Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '08

 
Kategori
ÖSYS
Okunma Sayısı
4349
 

Rehber öğretmen Mesut Hazin'den ÖSS ve OKS derecesi yapmak isteyenlere tavsiyeler

HER YIL TOKATTAN OKS VE ÖSS DEN İL BİRİNCİSİ ŞAMPİYON ÖĞRENCİLERİ ÇIKARAN SELÇUK FEN DERSHANESİNİN REHBER ÖĞRETMENİ MESUT HAZİN “ HEDEFİ OLAN ÖĞRENCİLERİMİZİ MOTİVE ETMEK BİZİM İÇİN DAHA KOLAY”

2005 yılı OKS Tokat il 1. si ve Türkiye 85. olan Ömer Faruk Özarslan ile gene 2005 yılı Yabancı dil Türkiye 9. olan İnanç Karagöz ‘ü Selçuk Fen dershanesi çıkarmıştı.Gene 2006 yılı OKS 1. 2. VE 3. İLE 8. 9 İLE ÖSS de İl Birincilerini Tokat Selçuk Fen Dershanesi çıkardı.Bu başarının sırlarını merak ederek Selçuk Fen Dershanesinin Rehber Öğretmenlerinden olan Mesut Hazin’in kapısını çaldık.Biz Sorduk O cevapladı ve aşağıdaki röportaj çıktı.

SORU- Mesut Bey bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları tamamladınız ve bugüne kadar nerelerde çalıştınız?

Mesut HAZİN- 1980 yılında Amasya Taşova’da doğdum. İlkokul ve ortaokulu Akınoğlu’nda liseyi ise Taşova’da okudum.Üniversiteyi ise Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde okuduktan sonra 1 sene Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık eğitimi aldım. Ayrıca her sene 1 ay süreli olarak yaz aylarında Rehberlik kurslarına katılmaktayım. Selçuk Fen Dershanesinde 3 seneden bu yana rehber öğretmen olarak çalışmaktayım.

SORU- Geçen yıl ve bu seninin OKS ve ÖSS de derece yapan öğrencilerinin çoğunun sizin dershaneniz öğrencilerinden olmasının sebepleri sizce neler Mesut bey ?

Mesut HAZİN- Bizim için öğrencilerimizin derece yapması çok önemli değil. Derece bu işin meyvesi. Öğrencilerimizin gelecekte başarılı bir iş adamı , ülkesini seven öğretmen veya ülke için çalışan başbakanlar ve Cumhurbaşkanları yetiştirmek bizim hedefimiz. Bizimde bağlı olduğumuz Güvender Dershanesi sahipleri ile sıkı olarak irtibatımız var. Devamlı olarak güncelleşmekteyiz. ÖSS sistemi değiştiği zaman o yaz kendimizi tamamen yeniledik. Daha önceki ÖYS den tecrübemiz vardı. Bunun üzerine yeni birikimlerimizi de koyarak yeni dönemle tanışmış olduk. Başarımız için her öğrencinin rehber öğretmeni olması, öğrenci veli diyalogu, öğrenci okul diyalogunun sağlanması , öğrenci takibi ve öğrenci motivasyonu ve sevgisi sağlanması ile başarımızı sağlamlaştırmış olduk.

SORU - ÖSS ve OKS de başarılı olmak isteyen öğrenciler ne yapmalı?

Mesut HAZİN- Öncelikle öğrencilerin kendilerinin hedefi olmalı Hedef olunca bunun gerçekleşmesi için zaten gerekenleri yerine getirir. Derece yapmak isteyen öğrencinin amacı tıp okumak ise tıp için çalışacağından hedefleri büyük olmalı. Her sene derece yapan ve iyi bir Üniversite kazanan kimseden farkları yok. Öğrencilerimize her zaman bunu öğütlemekteyiz. Hedef seçimi için kendilerini tanımaları aile, okul arkadaş etkisini düşünerek yapılmalı. Hedef belirledikten sonra ailenin desteğini almalı. Çalışmayı seven arkadaşlarla arkadaşlık kurmalı. Dershane tercihini doğru yapmalı. Rehber hocasının verdiği proğramlara da uymalı.

SORU- OKS ve ÖSS ye girecek çocuğu olan anne ve babaların öğrencilere yaklaşımı nasıl olmalı?

Mesut HAZİN- Tokat’ta ailelerin çoğunun eğitim düzeyi ilkokul. Veya lise mezunu. Bu yüzden ÖSS ye çalışan öğrencilere ders yönünden çok fazla yardım edememekteler. Sadece gereken doküman araç ve gereçleri sağlamaktalar. Aynı zamanda sınava hazırlanan öğrenci psikolojisi konusunda deneyimleri az. Biz dershane olarak öğrenci velilerimize sürekli olarak seminerler vermekteyiz. Bu da onların öğrenmesi gereken davranışları öğrenmelerine ve kendilerine olan güvenlerini artırmalarını sağlamakta. Aile her şeyin başı. O yüzden onların tutum ve davranışları çok önemli. Bu konuda ölçülü olmalılar. Ne öğrencinin her istediğini yapmalı ne de ilgisiz davranmalı. Mesala rehber öğretmeni olduğum bir öğrencimin annesi beni bir gün gece geç saatlerde arayarak “ Hocam oğlum bize kızıp evden çıktı.Yarım saat oldu eve dönmedi bize yardım edin” Biz de öğrencimizin gidebileceği yerleri gezip, öğrencimizi bularak ikna ettik. Öğrencimizin zaten bize güveni tamdı. Sorunlarını dinleyerek çözüme kavuşturduk. Bunun gibi örnekler çok tabii ki. Aile öğrencinin her şeyi. Öğrencinin yaşamda yer aldığı ilk yer: OKS ye hazırlanan öğrencilerimizin bunların dışında ergenlik faktörleri de var. Onlar daha hissi olmaktalar. Genellikle öğretmenlerinin sözünden çıkmıyorlar. Sevgi onlar için daha ön planda.

SORU- Hocam Kişisel Gelişim, Motivasyonu önemseyen ve önemsemeyen öğrenciler arasında genelde ne gibi farklar görmektesiniz hocam?

Mesut HAZİN- Yeni tabirle motivasyon eski tabirle ise gaz verme öğrenci için çok önemli. Motivasyon için kitaplar ve CD ler var. Çocuklar onları genellikle okuyorlar. Biz öğretmenler bunları genellikle öğrencinin tanıması için yapmaktayız. Her öğrencinin bir kapasitesi var.Onun kullanılması gerekmekte. Motivasyon ile bu gerçekleşmekte. Derece yapacak öğrencinin sınavdan önce son günü olumsuz bir şey olması durumunda başarısı değişecektir. Bir de sınavlar uzun bir maraton olduğundan öğrenciler her an sıkılma bırakma pes etme gibi durumlarla karşı karşıya kalmaktalar. Bunu da ancak motive ederek aşmaktayız. Yerinde ve zamanında çocuğu ölçerek motivasyonunu kontrol altında tutmalıyız. Şu an ki eğitim sistemimizde çocuklarımız at yarışı gibi koşmakta. Yüz binlerce insanla yarışmaktalar. Bunları öğrenci düşündüğü zaman hemen bocalayabiliyor . Bu da motivasyonun yerlerini açıklar. Biz bile monotonluktan kurtulmak için Selçuk FEN Dershanesi öğretmenleri olarak tecrübeler kazandık. Biz bile motive olmak için durmadan seminerler almakta iken motivasyon öğrenciye niye gerekmesin ki.?

SORU- ÖSS ve OKS de Tokat^’ın derecesinin daha çok artması içim Milli Eğitim ve Okullara daha ne gibi görevler düşmektedir.

Mesut HAZİN- Tokat için eğitim adına aile okul dershane etkili. Aileyi yukarda açıklamıştık. Dershane öğrencileri genellikle sadece sınav yılı gelmekteler. Yani okulda asıl temelin atılması gerekmekte. Okullarımız ilköğretim olarak kapasitelerinin üstünde. İkili eğitim yapan okullarımızın sayısı hala çok. Şu anki çağımız görsel olarak daha ön planda. Okullarımızın ders ve eğitim için gerekli olan görsel materyalleri hazırlaması gerekir. Özel okul Türkiye’nin bir çok ilinde varken Tokat’ta yeterli değil. Yenilerinin açılması gerekmekte. Dershaneler okullarla iş birliği yapmak istemekte. İhtiyaç fazlası dökümanları okullara göndermeli.

SORU- Hocam okumayı sevmenin öğrencinin başarısına etkisi nedir ?

Mesut HAZİN- Türkiye’de olduğu gibi Tokat’ta da okuma oranı az. Yeni yetişen nesiller TV başında çok zaman harcamakta. Okumak sadece sınavlar için değil.Dünyada neler değişmekte eski insanlar neler düşünmekteydi. Yeni bilimsel olaylar ve buluşlar için okumak gerekmekte. Zaten okumayı seven insan sınav için artısı olur. Sınavlarda özellikle Türkçe sorularının yarıya yakını düşünme ve yorumlama üzerine. Sayısalda ise Biyoloji sorularının uzun çıkması okumayı gerektirmekte. Sınavda zamanla yarışan öğrencilerin hızlı soru çözmesi için soruları hızlı anlaması gerekmektedir. Sorularda zaten uzun çıkmakta. Öğrenci soruyu okumaya başlamakta sonuna doğru ne dediğini anlamamakta.Tekrar okumaya başlayarak zaman harcamakta. Kitap okuyanlar bu olaylarda ise daha başarılı.

SORU- Hocam arkadaş seçiminin başarıya ne gibi etkisi var ?

Mesut HAZİN- “Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim” atasözü öğrenciler için tam isabetli söz. Öğrenciler başarılı da olsa hedefsiz arkadaşlar içinde kaldığında kendini onlar gibi hissetmekte . Bazı sebeplerle, gelecek adına düşüncesi olmayan insanlarla olmak başka, Üniversite ortamını konuşan Türkiye’nin yükselmesi için çalışan arkadaşlarla olmak başka. Bir insan kötü de olsa 2. tip ortamda kendini onlar gibi hissedecektir. Yani tembel olan öğrenci bile çalışkanlar arasında kendine çeki düzen verecektir.

SORU- ÖSS ve OKS adayları daha önce Üniversite tamamlamış ve hayatta başarılı olmuş insanlardan nasıl faydalanabilirler?

Mesut HAZİN- Dershanemiz bu sene derece yapan öğrencilerimize daha önce derece yapan öğrencilerimizi çay saatlerinde buluşturup, onlarında bu işleri yapabileceğini anlattırmaktayız. Bunun haricinde Fatih Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesinden tanıdık hocalar ve orada okuyan öğrencilerimizle sürekli olarak öğrencilerimizi buluşturarak bunun hiçbir zaman zor olmadığını anlatmaya çalıştık. Bu öğrencilerimizin gücünü artırdı. Bende başarılı olabilirim diyenler çıktı. Olimpiyatlarda nam salmış Özel Samanyolu Lisesi öğrencileri madalyalarını alarak derslerimize geldiler. Madalyaları tek tek öğrencilerimize takdim ettiler. Onlara taktık.Öğrencilerimiz o kadar mutlu oldular ki, Dünya Bilgisayar Olimpiyatında altın madalya alan öğrencinin madalyasını Bu sene OKS Tokat İL 1. si Ve Türkiye 33. olan Muhammed Taktığında hepsinin ufku da 180 derece değişmiştir.

SORU- Başka neler anlatacaksınız meşhur Mesut Hocamız?

Mesut HAZİN- Öğrencilerimize yararlı olduğumuz sürece bizim için ne mutlu. Bütün öğrencilerimiz bizler için düşünür .her öğrencinin işlemeye hazır maden olduğu bilinci var oldukça öğretmenlerin elleri öpülür. Bize bu röportajda yer verdiğiniz için Umutcan Umut’un dünyası köşesine teşekkür ederiz. Her an dershanemiz eğitim için sizden gelen her türlü teklife hazırdır.

TURAN YALÇIN-TOKAT

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

merabalar hocam .ben sabahatsu.2006 yılınö ss sınavından aldığımpuanla kıbrıs lefke avrupa üniversitesi görsel iletişi tasarımı bölümüne yerleştirildim .özel yetenek alanında eğitim görmekteyim .şimdi ikinci sınıfta eğitim görüyorum .hocam türkiyeye yetey geçiş yapmak istiyorum .ama öğrendiğim kadarıyla kıbrısta özel yetenek alanında okuyan öğrenciler hiçbir şekilde yatay geçiş yapamıyormuş.ben bu yüzden ikinci kez öss sınavına girmeyi düşünüyorum.çünkü yine öğrendiğim kadarıla ikinci kez sınava girip kazanırsam türkiyede kaldığım yerden devam edebilecemişim .yani sınavı kazanarısam kıbrıstayken gördüğüm dersleri türkiyeye geçtiğimde tekrar almaayacakmışım . bunu gerçeklik payı ne kadar hocam bana bu konuda yardımcı olursanız çok çok sevinicem .çünkütürkiyeye geçmeyi çok ama çok istiyorum .okuldan aldığım notlar çok ii 1. sınıf genel ortalamam 3.70.çok büyük bir ihtimalle ikinci sınıfın 1. dönem notuda buna yakınolacak.bu not öss sınavından sonrada bana yardımcı olacak mı?teşekkürler

sabahatsu isikli 
 29.11.2008 18:34
 

herkes okuyabilse keşke son derece yararlı bilgiler veriyosunuz

Şennur Köseli 
 14.04.2008 18:21
 

Benim abim de işitme engelli. Doğal olarak işitme engelli biri ile evlenmeyi tercih etti. Karı koca emekli oldular, sefalarını sürüyorlar. Türkiye' de gezmedikleri yer kalmadı dersen yalan şöylemiş olmam. o denli yani. Şimdi Avrupaya açılmayı düşünüyorlar:) İki de kızları var. Biri sonradan oldu, biri doğuştan %40 işitme kaybı var. Cihaz kullanıyorlar. Fakat ikisi de konuşuyor. Büyüğü liseyi bitirdi. Kayifleri gıcır yani:)) Onların sayesinde sağır dilsiz alfabesini de biliyorum. En azından parmakla yazmayı. Paylaşmak istedim. Sevgilerimle

Ayrıntıda gezinmek 
 10.04.2008 0:17
Cevap :
merhaba teşekkür ederim.Konu işitme engelli değil , kendine güven ve hayatı sevmekten ibaret ve gerçekten de başarılı işitme engellileri ben destekler ve severim ablanıza eniştenize ve yiğenlerinize çok selamlar Turan  10.04.2008 9:33
 

Röportajı okudum, rehber öğretmenimiz güzel öneriler vermiş. Aslında Anadolu'da rehber öğretmenler birer psikolog gibi de çalışmak zorundalar. Ailenin gece arayacak kadar ona güvenmesi ve öğretmenin de, sorumluluğu dışında olduğu halde bu duruma destek vermesi çok güzel. Sanırım rehber öğretmenlerin sadece meslek seçimine ve ders başarısına yönelik değil, bu röportajda anlatıldığı gibi kesinlikle pedagojik manada çocuğa ve aileye destek vermeleri ve bu zor dönemi atlatmalarına yardımcı olmaları asıl beklenen olacaktır. Sevgilerimle.

Kwan Yin 
 09.04.2008 22:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1059
Toplam yorum
: 338
Toplam mesaj
: 293
Ort. okunma sayısı
: 1503
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster