Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Reklamlarda ses düzeyi yükselince seyirci kaçıyor

Reklamlarda ses düzeyi yükselince seyirci kaçıyor
 

Normal bir sesle televizyon seyrederken bir anda ses düzeyi yükseliveriyor. O sırada reklamların başladığını anlıyoruz. Reklamcılar para ödeyip televizyonda yayınlattıkları reklamları seyirciler mutlaka duysunlar diye bunu yapıyorlar. Böylece o sırada televizyon seyredenlerin bütün dikkatlerini televizyona verip reklamları izlediğini sanıyorlar.

Gerçek durum aynen şöyle: Reklamlar başlayınca televizyonun ses düzeyi birden artıverince sesi kısmak için uzaktan kumandayı elimize alıyoruz ve yalnızca sesi kısmakla kalmıyoruz en azından reklamlar bitene kadar başka kanala geçiveriyoruz. Reklamına dikkati çekmek için ses düzeyini artırmakla iyi birşey yaptığını sanan reklamcı aslında seyirciyi kaçırdığının farkında değil. Elinde uzaktan kumandası olmayan ve programın arasında reklamları izlememek gibi bir niyeti olmayan seyirci bu artan ses düzeyi ile uyarılıyor, eline kumandayı alması sağlanıyor ve reklam sırasında o kanaldan kaçması sağlanıyor.

Yayın planlarını yalnızca rating hesabı üzerine yapmış olan televizyon kanalları da bu işten zararlı çıktıklarının farkında değiller. O programı izleyen seyirciyi o artan ses düzeyi kaçırdığı için ratingleri düşüyor, belki de seyirci gittiği diğer kanalda kaldığı için programın devamında da o seyirciyi yitirmiş oluyor.

Televizyonların reklamsız olmayacağını biliyorum ama reklamların yayınında akılcı yöntemler izlenmelidir:

- Seyirci aptal yerine konulmamalıdır.
- Reklamlar başladığımda ne zaman biteceğini seyirci bilmemelidir ama kanal değiştirmeyi gerektirecek kadar uzun sürmeyeceğini bilmelidir.
- Çok seyredilen programın “çok reklam alan” değil “pahalı ama az reklam alan” program olması gerektiğini reklamcılar da yayıncılar da öğrenmelidir.
- Yayıncılar reklam yayınını seyircinin gözüne, kulağına sokmaya çalışırlarken, seyircinin gözünün çıkmasına, kulak zarının patlamasına izin vermeyeceğini bilmelidirler.

Reklamcı ve yayıncı seyirciyi daha iyi tanımalıdır.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..