Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Rengarenk Şişeler

Sanatsal üretimler… Bazı üretimler var ki, tüketicinin sadece gıda isteğini karşılamaya odaklı değil. Üretim gerçekleşirken, ortaya ruh katılmış, renkle harmanlanmış, adeta sanatsal…  “Neymiş bu böyle?” diyorsanız haydi başlayalım…

Su ve ambalajı. Ne kadar net değil mi? Bildiğimiz su ve pet ya da cam ambalajından bahsediyorum.  “Nasıl bir sanatsallık, farklılık olabilir?” diye düşündürebilir insana.  Cam su şişelerin üzerinde farklı çiçekler mevcut. Bu çiçekler rastgele değilmiş… Uludağ’da kar sularıyla yetişen altı farklı çiçek kullanılmış. Bu çiçekler: Keten, Gelincik, Obrizya, Sıklamen, Karanfil ve Gentiyan. Ayrıca şişelerde kar tanelerinin izi var, bunu da dikkatli bakarak görebilirsiniz. “Her bir kar tanesi birbirinden farklıdır, tıpkı insanlar gibi eşsiz ve biriciktir. “düşüncesiyle üretilmiş.  330 ml ve 750 ml olarak karşımıza çıkan cam şişeler, benim gibi çiçek ve renk seven tüketicileri gülümsetmeye yeter diye düşünüyorum. Gelelim diğer dikkatimi çeken su ambalajına, o da bildiğimiz pet şişe fakat kapaklar rengarenk! Normalde bildiğimiz mavi su şişesi kapağı, bu üretimde karşımıza pembe, turuncu, sarı, lila, beyaz, mavi olarak çıkıyor. 330 ml, 500 ml ve 1.5 L olarak üretilen bu şişeler, “6 farklı kapak rengine sahip şişeler eşsiz, tıpkı sizin gibi.”  Küçük şeylerden, sadece bir renkten mutlu olur musunuz bilmiyorum ama su şişesinin kapağının sarı ya da pembe olması beni mutlu ediyor? Tüketicilerimizden bazıları bunu desteklerken bir kısmı da “Aman ambalajı ne yapayım, kapağın rengi sarı olmuş beyaz olmuş ne farkeder? “diyebilir. Herkesin sevdiği bir renk var, kimisi turuncuyla aşk yaşar. O kişiye su alırken, turuncu kapaklısını vermek, sizin için bir şey ifade etmezken onu çok mutlu edebilir. Çocukları hiç söylemiyorum bile, renkler onlar için özel. Renklerin psikolojimizdeki yerini de araştırmak isterseniz farklı bir dünyaya giriş yapmış olursunuz, bu konu böyle uzar sayfalarca yazılabilir fakat bizim köşemiz için bu kadar yeterli…

Bilim, kimya ve üretim aşaması sektördeki en değerli kavramlar. Bunların yanında bir de böyle basit, küçük ama etkili dokunuşlar eklenmesi ne kadar tatlı.  Zaten üretici sana “Eşsiz olduğunu unutma.” diyorsa o üretim benim gözümde özeldir.

Worldstar Global Packaging Awards'da İçecek kategorisinde en iyi ambalaj tasarım ödülünü alan bu ambalaj, tüketicileri gülümseterek kalben daha büyük bir ödül alıyor bence…

Sanatsal, ince ruhlu üretimlerin artması ve diğer üreticilere örnek olması dileğiyle…

Sağlıkla Kalın!

Not: “Benim Pürsu favori çiçeğim Keten, favori kapağım ise tüm renkler.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..