Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Regl Migreninde İştah Artışı Olur mu?

Regl Migreninde İştah Artışı Olur mu?
 

Migrende Oburluk


Migren, baş ağrısı olarak algılansa da sadece baş ağrısı değildir. Tüm vücudun etkilendiği bir hastalıktır. Baş ağrısına damarlardaki genişleme neden olur. Bu durum vücudun işlevlerini kontrol eden otonom sinir sisteminin çalışmasının aksamasının sonucudur. 
 
Aynı aksama kapsamında barsak hareketleri ve sindirim sisteminde de değişiklikler olur. Bu durum daha çok bulantı ve kusmaya neden olur. Genelde iştahsızlık hakimdir ve atak süresince migren hastaları yemek yemeyi istemezler. Bazen de tam tersi olup iştah artışına benzer bir durum olur. Aslında bu hastalar sürekli bir şeyler yiyerek midelerini bastırmaya da çalışırlar. Birşeyler yiyince sanki kafaları da düzelecek hissi hakim olabilir.    
 
Basit migrenli, regl dönemi migren atakları olan 38 yaşındaki hastada doymamacasına yeme isteği çok belirgin mevcuttu.  
 
“Lise yıllarımdan bu yana baş ağrım var. Özellikle regl dönemlerimde mutlaka ağrır. Kanamam başlar, migrenimde başlar. Kanama bitinceye kadar devam ederdi. Son 4-5 yıldır değişiklik oldu. Şimdilerde kanamam başladığında migrenim tutuyor. Sonra ara veriyor. Kanamam bitince ertesi gün migrenim tekrar başlıyor. Bu durum sorun değil, asıl sorunum o dönemlerde iştahımın çok atması. Tüm regl dönemi ve sonrası günleri sürekli ağzıma bir şeyler tıkıştırarak geçiriyorum. Doymak bilmiyorum. Sadece sürekli yiyorum. Bu dönem 8-10 gün kadar sürüyor. Ben hep yemekle uğraşıyorum. Bu nedenle son birkaç yıl içinde 10 kg birden aldım. Eskiden olan şiddetli bulantı kusmalar yerini oburluğa bıraktı.”

Gökmen Yaklaşımı için http://www.emelgokmen.com/gokmen-yaklasimi/gokmen-yaklasimi-nedir/ sayfasını okuyunuz.

Nasıl tedavi yapıyorum http://www.emelgokmen.com/tedavi/nasil-tedavi-yapiyorum/ sayfasına bakınız.

Migren, baş ağrısı, fibromiyalji, hastalıklar için http://www.emelgokmen.com/hastaliklar/migren/ tıklayınız.

 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..