Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Rengarenk Ekmekler

Rengarenk Ekmekler
 

Hayatımızda her zaman bir renk istiyoruz, hep bir farklılık olsun istiyoruz değil mi? Genel olarak bahsettiğimiz bu durumu gıda sektöründe de inceleyelim mi?  Bizler böyle düşünürken sektördeki bir üretici de içinden demiş ki : “Renkliliği ve farklı bir üretimi biz de sağlayabiliriz.“ Sonrasında ise içinden düşündüğünü dışından tüm tüketicilere seslenerek yansıtmış ve karşımıza çıkıp tüm güzelliklerini sunmaya başlamış. Acaba ne demek istiyorum? Gelin başlayalım.

Hani hep sizlere yeni ürün gelişimlerinden bahsederim ya? Bu bahsedeceğim üretim de onlardan biri işte. Sizlere bundan 1-2 yıl önce, “ Neden renkli sağlıklı pamuk şekerlerimiz yok? “ diye sitem etmiştim hatırlar mısınız?  Rengarenk hem de içinde farklı maddeler olmadan doğal yoldan bu üretim sağlansa ne güzel olurdu diye yazmıştım da yazmıştım…  İşte buna benzer bir fikri ekmek üretiminde gerçekleştiren bir üreticiye rastladım. Yanlış duymadınız evet, ekmek. Bir baktım ekmekler rengarenk, sarı, kırmızı, mor,  yeşil ve siyah… Bu ilk gördüğünüzde size tuhaf gelebilir ve hatta ilk akla gelen soru : “İçinde gıda boyası mı var?“  olur. Hayır!  Hemen üreticiyle görüştüm ve araştırmalarıma başladım,  gıda boyası hiç kullanılmıyormuş ve ekmeklerin rengi tamamen baharat ve sebzelerden sağlanıyormuş. Hal böyle olunca da farklı renkler ve tatlar ortaya çıkıyormuş.

Baharatlarımızın ve sebzelerimizin ne özelliklerde olduğunu çok iyi biliyorsunuz, bu üretim hem görünüş hem de sağlık açısından olumlu gözüküyor. Ama asıl düşüncem, güzel bir girişimcilik ruhu ve cesaret gerektirdiği… Tahmin edersiniz ki öyle kolay bir üretim değil bu, onu al buna karıştır olsun btisin değil olay… Hamur hazırlama ve pişirme tekniklerinde birçok sorunla karşı karşıya kalıp üstesinden gelmişler ve ekmekler şu an bizlerle…  Özellikle simsiyah olan burger ekmeğini bugünlerde sık sık görmeye başladınız veya artık sürekli göreceksiniz, haberini benden alın şimdiden.

Böyle farklı düşüncelere, hayatımızı renklendiren ve bunu yaparken de sadece görünüşe aldanmayıp yaptığı üretimi birçok noktadan ele alan ve düşünen üreticiyi gönülden kutluyorum. Her zaman da söylerim, sadece düşünmek değil önemli olan bir düşünceyi hayata geçirmektir. Tam da böyle…

 Sağlıkla Kalın!

Gıda Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

Not: “ Renginizi hep böyle doğadan alın, doğa fazlasıyla cömert. “

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..