Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '09

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
2872
 

Renklerin satış üzerindeki etkileri.

Renklerin satış üzerindeki etkileri.
 

Renkleri canlı, cansız, pastel ve mücevher renkler olarak 4 gruba ayırmak mümkündür. Örneğin; canlı renkler: kırmızı, turuncu mavi ve yeşil vb. Cansız renkler: beyaz, bej ve krem vb. pastel renkler: pembe, şeftali rengi ve lavanta vb. ve son olarak mücevher renkler: yakut, zümrüt ve turkuaz gibi renklerdir ve saymış olduğumuz bu renkler insan psikolojisi üzerinde çeşitli etkilere sahiptir.

Bu etkilere göre, perakendecilikte mağaza düzeni oluştururken hangi departmana hangi rengi kullanmamız gerektiğini açıklayalım.

Bilindiği üzere kırmızı renk aşkı, romantizmi, cesareti, tehlikeyi ve enerjiyi ifade eder. Sarı ve turuncu renkleri; aydınlık, samimiyet ve dostluk anlamı taşırlar ve soğuk renk olan, mavi, yeşil ve mor adındanda anlaşılacağı gibi, serinletici, huzur verici, ağırbaşlı ve erkeksilik anlamı taşırlar. Peki bu renkler anlamlarına göre hangi departmanlarda kullanılmalıdır bir göz atalım. Öncelikle renk geçişleri yaparken dikkat etmemiz gereken bazı husulardan bahsedelim. Renk geçişleri yumuşak ise müşteriler fon renklerinin departmanlar arasında değişiklik gösterdiğinin farkına varmadan, istekle mağaza içinde dolaşabilirler. Fakat sert bir renk geçişi müşterilerinizde zorla bir yerden bir yere itiliyormuş hissi uyandıracaktır. Bu yüzden renk geçişlerine dikkat edilmesini tavsiye ederim. Departmanlarda kullanılacak renklere baktığımızda, erkek giyim reyonunda soğuk renklerin tercih edilmesi, kıyafetlerinde genellikle kahverengi, siyah ve lacivert gibi koyu renklerden oluştuğundan isabetli bir karar olacaktır. Kadın reyonunda ise natürel ve pastel renkler kullanılmalıdır. Natürel renklerin kullanılmasında amaç, kıyafetlerin genelde canlı ve karışık renklerden oluştuğu için, fon rengiyle teşhirdeki ürünlerin renklerinin birbirine karışmaması içindir. Pastel renk kullanımındaki amaçta, ten ve saç rengine uyumlu olduğu için özellikle kadın iç giyimlerinin teşhir edildiği reyonda kullanmak akıllıca olacaktır. Son olarak çocuk giyim reyonuna baktığımızda sıcak renklerin kullanılması gerekliliğini bu gayeylede heyacan verici bir ortam yaratmak gerektiğini unutmamak gerekir.


Kaynak: Vilma Barr ve Charles E. Broudy, Desining to Sell, McGraw-Hill, Inc., 1990, s.58.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 4384
Kayıt tarihi
: 19.02.09
 
 

1982 İstanbul doğumluyum. Yeditepe Üniversitesi Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi önlisans programı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster