Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '11

 
Kategori
TV Programları
Okunma Sayısı
871
 

Reklamlar

Reklamlar
 

Televizyon kanallarinin olmazsa olmazi reklamlar


Heyecanla izlenen filmin en heyecanlı sahnesinde birden reklamlar başlar. Önce hızla bir ihtiyaç molası için hareketlenmeler olur, dönüşte hala film başlamamıştır ve seri bir şekilde kumanda aranır. Eğer kumanda da bulunamamışsa şunlara şahit olunur... 

"Bi Pisküvit Versem" 

Son zamanlarda siyasi partilerde bile konusu olan bisküvi reklamları. 

İstediğini yapmayan kişiye "bi bis... versem" diyerek yaptıran reklamdaki o bisküvi, bakkaldan alınamayacak kadar pahalı mıdır? Yoksa bakkallara ve marketlere kısıtlı sayıda mı verilmektedir? 

"FalanCity evleri" 

Ekranlarda boy gösteren “bilmem ne inşaat” firmasının sattığı ve “bilmem ne evlerinin” adının sonunda mutlaka "city" olması mı gerekir? İnşaat firmaları yaptıkları binaların isimlerinde "city" kullanması yasal bir zorunluluk mudur? 

"Saçlarım ahenkle dans ediyor" 

Reklamı yapılan şampuanla yıkanan saçlar reklamlardaki gibi ahenkle dans etmek zorunda mıdır? Saçları yıkadıktan sonra rüzgara karşı kafayı bir sağa bir sola sallamak mecburi midir? Saçları yıkayıp normal bir şekilde yürünemez mi? 

Aynı şampuan alınarak defalarca yıkandığı halde reklamdaki gibi olmayan gençlerimizin düştüğü psikolojik durumun sorumlusu kimdir? 

"Sen kilo mu aldın?" 

Diyet ürün reklamlarında mayo, bikini giyen incecik bayanlar 250 gramı dert edip hayata küsmüş görünürler de, bu tür reklamlarda neden kilolu veya obez insanlar kullanılmaz? 

Ayna karşısına geçip zorla karnını bir avuç kadar şişirip ağlamaklı olan hatun, biz 1 akşam üstü 2 birayla onun en az 2 katını yapabiliriz. Sil o göz yaşlarını. 

"Limonlu kiril ile pırıl pırıl" 

Mutfakta tezgahın üstünde bir sürü bulaşık birikmiştir. Tavadaki kir kazınarak anca temizlenebilecek kıvama gelmiştir. O kadar bulaşık o hale nasıl gelmiştir ve kirler kuruyana kadar kaç hafta beklenmiştir anlaşılmaz. Kadın üzgün ve bezgin halde bir mucize bekler. 

Hoop o anda bulaşık deterjanı gelir. Tarihi eser kıvamına gelen bulaşıkları, hatta soğuk suyla yok eder. Kadın mutlu ve huzurlu yeni bulaşık maceralarına yol alan bir bakış fırlatır ekrana. Sen işini bilirsin... 

"Arslan yattığı yerden belli olur" 

Ev temizlik ürünlerinde özellikle banyo temizlik ürünü reklamı yapılacaksa. Önce işsiz güçsüz 50 kişi bulunur ve hepsi çamurda yuvarlanır. Ellerine verilen torbalara çöplüklerden kir, pas ve yağ artığı gibi ne kadar iğrençlik varsa doldurmaları istenir. Son olarak bunlar bir banyoya tıkılır ve sabunsuz yıkanmaları sağlanır. Banyoda her tarafa sürünmeleri ve ellerindeki torbada bulunan pislikleri duvarlara savurmaları sağlanır. 

İşte o reklamlarda gördüğünüz kirli banyolar bu şekilde hazırlandıktan sonra, garip ifadeli üzgünle yıkılmışlık ifadeleri takınan ev kadını görünümlü bir bayan bulunur. Bu bayan tüm çaresiz ifadesini takınarak banyoya girer ve perişan halde içeriye bakarken ne olur? 

Hoop temizlik maddesi de gelir, olmadıysa ardından bir süper kahraman da gelir. Banyo 3 saniye sonra pırıl pırıldır. Muhtemelen bu çekimlerde banyo kirlenmeden önceki temiz hali kaydedilir. Çünkü kirlendikten sonra ne yapılırsa yapılsın o hale tekrar gelemeyecektir. 

“Soğuk gazlı içecekler” 

Bunların kışın reklamları pek görünmese de, eğer mübarek aylar geliyorsa sofranın en başındadırlar. Yazın zaten neredeyse duş almak için bile kullanılabilir derecede sürekli görünürler. Reklamlarının çoğunda bunların içilmeleri dışında da bir çok farklı açıdan görüntüleri keyifle izlenebilir. Neredeyse diyet, sıfır şekerli, limonlu, mandalinalı, gibi birçok farklı modeli vardır. Her model aynı işlevi görmektedir. 

“Kot reklamları” 

Giyilmesi dışında hangi görüntüde olabilir diye düşündüren bir kıyafet türü. Kot kıyafetten giyim dışında akla gelebilecek her şekilde reklam yapılabilir. 

Derken... 

Ve dizi başlar… 

Sahi nerede kalmıştık? 

Dizi başladıktan en fazla 5 saniye sonar adam ekrana mal gibi kalır ve bölüm biter… 

Hooop yine reklamlar başlar. 

Başa sar... 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 37
Toplam yorum
: 28
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 8377
Kayıt tarihi
: 08.04.11
 
 

2000 yılına 30 kala İstanbul'da doğmuştur. Liseden sonra her ne kadar üniversite okumaya yeltense..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster