oluşumuna zemin hazırlamaktadır. Bu nedenle ideal vücut ağırlığına gelmek şikâyetleri azaltır.

*Günde en az 3 öğün düzenli yemek yenilmelidir. Öğünler sık aralıklı olmalı(en az 2 saat) bir öğünde fazla yemek yenilmemeli ve yemek yerken, sıvı alımı azaltılmalı, sıvı öğün aralarında içilmelidir.

*Yatmadan önce yemek yeme alışkanlığından vazgeçilmelidir.

*Sıkı kemer kullanımı gibi uygulamalardan kaçınılmalıdır.

*Yemekten hemen sonra uzanıp yatılmamalı, yemekten en az 3-4 saat sonra yatılmalıdır.

*Yatağın baş kısmı 20-25 cm yükseltilebilir.

*İlaçlar yeterli su ile birlikte, tercihen dik pozisyonda alınmalıdır.

*Sigara ve alkol kullanılmamalıdır.

*Tok karnına egzersiz yapılmamalıdır.

Yukarıda bahsettiğim önerileri hayatınıza uygularsanız daha kaliteli ve sağlıklı bir yaşam sizin olacaktır. Basit önlemlerle hastalıklardan korunmak ya da kurtulmak mümkün. Kafanızda oluşan sorular varsa sosyal medya aracılığı ile ulaşabilirsiniz.

Diyetisyen Hilal MERCAN

Tülay EKER bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 170
Kayıt tarihi
: 21.11.16
 
 

Branşı: Diyetisyen   Bölüm: Trakya Üniversitesi / Beslenme ve Diyetetik ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster