Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '17

 
Kategori
Reklam
 

Reklam

Reklamın Tanımı ve Özellikleri:
Reklam, pazarlama iletişiminde işletmeler ve tüketiciler yönünden vazgeçilmezdir. Pazar koşulu değişimleri, rekabet artışları sonucu, benzer malları üreten firmalar pazarlama iletişimi elemanlarını ne kadar profesyonel ve rasyonel kullanırlarsa o kadar başarılı olurlar. İşletmeler yönünden, üretilen mal ve hizmetlerin tüketiciye duyurulması, pazardaki aynı tür mal ve hizmetlerin çokluğu nedeniyle tüketicinin işletmenin ürettiği mal veya hizmeti tercih etmesi için ikna edilmesi, ürüne ihtiyaç ve talebin canlı tutulması yönünden reklamın reklamın katkıları büyüktür. Yine işletmeler yönünden reklam, en elverişli pazarlar bulma ve onların sermayelerini verimli alanlara yatırmalarını teşvik eder. Tüketici yönünden ise, reklam pazarda kendi ihtiyacını karşılayan sınırsız sayıda ürünlerden yararına en uygun ve rasyonel tercih yapmasına yarar, çeşitli mal ve hizmetleri tanıtan, bu mal ve hizmetleri alacağı yerleri, fiyatlarını, kullanılışını öğrendiği, günümüz yaşam biçiminde tüketiciye yardımcı olur.

Reklamın Amaçları:
Reklamın amacı, hedef kitlesini etkilemek ve düşünce ve alışkanlıklarını etkilemek suretiyle satın almaya yönlendirmek ve işletmenin kar maksimizasyonudur. İşletme, malların tüketiciye fayda-maliyet dengesini reklam yoluyla daha karlı sağlar. Bu amaca ulaşmak için öncelikle iletişim amacını yerine getirmelidir. Bunun için de reklam hedef kitlesine ulaşmalı, mesajlarını bu kitleye verebilmelidir.

Reklamın başlıca amacı, firmanın sunduğu mal ve hizmetlerin satışını sağlamak veya satılmakta olan mal ve hizmetlerin talebini arttırmaktır. Reklamın satış amacı kısa veya uzun vadede gerçekleşebilir.

Kısa vadede reklam; tüketicileri motive edecek küçük bir zaman diliminde mal veya hizmeti satın almaya ikna etmeye çalışır.

Uzun vadede reklam; firmaların ürettikleri mal veya hizmetleri tanıtarak tüketiciye avantajlarını göstererek talep arttırmayı amaçlar.

Her iki durumda (uzun ve kısa vade) da ortak noktalar bulunabilir:

    Tüketiciye haber ve bilgi vermek.
    Mal ve hizmetlerin tüketimini kısa veya uzun dönemde arttırmak.
    Toptan ve perakendeci satıcıya yardımcı olmak.
    Mal veya hizmete talebi arttırmak.
    Talebin fiyat esnekliğini en aza indirmek.

Reklamın asıl amaçları iletişim ve satıştır. Bu amaçların dışında, üretici firmaların reklam yaparken elde etmek istedikleri özel amaçları da olabilir. Genel amaçlar dışında kısa dönemde gerçekleşmesi beklenen, firmanın dönem içindeki sorunları çözmek için özel amaçları şunlardır:

    İşletmenin saygınlığını sağlamak.
    Kişisel satış programını desteklemek.
    Dağıtım kanalıyla ilişkileri geliştirmek.
    Sektörde genel talebi arttırmak.
    Malı denemeye ikna etmek.
    Malın kullanımını yoğunlaştırmak.
    Malın tercihini devam ettirmek.
    İmajı doğrulamak ya da değiştirmek.
    Alışkanlıkları değiştirmek.
    İyi hizmeti vurgulamak.
    Piyasaya egemen olmak ve monopol bir yapıya geçmek.
    İşletmenin prestijini arttırmak.

İşte günümüz pazar yapısında bulunan veya pazara girecek firmaların reklamlar yapmasına ve reklam için şirket bütçelerinden binlerce TL ayırmasının nedeni bu belirtilen reklam amaçlarını yerine getirmektir.

İşletmelerin Reklam Yapma Amaçları:

a) Satışlarını Arttırmak: Reklamlar yoluyla tüketicilere satın alma isteği uyandırılarak belirli bir mal veya hizmete talebi, dolayısıyla satışlarını arttıracaktır.

b) Aracı İşletme Sağlamak: Reklamı etkin yapılan mal veya hizmete talebin artacağı fikirden hareketle, alıcısı bol mal veya hizmeti satacak aracılar arttırılacaktır.

c) Fiyat-Talep Esnekliğinin Azaltılması ve Marka Bağımlılığı Sağlanması: Kısa dönemde reklamın etkisiyle fiyat değişimlerinin mal veya hizmete talebe etkisi azaltılacak ve markaya bağımlılık sağlanacaktır.

d) Aracı İşletmelere Yardımcı Olmak: Günümüzde en küçük işletmelerde bile yüzlerce marka ve çeşitli mallar satılmaktadır. Dolayısıyla satıcıların her alıcıyı bu mallar hakkında bilgilendirmesi çok zordur. Reklamı yapılan mal ve markaların alıcıya tanıtımı yapılacağından, aracılar daha rahat çalışabileceklerdir.

e) Birim Maliyetlerin Düşürülmesini Temin Etmek: Reklam yoluyla piyasaya daha daha kolay giren mallar zamanla piyasada genişlemeye yol açarak işletmelerinin çalışma kapasitelerini arttıracak ve birim maliyetlerini düşürerek rantabilitesi yükseltilecektir.

f) Kalite Garantisi Vermek: Uzun ve etkin reklam kampanyalarıyla, tüketici kitleleri bıktırmadan, sunulan mal, hizmet ve markaların kalitesi ve güvenliliği belirlenecektir.

g) Toplum Yaşam Standartlarının Yükseltilmesini Sağlamak: Reklam sayesinde evvelce fiyatları nedeniyle talebi yüksek, hedef kitlesi çok küçük malların daha geniş kitlelerden talebi arttırılacak, üretim artışı fiyatları nispeten düşürecek ve geniş kitlelerin o mala sahip olmaları nedeniyle toplum yaşam standartları yükselecektir.

h) Aracı İşletmeleri Teşvik Etmek: Reklam konusu mal veya markaların aracı işletmeleri, malları daha cesaretli ve arzulu satacaklar, hatta mal veya markayı işletmelerinde bulundurmak isteyeceklerdir.

i) İşletme Çalışmalarını Teşvik Etmek: Reklamlar sayesinde tanınmış malı, markası veya hizmeti beğeni kazanan işletmelerin saygınlığı artmakta, böylece üretim personeli, teknik kadro ve yönetim kadrosu istekle çalışacaklardır.

j) Kredi İmkanlarını Arttırılmak: Piyasada etkin ve etkinliğini yaptığı reklamlarla tüm çevreye iyi duyuran işletmeler ulusal ve uluslararası sermaye piyasalarından, daha rahat ve geniş kapsamda krediler alabileceklerdir.

Reklam Kurgusu:

Televizyon reklamcılığı, zaman sınırı nedeniyle mesajın hızlı ve anlaşılır şekilde iletilmesi gereken bir görsel reklam türdür. Bu nedenle reklam filmleri daha fazla yazı ve görüntü efekti, daha yoğun ve etkili müzikler içerir. Görüntüler genellikle diğer TV yapımlarından daha hızlı ilerler. Reklamların kurguları da yayın süresiyle kıyaslanamayacak kadar uzun sürebilir.

Bir reklâm filmi hazırlanırken senaryo hazırlandıktan sonra, “storyboard” denilen ve çizgi romana benzeyen karakalem çizimleri yapılır. Reklam filmi çekiminde ve kurguda sıralanmasında, bu çizimlerdeki kamera çekim açı ve ölçekleri dikkate alınır. Reklam kurgusu yapılırken de eldeki görüntüler storyboard’daki sırayla kurgulanır. Görüntünün üzerine gerekli müzik, efekt, yazı ve animasyonlar eklendikten sonra reklam yayına hazırdır.

 
Toplam blog
: 12
: 66
Kayıt tarihi
: 23.11.17
 
 

24 Temmuz 1984 Adana doğumluyum. Adanalıyım. Adana'da ikamet ediyorum. Bekarım. Endüstriyel Elektro..