Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '11

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Rehavet rekabeti öldürür

Rehavet rekabeti öldürür
 

Rekabet, hayatımızın olmazsa olmaz bir parçası. Özellikle gelişen teknoloji ile birlikte. Fiyat, kalite, seçenek, hizmet, servis imkânları kısacası biz en iyiyiz, fakat bizim kadar iyileri de piyasada mevcut.

Satış-pazarlama-marka-imaj-kilit müşteri yönetimi-özel müşteri yönetimi- özendirme vb gibi tüm çalışmaları, piyasada var olmak için harcanan, maddi manevi emekleri düşündüğünüzde ortaya çıkan, aslında farklılaşma. Fark yaratarak akılda kalmak.

Müşteri farklı olanı almak istiyor. Bu sadece ürün bazında değil hizmet ve iletişim açısından da. Firmalar ise sadık müşteri istiyor. Çünkü firma hedeflerini belirlerken, pazardaki büyümeyi izlerken, sadık olan müşteriler, alacakları aksiyon için yanlarında yer alması, ayaklarının daha sağlam yere basmasını sağlıyor,  firma kendini güvende hissediyor.

Firmaların mevcutta satış-pazarlama departmanları olabilir. Onlar ürün gelişimini, Pazar yönetimini, müşteri ilişkilerini, satış cirolarını tutturuyorlardır. Farklılık yaratmak için yeni projeler üretmeye ihtiyaç var. Satış- Pazarlama ekibinin ise; rekabet koşulları her gün değişen pazarda çalışması için motivasyona. Peki, nasıl olacak bu iş?? Satış ve pazarlama yönetimi (koçluğu) tam bu dönemde devreye giriyor.

Firmanın mevcut dinamiklerini, geçmişinden getirdiklerini, gelişen ve değişen rekabet şartları ile harmanlayıp projeler üreterek marka, imaj, müşteri yönetimi kısacası fark yaratıp farklılığınızı sürdürmesi açısından hizmet sunuyorlar.

Peki, neler kazandırıyor bize desteği almak? Sorusuna cevap ise; İşletmeye kendi alanlarında satış ve pazarlama yönetimi konularında butik projeler üretiyorlar.

Bizim işletmenin müdürleri, çalışanları var? Ne gerek var dışarıdan destek almaya onlar üretsin diye düşünülebilir. “Rehavete kapılırsak rakiplerimiz bizi yok eder.”

Gelişen ve değişen piyasa koşulları müşterinin mükemmellik anlayışını değiştirdi. Müşteri farklı hizmet almak istiyor. Klişe yaklaşımlar, her firmanın yaptığı jestler müşteri için bir şey ifade etmiyor. Çünkü siz yapmazsanız zaten diğer firma yapıyor diye bile ifade edebiliyor. Fark yaratmak için yaratıcı, farklı olma zamanı. Ya çalışanlar, rekabetin getirdiği zorlu çalışma koşullarında sıkıldı. Kota, satış kaygısı hayatlarının bir parçası oldu. Onların da motivasyona ihtiyacı var.

Kısacası bazen yöneticiyi de-çalışanı da anlamak, firmaya yeni proje oluşturmak ve mevcut kadronun da bunu sahiplenmesi ve uygulaması için bir desteğe ihtiyaç olabiliyor.

Dışarıdan hizmet alınabilir ya da bir birim oluşturulabilir fakat satış ve pazarlama için yeni projeler üretilmesi şart.

Kolay Gelsin

Özgül Çayırlı

 
Toplam blog
: 24
: 834
Kayıt tarihi
: 22.05.10
 
 

Bursa’ da doğdum. Uludağ Üniversitesi Radyoloji Bölümünden 1998 yılında mezun olduktan sonra özel..