Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Renkli ve mutlu hayatlar

Renkli ve mutlu hayatlar
 

Renkler hayatımızın parçası. Peki bu renklerin hayatımızı nasıl etkilediklerini biliyormuyuz? Renk seçimimizin kimi zaman karakterimizi yansıttığı yada seçtiğimiz rengin bize olumlu ve olumsuz etkileri olduğunu biliyormuyuz?

Sevdiğimiz renklerle kendimizi daha hoş hissederiz, sevmiyorsak o renkten adeta kaçarız. Mecburen muhatapsak, zorla katlanırız.

Siyah boyalı bir salon, kahverengi boyalı bir yatak odası nasıl hissettirir bize kendimizi?

Renkleri bize etkileri ölçüsünde değerlendirirsek, çok daha mutlu insanlar olmazmıyız?

Mesela;
Yeşil: Duygusal olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının, bu rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve baharın rengidir. Güven verir. Güven özelliğinden dolayı bankaların logolarında hakim renktir. Yeşil yaratıcılığı körükler.Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde rahatlatıcı özelliği nedeni ile kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı geçirdiği ispatlanmıştır. Farklı tonları farklı mesajlar iletir.
Zümrüt yeşil: Ölümsüzlük
Zeytin yeşili: Barış
Sarımsı yeşil: Tüketicilerin en son tercih ettiği renktir

Siyah: Duygusallığı ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu simgeler. Bizde ve batıda matemi temsil ederken, japonyada siyah mutluluktur. Siyah fonda kullanılırsa, karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantire olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.

Kırmızı:Canlılık ve dinamizimle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk fiziksel olarak; ataklığı, canlılık ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir. İştah açıcı bir renk renktir. Tansiyonu yükseltir. Kan akışını hızlandırır. Arabalar konusunda kırmızı renk ile hırsızlar arasında pozitif bir kolerasyon vardır.

Mavi:Vücudumuzda boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlığı simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavi rengin kan akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda intaharları azaltmak için köprü ve ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan okullarda, çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır. En iştah kapatıcı renktir. Doğada mavi renkli yiyecek az bulunur.

Pembe:Uyum, neşe, şirinliğin ve sevginin simgesi rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bazı mağazalar tezgahtarlarına pembe üniforma giydirirki, müşteri kendini rahat hissetsin diye. Dr Alexander Chaus hapishane demirleri pembeye boyandığında mahkumlar arasında ağrasif davranışın azaldığını ifade etmiştir.

Lacivert:Kozmik renk olarak kabul edilir, sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında lacivert kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı yaratır.

Sarı:Sarı zeka, incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamayı ve birlikte çalışmayı, yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyadaki taksiler sarıdır. Aynı zamanda hüzün ve özleminde rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde onun rengini izlemek mümkündür.Güneşli birgün gibi davet çekicidir. Sarı güneş ışığı gibidir; kendinizi; iyi hissetmeniz için orada olsun istersiniz ama gözünüzün içine girsin istemezsiniz.

Kahverengi:Gerçekliğin, plan ve sistemin rengidir. Kansas Üniversitesinde bir sergide, duvarların rengi değiştirile bilir hale getirilmiş. Fonda beyaz kullanıldığında insanlar yavaş hareket etmiş. Fon kahve rengi olduğunda müzedekiler daha az sürede daha çok yeri gezmişler. Kahverengi insanı hızlandırır, bu yüzden fast foodlar iç mekanlarında kahverengi kullanır. Toprak rengidir. Kıyafetlerde tercih edilmez, çünkü kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.

Mor:Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih, yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder. Asaletin rengidir. Nevrotik duyguları açıga çıkardığından, insanların bilinç altını korkuttuğu saptanmıştır. İntahar edenlerin beğendiği renktir. Tutkunun rengidir.

Her ögede olduğu gibi renk ögesindede doğanın verileri çok zengindir. Doğadaki zengin renk armonileride çeşitli zıtlıklar içerir. Doğada serbest bir düzen içersinde bulunan renkler kendi yerlerini alırlar.

Ekşi=Hava prensibi=Sarı, limon, turunçgiller.
Tuzlu=Su prensibi=Yeşil, yeşil-mavi, lahana, pırasa.
Tatlı=Ateş prensibi=Kırmızı, pembeye kadar-elma.
Acı=Yer prensibi=Derin maviden viyolete kadar, patlıcan.

Herkes sevdiği renkte bir kıyafet alıp onu kullansın, o gün kendini nasıl hissettiğini, rengin etkisini algılamaya çalışsın. Böylece bu yazdıklarımız etkisi olup olmadığını hep beraber tahlil etmiş olalım.

Renkli, sağlıklı ve mutlu hayatlara. Teşekkürler. Sevgiler.

 
Toplam blog
: 42
: 2143
Kayıt tarihi
: 04.02.08
 
 

Hayat yolculuğunda karşılaştığımız, yaşama dair bizi mutlu ve mutsuz eden tüm olayları paylaşmak. Bi..