Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '14

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Reklamlarda çocukları istismar etmeyelim.

Reklamlarda çocukları istismar etmeyelim.
 

Bir kaç gündür televizyonlarımızda bir reklam dönüyor. Bir giyim firmasına ait olan bu reklam ki firmanın ismini özellikle vermiyorum, çok dikkatımı çekti.

Sanırım bir çok kişinin, kuruluşun da dikkatini  çekmiş ki bu reklam sosyal paylaşım sitelerinde bir dizi tepki mesajı almaya başladık son günlerde.

Reklam firmanın yeni çıkartacağı çocuk giysilerinın tanıtımı amacı ile hazırlanmış. Reklamda çocuklar kullanılmış. Buraya kadar bir sorun yok. Zira bir çok şekerleme, çikolata ve başka ürünlerin tanıtımında çocuklar kullanılıyor reklamlarda. Gerçi ben bu tür reklamlara da karşıyım, çocukları gereksiz beslenmeye itiyor diye ama.

Bu seferki reklam başka mahzurlar da içeriyor. Bir kere reklamda kullanılan çocuklar yaşlarına uymayacak giysi ve davranış içindeler. Küçücük kız çocukları şuh bir kadın edası ile kırıtıp, minicik oğlan çocukları çapkın bir playboy tavrı sergiliyorlar.

Her aile çocuğunun büyüdüğünü, serpildiğini görmek ister. Her annenin babanın yüreğinde küçücük kızının yetişkin bir kadın halini görmek, minicik oğlunun kız arkadaşı ile tanışmak vardır. Ama zamanında.

Zamansız bir şekilde çocuklarımıza yaşından çok büyük imajlar yüklersek sonunda biz zararlı çıkarız diye düşünüyorum.

Bir de bu reklamı seyreden küçüklerin düşüncelerini tahmin edin. Reklamı seyrettikten sonra hepsi birer büyük adam tavrı sergilemeye başlayacaklar.

Reklamın bir başka mahzuru daha var. Çocuklara giysi ve tavırları ile ayrıcalık sağlayabilecekleri aşılanıyor gibi geldi bana. Oysa ki farklılık sadece çalışma, yeteneklerin ve bilginin geliştirilmesi gibi olaylarla gerçekleşir sanıyorum çocuklarda.

Bir çok kuruluş bu reklama karşı bir tavır sergilemeye başladı dedim yukarda. Pedagoji Derneği epey ciddi bir çalışma başlatmış bile.

Ben de iki yetişkin kız ve iki torun sahibi bir ebeveyn olarak bu reklama karşıyım. Yetkililerden ricam 'Çocukları ticari amaçlarımız için kullanmayalım. Onlar o kadar saf ve çaresiz ki.'

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..