Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '11

 
Kategori
Sinema
 

Rembetiko, Marika’nın Cenazesi ve Böyle Ölmek!

Rembetiko, Marika’nın Cenazesi ve Böyle Ölmek!
 

Rembetiko, Marika’nın Cenazesi


Rembetiko dinlemeyi seviyorum.

Rembetiko Yunanistan’a göçmüş Anadolu kökenli Rumlar’ın yaptığı bir çeşit müzik.

Sabah internette değişik rembetiko müzikler ararken, tesadüfen bir viedoya rastladım.

Video’nun Adı Marika’nın cenazesi idi.

http://www.dailymotion.com/video/xeyisa_rembetiko-dan_shortfilms

Viedoyu izleyince sarsıldım !

Kim istemez böyle ölmek diye geçirdim içimden.

Şahsen ben isterdim öldükten sonra arkamdan bu kadar coşkulu bir kalabalığın müzik yapmasını, şarkı söylemesini, oynamasını ve eğlenmesini.

Bu eğlencenin ölene bir saygısızlık değil, tam tersi saygı ifadesi olduğunu hissettim.

Hayran oldum ben bu ölüme :)

Böylesi mutlu bir cenaze töreninden sonra, iddia ediyorum ölen insanın ruhu mutluluk ve huzur bulur.

Rembetiko, Costas Ferris’in 1983 yılı yapımı bir filmi, 1984 yılında Gümüş Ayı Ödülünü almış.

Marika adlı Yunan bir kadının öyküsü anlatılıyormuş filmde, ilk fırsatta izlemeyi düşünüyorum.

Videoyu seyrettiğinizi düşünürek soruyorum.

Siz istermiydiniz böyle bir cenaze ile gömülmeyi ?

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..