Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '14

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
2132
 

Renault Captur

Renault Captur
 

Görsel: Alıntıdır


Arabalara ilgi duyanlar ve gelişmeleri yakından takip edenlerin ve tabi ki Renault bayiine gidip satın alanların bildiği bir modelden, Captur’dan bahsedeceğim biraz. Aslında birkaç bölüm halinde yazabileceğim düşüncelerim var. Bir yerden başlamak adına önce marka ve model kalitesine yakıştıramadığım olumsuz yönlerinden bahsedeceğim. Sonra kısmetse olumlu yanlarını yazacağım.

İki ay önce araba değiştirmeye karar verip soluğu Renault bayiinde aldık. Aslında birkaç aydan öncesinde de yeni araba almayı düşünüyordum ancak henüz bitmemiş ev kredisi borcundan dolayı bunu ötelemeyi uygun bulmuştuk. Ocak ayında yaşanan ekonomik hareketlenme açıkçası gözümüzü korkuttu. Yükselen dolar ve euro nedeniyle taşıt fiyatları da artacaktı. O halde kampanyalardan faydalanıp bir an önce araba almakta fayda olacaktı.

Kafamdan geçen birkaç model ve marka vardı. Doğrusunu söylemek gerekirse Renault ve Captur bu listede değildi. Ancak birkaç defa Captur’u gördükten sonra fikrim değişti. Elbette fiyat politikası da bunda oldukça etkili oldu. Aynı veya yakın segmentte yer alan diğer marka modellerine göre daha uygun fiyata Captur sahibi olabiliyordunuz.

Biz “yavru cip” demeyi de uygun bulduk. Arabadan büyük, cipten küçük. Beni cezbeden yönlerinden biri de yakıt tüketimiydi. Her gün 110 km yapan biri için yakıt ekonomisi de önemliydi. Gönül dizel tercih etmeyi isterdi fakat aldığım model ile dizel olanı arasında yanlış hatırlamıyorsam 6.000 TL fark vardı(belki daha fazlaydı). Kredi üst limiti nedeniyle onu tercih edemedik. 1200 cc turbo motor, EDC şanzımana (otomatik vites) sahip olan modelden aldık. İki aydır biniyorum. Gözlemlerim ve tespitlerim bu iki aylık deneyimim sonucunda oluşmuştur. Kullandıkça gördüklerimi de derlemeyi ve yazmayı düşünüyorum.

En başta da belirttiğim gibi bugün bana göre olumsuz olan yanlarına değineceğim. Maddeler halinde sıraladım. Bu tespitlerim belki firmayı ve potansiyel müşterileri de ilgilendirir. O nedenle okuyacağınız maddeler halindeki tespitler firmaya hitap ediliyormuş gibi yazıldı. Zaten öyle de..

1- Üstteki torpido gözünün kapağı biraz basit ve ucuz kaçmış. Kapağa bastırınca kendiliğinden tamamen açılması gerekirdi. Basınca kapak azıcık açılıp kalıyor. Elle yeniden açmak için hatırı sayılır ölçüde güç kullanmak gerekiyor. Model imajına olumsuz etkidir bu. Nasıl olacak derseniz bkz Skoda Yeti. Arabayı alırken ben bu detayı atlamışım ne yazık ki..

2- Sol ayak için hazırlanan ayak dinlendirme kısmı için özel bir kaplama yapılabilirdi. (Otomatik vites olduğu için debriyaj pedalı olması gereken yerin hemen sol tarafında sürücünün sol ayağını koyacağı sabit pedal gbi bir yer var). Zira yere konulan kauçuk paspas orayı kapatmıyor. Ayağımızın çamuru sol ayak dinlenme yerini kirletiyor. Temizlemesi de çok zor.

3- Şoför tarafındaki paspasınız neden küçük? Çamurlar döşemeye bulaşsın diye mi? Clio paspası gibi büyük bir paspas konulabilirdi ve daha iyi olurdu. Şahsen bir clio paspası aldım ve onu kullanıyorum. Ön tarafta kalan boşluğa da capturun kendi paspasını koydum. Konforu bozuyor ama temizlik açısından böyle daha iyi oldu.

4- Fren ve gaz pedallarının bulunduğu motorla kabini ayıran bölgeyi plastik ya da bez ile kapatmayı neden düşünmediniz? Eğilip bakınca sarı izolasyon malzemesi görülüyor. Bu da modelin şıklığına etki ediyor. Yarı cip havasını böyle küçük ayrıntılar yüzünden zedelememek lazım.

5- Benzin gösterge ibresinin hassas olmadığını düşünüyorum. Depoyu tamamen doldurduktan sonra uzun bir süre ibre en tepede duruyor. Ancak 250-300 km sonra birden hızlı bir iniş gösteriyor. Bu da kullanan kişide (yani bende) benzin hızlı bitiyormuş algısı yaratıyor. Kontrol edemediğim bir "aşırı yakıt tüketimi algısı" beni rahatsız ediyor. Bunu fotoğraflarla belgelemeyi düşünüyorum. Şu an takipteyim. Araştırmam bitince dilerseniz fotoğraflarıyla beraber bunu paylaşabilirim.

6- Araba henüz 2000 km.yi yeni geçti. Haliyle yakıt tüketimi broşürlerde vaadedilen miktardan çok uzak. Zaten birebir aynı olmasını beklemiyoruz. En kısa zamanda yakıt tüketiminin düşeceği ümidindeyiz. Bayiiden aldığımız bilgiye göre ilk bakıma kadar tüketimin yüksek olacağı şeklinde. Satış sırasında da bu bilgi verilirse iyi olur. Özetle 10.000 km dolduktan sonra optimal yakıt verimi alacağımızı düşünüyorum.

7- Ben Captur aldıktan hemen birkaç gün sonra eşime de Clio aldık. Onu pek kullanmadığım için ona dair tecrübelerim yetersiz. En kısa zamanda onu da tecrübe edip yazmayı düşünüyorum. (Bu maddeyi özellikle koydum. Sürekli eleştiri olunca arada dinlenmek gerekiyor. Renault’yu düşündüm yani :)

8- Ön kapılar sert kapatılmadıkça kapanmıyor. Showroomda baktığım diğerleri de öyleydi. Zamanla bu düzelir mi bilmiyorum ama ön kapıyı çarpmak pek hoş olmuyor. Daha nazik kapatılınca kapanması makul olsa gerek. Artık diğer modellerde bu hususlara dikkat edersiniz.

9- Hep mekanik kısımlara değiniyorum ama mecburum. Araba kullanırken konforumu bozan herşeyi dile getirmeliyim. Kaldı ki bu hususlar da en az amortisörler ve koltukların konforu kadar dikkat çekici. Şimdiki konumuz arka koltuklardan gelen gıcırtı sesi. Arka koltuklar bagajın genişletilebilmesine olanak sağlayan bir özellik nedeniyle bir platform üzerinde kaydırılabilir olduğundan olsa gerek kaydırma aksamından sarsıntılar sırasında gıcırtı sesi geliyor. Türkiye şartlarında sarsıntısız gidecek yol sayısı az olduğunu düşündüğünüzde bunun ne kadar önemli bir ayrıntı olduğunu da görürsünüz. Bu sorunu servis çözebilir mi bilmiyorum. Sizden gelecek bilgilere göre kendime yön vereceğim.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Dediğim gibi beğendiğim olumlu yanlarını da yazacağım inşallah. Tabi firmada eleştirilerimizi dikkate aldıklarına dair bir emare görürsem :)

Bekliyorum..

Murat HACIOĞLU

05.04.2014

www.murathacioglu.com

https://twitter.com/murathacioglu

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

MERSODES hocam hani su onunde ucgen yildizli olanindan alamancilarin gozdesi!

Newyorker 
 08.04.2014 5:44
Cevap :
Ona paramız yetmiyor bizim :))  08.04.2014 18:36
 

Öncelikle kazasız belasız güle güle kullanın. Otomobilinizin yakıt sarfiyatının fazla olduğundan bahsetmişsiniz. Ancak hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama eğer İstanbul'da yaşıyorsanız bu çok normal. Benim 2011 model dizel Renault Megane 3 otomobilim var. Benim aracım bile İstanbul'da ortalama 100 km. de 7-8 litre yakıyor. Çünkü tarfik artık çekilmez bir hal aldı. Aracımın yol bilgisayarını sıfırlıyorum ve yakıtımın bitmesine yakın kontrol ediyorum. Ortalam hız 20-25 km arası çıkıyor. Ortalama 20-25 km hızla gidebilen bir otomobil de gayet doğal olarak çok yakar. Oysa aynı aracımla şehirler arası gittiğimde ortalama yakıt 100 km. de 4-4,5 litreye düşüyor. Hata otomobillerde değil trafikte. Saygılarımla.

sariyerli1 
 07.04.2014 16:27
Cevap :
Çok teşekkür ederim. Benim kullanımım daha çok şehirlerarası oluyor. Araç yeni olduğu için şimdilik çok yakması normal dediler. İlk bakıma kadar yakıt düşmeye devam edecekmiş. Bekleyip göreceğiz.. Selam ve muhabbetle..  07.04.2014 19:02
 

Önce şunu söyleyeyim ki için rahat etsin: Mükemmel bir motor ve şanzıman sahibisin! Keşke arka tekerler de disk olsaydı, iç dikiz aynası da kararsaydı, CD drive olsaydı, cruise control daha sade olsaydı, direksiyon tuşları aydınlatmalı olsaydı; ama aracına (Icon ise) anahtarsız girip çıkıyorsun, aynalarını katlıyorsun, kocaman ekranda oynuyorsun, mp3 dinliyorsun, hill-hold var, gündüz farı var, AFU önemli bir destek! Direksiyon ve ön göğüs çok şık! Haklısın, sol ayak park alanı plastik kaplama olabilirdi. Benzin göstergesinde haklısın. Dijital gösterge de ilk 100 km doğruyu göstermiyor! Sarı ibre de epey bir süre “hiç yakmıyor” olgusu yaratsa da sonra dramatik düşüyor:( İlk 2000 km “motor alışma” dönemi olduğu için biraz fazla yakabilir (8lt/100km) ama sonra -şehir içi- max 7lt’ye düşmeli. Gıcırtıları B-Segment bir araçta tamamen kesmek olanaksız:( Metal-plastik-tekstil öpüşmelerinde alınan hazzın sesi o:) Aç-kapa-yağla metoduyla iyileşme sağlayabilirsin. İyi günlerde kullan. Sevgiler.

Ata Kemal Şahin 
 06.04.2014 6:27
Cevap :
Yorumunuz ve katkınız için çok teşekkür ederim. Bahsettiğiniz ve modelin artısı olan hususlarda çok haklısınız. Zaten olumlu ve güzel özelliklerini de yazmayı planlıyordum. Siz özetlemiş oldunuz. Gıcırtı sesinin sebebini öğrendiğime göre artık rahatım :)) Firmaya öncelikle olumsuz gördüklerimi yazayım istedim. Böylece iyileştirmelerde dikkate alırlar belki. En kısa zamanda güzelliklerini de yazayım o zaman.. Selam ve muhabbetle..  06.04.2014 7:10
 

Hacioglu, bu arac bizim kullandigimiz araclarin bagajina sigar valla! Bidahakine merso al sikayetin olmaz.

Newyorker 
 05.04.2014 23:47
Cevap :
Sizin araçlara benzin mi yeter mirim. Size ucuzdur ama bizde 5 TL benzin. Fazla yakmasın diye 90'ı geçmiyorum ben :)) Bu arada merso ne? Bizde yok galiba o.  06.04.2014 23:37
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 660
Toplam yorum
: 3284
Toplam mesaj
: 140
Ort. okunma sayısı
: 1569
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster