Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '11

 
Kategori
Resim
 

Renklerin ruhu

Renklerin ruhu
 

Çapkın....


26 Martta dostum Harika Örenle Renklerin Yolu isimli kişisel sergimizin açılışı oldu . Her sergide olduğu gibi bunda da çok yoğun bir ön hazırlık yaptım . Bugüne kadar dostların sergilerini gezmek haz verdi , şimdi sıra bana gelmişti . Heyecanla açılışı yaptık . 

Sergiye çok gelen oldu ziyaretciler beklenenden çoktu ancak beklediklerim değil beklemediklerimin gelmesi hoş bir süprizdi:) Sergi insanın çalışmalarını görücüye çıkarmasıdır, tabii bana göre, bu arada satışta yaparsınız , keyifli bir sergi olur. Sergilerde dikkatle üstünde durduğum konu gelen ziyaretcilerin tablolara bakarken hissettikleri , düşünceleri . 

Ben yaptığım resimlerde daha öncede anlattığım gibi bir ruh vermeye çalışırım , gelen arkadaşların da bunu bulmasını isterim o nedenledir ki herkesin düşüncesini öğrenmeye çalıştım. 

Öyle güzel anlatımlar çıktı ki ortaya, tek kelimeyle mest oldum. Sanki herkes bulmaca çözüyor ya da medyum gibi değerlendirmeler yapıyordu.. Bir resimde beş ayrı anlatım .... 

Sergime gelenlerin arasında Felsefe ile ilgili arkadaş vardı, onun anlatımları ve resmin içinde kaybolması bir başka haz verdi. Psikoloji tezi hazırlıyan bir öğrencinin özellikle resimlerimdeki anlatımlarımın yorumlarını benden dinlemek istemesi bir başka hoşluktu. Hele şair olduğunu söyliyen bir hanım ziyaretcimin , her tablo için şiir okuması daha da duygulandırdı beni. 

Doğa ve kadın resimleri yapıyorum . Doğa da kadın gibidir. İyi bakıldığı zaman verimlidir size tüm güzelliğini sunar. Bütün resimlerimde genelde ruhumun enerjisini yansıtan renkleri kullanmayı severim . Resmimde hüzün ve mutlaka umutta vardır , hiç hüzünlerin ve umutların olmadığı bir yaşam olur mu ? Tablomun için de ben de olmaya çalışırım , düşüncelerimle zaten varım ama bazen kıyısına kendimi sıkıştırmayı seviyorum . Bu bana ayrı bir zevk veriyor . 

Resimlerimi bu düşüncelerle yapıyorum, duyduğum anlatımlar düşüncelerimle örtüştü . Genel düşünce " tablo , rengiyle çekiyor çok coşkulu duruyor , incelemeye başlayınca ince bir hüzün göze çarpıyor ama mutlaka tablonun çıkışında umut sizi yakalıyor ve tablo tadında bir yolculukla sona eriyor " . 

Sergi sonunda sanki Renklerin Yolu, Renklerin Ruhu olmuştu..... 

Tablolarımın herbirine , fotoğrafa bakar gibi yapmadan, uzun uzun fikir alış verişinde bulunanlara , sergime gelen dostlara , gönül dolusu teşekkürler..... 

 
Toplam blog
: 9
: 567
Kayıt tarihi
: 16.02.11
 
 

Mersin'de doğan sanatçı, Marmara Üniversitesinde uzun yıllar çalıştıktan sonra emekli oldu. Bir ç..