Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '10

 
Kategori
Kitap
 

Renklerle İnsanları Tanıma Kılavuzu

Renklerle İnsanları Tanıma Kılavuzu
 

İnsan ilişkilerinde 4x4 lük iletişim kurmak için...

Bir kaç gün önce, işyerindeki arkadaşım okurken farkettim bu kitabı. Arkadaşım, her sayfa çevirişinde, sen şu renksin, bu da bu renk diye konuşuyordu. Merak ettim (sarı rengin özelliği) ve okumaya karar verdim. Sayfa sayısı, az bir kitap olduğu için de çok çabuk bitirdim.

Kitap, kısa fakat çok şey anlatıyor.

Oğuz Saygın’a ait olan bu kitap, dört ayrı renkle insan karakterlerini, davranışlarını, insanların birbirlerini kolay, rahat bir şekilde anlamalarını ve ona göre davranmalarını etkili hale getiren yöntemler sunuyor. Aslında yöntemden ziyade, kişilerin bildiğimiz hal ve haraketlerini kendi isteğimiz gibi değil de karşımızdakine göre uygulama sanatı da diyebiliriz.

Kitap, olaylara sadece kendi bakış açımızla baktığımızda, insanların sadece % 25' ini anlayabildiğimizi, kalan % 75’ ini ise anlama şansını kaçırdığımızı ifade ediyor. Aslında bu ifade çok doğru. Çünkü ben hep insanların beni anlamadığını düşünürdüm. Bu kitabı okuduktan sonra, şunu daha iyi algılıyorum ki insanların hayatlarını, bana göre ayarlamalarını beklemem çok yanlış. Çünkü herkesin beklentisi aynı, herkesin farklı bir dünyası var ve bu dünyalar sadece ben istiyorum diye değişmeyecek. Kitabı okuduktan sonra mümkün olduğunca, insan ilişkilerimi daha kuvvetli hale getirmeye gayret gösteriyorum.

Kitaba göre işin özü, önce kendi renginizi belirlemek, sonrasında da diğer insanların renklerini tanımak ve bu renklere göre davranmak.

Ben rengimi belirledim. Kitap da yazılanlara göre, baskın rengim sarı, diğer rengim ise kırmızı. Sarı rengin bir çok özelliği bana uyarken, kırmızının da bir kaç özelliğini taşıyorum. İki renk karışımına sahip olduğum için girişken yapıya sahipmişim.

Nedir bu renkler demeyin. Okuyunca kendinizin ve yakınlarınızın renklerini tesbit edince neden daha önce bu kitabı okumadım diye düşüneceksiniz. Hayata şimdi başkalarının gözünden bakabilmeyi öğrendim. Onların istediği gibi davranmayı, elimden geldiğince uygulamaya özen gösteriyorum artık.

Renklerin özelliklerini, kitap da olduğu gibi, fakat kısaca yazmak istiyorum.

Sarı renk hayat dolu, sürekli kıpır kıpır, çocuk ruhlu, pratik zekaya sahip, ikna edici, meraklı, konuşmayı ve muzipliği çok seven, dağınık, düzensiz, duygusal, hayalci, ayrıntılar üzerinde düşünmeyen, dikatsiz ve unutkan.

Mavi renk mükemmeliyetçi, düzenli, planlı, ayrıntı düşkünü, derin düşünceli, araştırmaya yönelik meraklı, ciddi ve ağırbaşlı, yetenekli, standartları yüksek ve riskleri önceden görme özelliklerine sahiptirler.

Kırmızı renk güçlü kararlı, kimseden yardım istemeyen, hep dik durmaya çalışan, kendilerini daima haklı gören, eleştirilmekten hoşlanmayan, sonuç odaklı olduklarından detayları sevmeyen, bağımsız, ani kararcı, lider ruhlu, özgüveni yüksek ve iş odaklıdırlar.

Yeşil renk barışçıl, soğukkanlı, rahat, kendisiyle barışık, çatışmaya girmekten çekinen, dinlenmeyi seven, arabulucu, hallerinden genel olarak mutlu olan, sabırlı, kimseyi kırmayan, fazla enerji harcamayı sevmeyen tiplerdir.

Kitabın yaşantımıza ne gibi bir etkisi olur demeyin. Kitabı okuduktan sonra emin olun, kendinizi sürekli renk ve karakter tahlili yaparken bulacak ve kendinize kötü gelen yönlerinizi düşünme ve değiştirme fırsatı bulacaksınız. Karşınızaki kişinin sizin için olası neler düşündüğünü tahmin edebileceksiniz.

Hayatınızı kolaylaştıracak, insanlarla iletişiminiz güçlendirecek bu kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..