Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '16

 
Kategori
Kültürler
 

Renklerin dilimize ve kimliğimize etkisi

Renklerin dilimize ve kimliğimize etkisi
 

Yeni Rengimiz YInMn Blue


Renkler insanın hayatında önemli bir yer tutar. Renksiz bir hayat çok yavan olurdu değil mi? Peki, sizin hayatınız renkli mi? "Renksiz" olmamasını umuyorum. Sana ne benim hayatımın renkli olup olmaması Blogger Bolat dersen renk vermem, tamam der geçerim. Hayatım oldum olası renkli olmuştur, her zaman renk vermişimdir, ortada olmak güce göre şekillenmek karakterime ters, Allah beni böyle yaratmış ne yapabilirim.

Belki de İstanbul'u çok renkli çok kültürlü olduğu için seviyorum. Bu şehrin her tarafından renk fışkırıyor. İstanbul'u hangi rengin temsil ettiğini düşünüyorsunuz? Bazıları buna mor diyor, impatarorluk rengiymiş, erguvan rengiymiş oysa içimdeki hisler bu şehrin asıl renginin "mav"i olduğunu söylüyor. İstanbul'un rengi neden mavidir?

Çünkü ortasından deniz geçtiği için. Martı ile denizi bütünleştirdiğim için olmalı. Belki de bir yanım hala Sarıyerli olduğu içindir ki benim için İstanbul mavi renklidir. Mavinin çeşitlerine bir yenisi daha eklendi "YInMn Blue" adlı bu renk insanlığın yeni renk keşfi olarak Oregon Üniversitesi Kimya laboratuvarında bir kimyager tarafından keşfedildi.


İstanbul'daki Mavi ve Yeşil takımların ezeli rekabetini bilirsiniz. Bizans'ta hipodrumdaki araba yarışlarını kastediyorum. Maviler asiller, zenginler ve soylular tarafından desteklenirken Yeşillerin destekçisi toplumun yaygın alt tabakasıydı. İmparatorlar Neron hariç Mavileri desteklerdi.

532 yılında şimdiki Sultanahmet Meydanı'ndaki Hipodromda Maviler ile Kırmızılar arasındaki bir maçta Maviler kazanınca ayaklanma çıktı Yeşiller ayaklandı şehir yandı yıkıldı hatta Ayasofya bile yandı. İmparator Justianos ayaklanan 30.000 kişiyi hipodroma toplayıp diri diri kestirdi, işte bu ayaklanmaya "zafer, kazanma" anlamına gelen Nika ayaklanması dendi. Dünyanın ilk holiganizm vakası İstanbul'da böyle acı bir şekilde sona erdi. 

 
Toplam blog
: 23
: 355
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

Blogger Bolat, 10 yılı aşkın bir süredir blog yazarlığı yapıyor. İstanbul'da yaşayan Blogger Bola..