Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Regresyon terapisi ile korkularımdan nasıl kurtulabilirim?

Regresyon terapisi ile korkularımdan nasıl kurtulabilirim?
 

30 yaşında kadın danışanımla çalışmaya başlıyoruz

- Evde üst komşumdan gelen sesler beni çok rahatsız ediyor, bunu basit gibi görmeyin, bütün hayatımı olumsuz etkilemeye başladı, sandalyeyi çekseler bile ben sanki kıyamet kopmuş zannediyorum çok korkuyorum, kalbim çarpıyor, nefes alamıyorum, gözlerim dışarıya çıkacakmış gibi hissediyorum. Ritmik sesler beni rahatsız ediyor, aniden olan sesler beni korkutuyori hiç hoşlanmıyorum, sinirleniyorum.

- Ayrıca bu durumum eşimide çok rahatsız etmeye başladı, beni anlamıyor, abarttığımı düşünüyor ve bana bazan de kızıyor, o rahatsız olmuyor, benim pimpirikli olduğumu söylüyor.Benim rahatsız olmamdan, rahatsız oluyor.

 Bu bilgilerden sonra çalışmaya başladık. Transa aldıktan sonra, bedeninde ki değişiklikleri söylemesini istedim. Çalışmalarımı beden üzerinden yaptığım için, birazdan yaşanılacaklar için ön yargıda bulunmamasını , sadece duygu ve düşüncelerini net olarak ifade etmesini söyledim. Tüm çalışmalarımda olduğu gibi bu çalışmamda da görüntülerin geleceğini her koşulda bunları hissedeceğini söyledim.

- Sol ayak parmaklarım oynuyor görüyor musunuz? . Bu hep sıkılınca, üzülünce oluyor dedi.Sol bacağım çok ağrıyor dayanamıyorum ne oldu anlamıyorum çok ses var dedi.

- Birazdan yaşayacaklarını biliyordum, korkmamasını yanında olduğumu söyledim

- Savaş var , Kurtuluş savaşındayım, Çanakkale'de.Bacağımda çok acı var, 48 yaşındayım, 1 oğlum var, İstanbul'dan geldim, Bayrampaşa'daydım, isteyerek gittik, cehennem gibi manzara çok kötü, assubayım, bomba sanırım dedi.

- Her yerde ölüler var, bomba sesleri hiç bitmiyor aman Allahım sol bacağım koptu, çok acıyor dayanamıyorum. Gazi oldum, ölümden korkmuyorum, seslerden korkuyorum geçecek değilmi diyerek hıçkırıklarla ağlamaya başladı. Tam olarak acıyı hissediyor o sahneyi tekrar yaşıyordu.

Sürekli telkinler vermeye başladım, birazdan hepsinin biterek o huzur anını yaşayacağını bu deneyiminin farkındalığını arttıracağını ve artık  yaşamında birçok şeyin olumlu yönde gelişeceğini söylüyordum.

Çok korkuyorum seslerden geçecek değil mi? Bacağım çok ağrıyor, gazi oldum diyordu sürekli.

Regresyon çalışmalarında bilinç hem geçmiş yaşamlarda olup, hem de aynı anda burda da olabiliyor.Orada yaşadığı yarım kalan duygular, korkular, travmalar her ne ise, bu yaşantımızıda etkiliyor, sadece biz bilmiyoruz, ta ki bu çalışmayı yapıncaya kadar.Önce ki yaşamda yaşadığı bu olay, bu bedeninde nedenini bilmediği aşırı ses ve gürültü korkusu olarak onu olumsuz etkilemekteydi. Bu korkunun kaynağında çözümü ile artık duyduğu sesler onu etkilemeyecekti. Ayrıca bu deneyim ona yeni farkındalıklar yaratıp, ölümde dahil, bedensel yaşadığı acıların yok olduğunu görerek, yaşamın ne kadar değerli olduğunu, alınan her nefes için şükredici ve teşekkür edici olması gerektiğini gösterdi. Regresyon çalışmalarında olay çok önem arz etmez, duygular , düşünceler ve inançlar önemlidir. Geçmişte yaşanılan travmalar, bu bedenimizide etkilemektedir. Bu çalışma ile acı bedeninden kurtuldu, yeni birçok farkındalıklarla çalışmayı bitirdik.

Sonuç: Benim için geri bildirimler , daha sonra ki değişimlerin olumlu yada olumsuz olması Regresyon çalışmalarının gerçekten işe yarayıp yaramadığını bilmem açısından önem arz ediyor. Yaptığım telefon görüşmesi ile çok iyi olduğunu, seslerin artık onu rahatsız etmediğini, en çok da eşinin bu durumdan memnun olduğunu ifade etti. Olaydan çok etkilendiğini ve zihninin hala nasıl olduğunu sorguladığını söyledi, inanılacak gibi değil dedi. Bunu arkadaşlarıma anlattım inanmadılar dedi. Ben korkularımdan kurtuldum eşimde rahat önemli olan da bu zaten dedi ve teşekkür etti.

Bildiğiniz, yada bilmediğiniz korkular, bedensel ağrılar, hastalıklar, ölüm korkusu, affedemediğiniz kişiler veya olaylar, sürekli tekrarını yaşadığınız size zarar veren ilişkiler, negatif duygu ve düşünce kalıpları ve birçok durum, geçmiş yaşam terapisi ile olumlu sonuçlanabilir. Bilinçaltı kayıtlarımız bize yardımcı olmakta.

Regresyonist Yazar: Emel Çekici

www.yenibenakademi.com

nlp.koc@gmail.com       

 
Toplam blog
: 15
: 1157
Kayıt tarihi
: 30.08.14
 
 

Hacettepe Üniversitesi Anestezi ve Reanimasyon (Yeniden Canlandırma) Wellness Koçu (Kaliteli ..