Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Regl Döneminde Tatlı Krizine Girerseniz Bunu Yapın

Regl Döneminde Tatlı Krizine Girerseniz Bunu Yapın
 

Her 28 günde bir hem bedensel hem ruhsal anlamda fırtınalı denizlere benziyoruz. Bazen öfke kontrolü nedir unutuyoruz, bazen de en ufak bir bakış, en küçük bir kelime gözyaşlarına boğulmamıza neden oluyor. Üstüne üstlük baş ağrıları, karın ağrıları, önlenemez yeme isteği ve vücudumuzda toplanan ödem. Bir başka deyişle biz kadınlar, ortalama her 28 günde bir regl oluyoruz. Değişen hormonlarımız da bütün dengemizi bozuyor. Üstelik bu durum sadece regl olduğumuz günleri kapsamıyor. Bazen 10 gün öncesinden başlıyor her şey.

Peki ne yapalım? Regl olmak, fizyolojik bir gerçek. Aynı zamanda sağlıklı olduğumuzun da bir göstergesi.  Ama her ay tekrarlanan bu süreç hayatımızı zindana çeviriyorsa ne yapacağız? Rahat bir regl dönemi geçirmek için değiştirebileceğimiz bir şeyler var mı?

Elbette var! Mutfağımızı, öğünlerimizi yani kısacası beslenme alışkanlıklarımızı değiştirerek regl dönemini daha rahat atlatabilmek mümkün.

Gelin regl olmanın hayatımızı zindana çevirmemesi için beslenme programımızda yapabileceğimiz değişiklikleri maddeler halinde özetleyelim: 

1- Tatlı krizlerine karşı önlem alın

Öncelikle şekerden kesinlikle uzak durmak gerek. Bunun sadece regl dönemi için geçerli olduğunu düşünmeyin. Sağlıklı ve kaliteli bir hayat sürmek için ömür boyu rafine şekere el uzatmamak gerek. Birçok kadın regl öncesinde ve sırasında aşırı şeker ya da çikolata tüketimine yönelir. İşte bunu yapmayın. Eğer engellenemez bir tatlı yeme ihtiyacı duyuyorsanız meyve tercih edin. Ama şeker oranı düşük olanları tüketin.

2- Peki canım neden tatlı istiyor?

Bir başka deyişle dediler gibi tatlı tüketmek aslında regl olmanın doğal bir sonucu değil.  Böyle bir ihtiyaç içine girmemeyi sağlamak da tamamen beslenme düzeniyle ilgili. Canınızın neden tatlı istediğini hiç düşündünüz mü? Ben söyleyeyim, magnezyum eksikliği yüzünden. İşte bu yüzden, regl öncesinde ve sırasında magnezyum sağlayan besinler tüketmek gerekir. Örneğin yeşil sebzeler, badem, fındık, ceviz, baklagiller, domates,  bu konuda birebir.

3- Kafeini dengeleyin

Kafein alışkanlığınız varsa en azından regl döneminde bunu dengelemek ve yeniden düzenlemek gerektiğini unutmayın. Fazla kafein, regl dönemindeki ağrıları tetikleyebilir.

4- Süt ürünlerinden uzak durun

Regl olmaya hazırlandığınız dönemde süt ve süt ürünlerinden uzak durun. Eğer bunlardan vazgeçemiyorsanız ev yapımı yoğurt tüketin.

5- Sağlıklı yağlarla beslenin

Beslenmenizde yağa dikkat! Sağlıklı yağ alabileceğiniz besinler tüketin. Neler mi? Keten tohumu olabilir ya da zetinyağı, yumurta, balık yağı, ceviz tüketebilirsiniz.

6- Demir eksikliğini önlemek gerek

Birçok kadın regl esnasında demir eksikliği yaşayabilir. İşte bunu önlemek için kırmızı et, balık, baklagiller tüketebilirsiniz. Buna bağlı olarak regl sırasında demir emilimini sağlamak için C vitamini içeren sebze ve meyveler tüketmek gerek. Portakal, mandalina, yeşil biber gibi besinler bu konuda fayda sağlar.

7- Tuzdan uzak durun

Regl döneminden önce ve sırasında tuzdan uzak durmak gerek. Zaten vücudunuz ödem topladığı için bunu artırmamak adına aşırı tuz tüketiminden kaçınmannın faydası var.

8- Elbette bol bol su tüketin

Bütün hayatınız boyunca uyguladığınız kurala regl sırasında ayrı bir özen gösterin. Bol bol su tüketin. Bedeniniz canlansın, toksinlerden temizlensin, ağrılarınız hafiflesin, daha rahat, en azından günlük hayatınızı olumsuz anlamda fazla etkilemeyen bir regl dönemi geçirin.


BERSU EKİNCİ
Bütünsel Beslenme Danışmanı

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 82
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 49
Kayıt tarihi
: 07.08.18
 
 

Manchester Metropolitan Üniversitesi Medya ve Kurumsal İletişim Bölümü'nden mezun oldum. Uzun sür..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster