Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '11

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
202
 

Rekabet için

Rekabet için
 

İçinde bulunduğumuz dönemde finansal olarak ayakta kalabilmek firmalar için giderek zorlaşıyor. Hızla değişen tüketici tercihleri ürün çeşitliliği ve kaliteyi artırmayı zorlarken, firmalar eskisi gibi stoklu çalışamıyor, yığın olarak üretmek yerine karşılaştıkları çok çeşitli ve düşük adetli siparişlere uyum sağlamaya çalışıyor. Birçok firma tedarikçileriyle uzun süreli anlaşmalar yapmak yerine kısa süreli anlaşmalar yapıyor. Ürünlerin piyasada kalma süreleri gittikçe azalırken, artan rekabet nedeniyle piyasada kaldıkları bu kısa süre içerisinde sürekli olarak fiyatları düşüyor. Bahsettiğimiz mevcut durumda, daha çok bilgiyi daha hızlı işleyen, tüketicinin nabzını doğru tutan, piyasayı takip edip değişimleri önceden sezinleyip kolay uyum sağlayan, süreçlerini doğru yönetip daha verimli çalışan, tek seferde işin doğrusunu yapabilen, doğru zamanda doğru finansal kaynaklara erişebilen, yenilikçilik felsefesine inanmış, sıfıra yakın stokla çalışabilen rekabetçi firmalar daima bir adım önde oluyor. 

Bir firmanın süreçlerinde iyileştirme yapabilmesinin yolu öncelikle işleri standart hale getirmekten geçiyor. Malzeme veya işçilikte yapılan israflar, makinelere veya insanlara yapılan aşırı yüklenmeler, mevcut durumlardaki dengesizlikler, standart işlerin arasında daha kolay görülür hale geliyor. İşletmenin fonksiyonlarına, yapılan işlere yük getiren tüm israflardan arınmayı hedefleyen "yalın" mantığı ile yaklaşmakta fayda var. Gelişmiş teknoloji kullanımı, yetişmiş işgücü, çalışanların becerilerinin eğitim yoluyla artırılması ile birlikte yetkinlik, kalite, verimlilik, doğru kararlar alma becerisi ve müşteri beklentilerini karşılama oranı gittikçe artarken; maliyetler, hata sayıları, hurda oranları, stok seviyeleri, teslimat süreleri, arıza kaynaklı duruşlar ve iş kazası oranları da giderek azalıyor. Teknoloji her ne kadar bilginin hızlı bir şekilde işlenmesini ve çalışanların dijital ortamda bilgiyi paylaşmalarını kolaylaştırsa da tek başına teknoloji bir çözüm değil. En iyiyi başaran firmalar, teknoloji kullanımının yanında güven ortamı oluşturabilme, kişiler arası etkileşim ve bir ekip olarak çalışabilme konularındaki becerileriyle ön plana çıkıyorlar. 

Çalışanların yetenekleri ve kullandıkları donanımların yeterlilikleri, birbirlerine alternatif olma durumları hakkında oluşturulacak matrisler karşılaşılan problemler karşısında yol gösterici olacaktır. Unutmamak gerekir ki sistematik çalışmak, yetenekli de olsalar çalışanlara bağlı olarak çalışmaktan çok daha verimlidir. Ayrıca çalıştırılan personelin becerileri bilmek ve bu becerilerin geliştirilmesi için yapılması gerekenler hakkında bir plana sahip olmak da önemli. Çağımızdaki artan rekabet ortamında mevcut durumu korumak tek başına yeterli olmadığından, firmaların gelişime açık olmaları, yenilikçi çözümler uygulayabilmeleri, yürütülen her fonksiyonlarıyla daha güçlü rekabete hazırlıklı olmaları gerekli. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 54
Toplam yorum
: 4
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 754
Kayıt tarihi
: 07.03.11
 
 

Endüstri mühendisi, sistem mühendisi, KOBİ uzmanı. Otomotiv, cam, bilişim ve inşaat makineleri se..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster