Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '18

 
Kategori
Resim
 

Resam Şerife Türker ile...

Ressam ŞERİFE TÜRKER: “İnsanların duygu ve düşüncelerini kendinde içinde canlandırarak ,biçim ve renk olarak başkalarına ulaştırması sanattır”

 

SORU-.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız?

ŞERİFE TÜRKER- 1958 İzmir doğumluyum aslen Konya/Hasanşeyhliyim. Evli ve iki çocuk annesiyim.. Göztepe kız meslek lisesinde okurken yaşadığım işitme sorunu nedeniyle içime kapanarak orta ikinci sınıftan ayrıldım.. Asker olan eşimin mesleği nedeniyle yurdumun doğusundan batısına kadar tüm doğa güzelliklerine tanık oldum. Eşim emekli olunca izmir' e yerleştim..

SORU- Resme başlama hikayenizi anlatır mısınız?

ŞERİFE TÜRKER-   Büyük oğlum üniversiteye küçük oğlumda askeri liseye başlayınca artık kendim içinde bir şeyler yapmalıyım düşüncesiyle doluyken TV de bir kanalda resim programına rast geldim. Ressam resmini tamamladığında sanki onu ben yapmışım kadar mutlu oluyordum. Böyle bir günde ölmeden bende mutlaka resim yapmalıyım sözcükleri döküldü ağzımdan büyük oğlum beni duydu.. Bana tüm resim malzemelerini almış bana sürpriz yaparak al anne resim yapmaya başla dedi .O sıralar resim kursları şimdiki gibi revaçta değildi  istek azlığından kurs açılmıyordu. Bana Bob Ross cd leride  indirdiler ancak benim İingilizcem yok ve resim nasıl yapılır bilmiyorum. Bir gün cd açtım ileri geri sararak ressamı taklit ederek ilk tablomu yaptım. Ailem tarafından çok beğenildi beni teşvik ettiler altı ay kadar böyle devam ettim. daha sonra kız kardeşim ahşap kursu hocasına benden söz etmiş .Zümrüt hoca beni oraya çağırdı ve ahşap kursunda tek ben yağlıboya çalıştım .Devamında Konak halk merkezinde  ve RA  resim atölyesinde Ragıp Apaydın hocamdan öğrenmeye devam ettim.. Öğrenmenin yaşı ve sonu yoktur sloganıyla yola çıktım..

SORU- 3.Geç başladınız ama  hızlı başladınız kaç sergi açtınız?

ŞERİFE TÜRKER- Resimde sekizinci yılım oluyor aslında daha çok yeniyim ama ben kaybolan yıllarımı geri kazanmak düşüncesiyle gece ve gündüz demeden, ailemi ihmal etmeden, yaz tatilinde bile çok çalıştım. Son dört yıl içinde 23 karma sergiye katıldım 6 kişisel sergi açtım.

SORU- Resim çizmek size ne ifade ediyor 

ŞERİFE TÜRKER- İlk önce Yaradan’a ve doğaya olan hayranlığımı kendi renklerim ve yorumumu katarak tuvalime aktararak yaşadığım mutluluğu başkalarıyla paylaşmayı ifade ediyor..

SORU-Ressamlıktan maddi manevi kazançlarınız ne oldu? 

ŞERİFE TÜRKER-  Maddiyattan çok manevi kazancım oldu. Daha  önce iyi bir anne olarak yakın çevrem tarafından bilinirken şimdi olanaklarım ölçüsünde başarımın sayesinde daha geniş bir kitle tarafından Ressam Şerife Türker olarak söz edilmek beni mutlu ediyor..

Soru- Resim ve ressamlığı kısaca tarif eder misiniz desek? 

ŞERİFE TÜRKER-  İnsanların duygu ve düşüncelerini kendinde içinde canlandırarak, biçim ve renk olarak başkalarına ulaştırması sanattır. Burada aydınlatmak istediğim bir nokta var duygu ve düşüncelerini içinde yorumlayıp kendinden bir şeyler katarak sunan kişi sanatçıdır. Sadece resim yapan kişi ise  ressamdır..

SORU- Bu meslekte nereye kadar gelmek istersiniz?   

ŞERİFE TÜRKER- Üstte ki şıkta anlattığım gibi ilk yıllarda repro çalışmalarım oldu sergi açmaya başlayınca kendi özgün çalışmalarımı tarzımı buldum. Nasıl farklı olabilirim düşüncesiyle sürekli okuyup araştırarak ben sanatçı olmak yolunda ilerlemek istiyorum. Çalışma alanım çok kısıtlı bir atölyem olsun isterim birde Resim ve heykel Müzesinde sergi açmak benim hayalim iki kez başvurdum reddedildim .Ev hanımı ve alaylı olmam ertelenmeme sebep oluyor kanısındayım  bazen hayal kırıklığına uğruyor olsam da sonuna kadar mücadele edeceğim..

SORU-.Ressamların genel sorunları neler çözüm yolları sizce nedir?

 ŞERİFE TÜRKER- Ressamların önündeki ilk engel alaylı ve okullu olmak bu konuda bayağı bir çekişme yaşanıyor. Bu konuya bakış açım şu kendimden örnek vereyim benim yeteneğim var kendime güveniyorum çalışmalarımı paylaşmak adına sergi açıyorum. Akademisyenlerime,  hocalarıma saygım sonsuz.   Özel galerilerde sergi açmanın zorluğu malzemelerin pahalı oluşu, sanata verilen değerin az olması önümüzdeki bilinen sorunlar. Maddi olanaklar çok önemli yeterli bir satış olmazsa devir daim çok zor. Sanat para kazanmak için yapılmaz ancak başka bir mesleğin yoksa malzeme nasıl alınır. Ben ev hanımı imkanlarıyla ilk tercihimi malzemeden yana yaparak özel zevklerimden ödün vererek sevdiğim işi yapmaya çalışıyorum. Sergi katılım paylarının yüksek oluşu nedeniyle belirli sayıda sergilere katılabiliyorum. Sponsor gerekli..

SORU-İyi bir ressamı nasıl tarif edersiniz?

ŞERİFE TÜRKER- Gerek yaşam tarzıyla gerekse yaptığı eserlerle örnek olmalı, başkalarının emeğini çalmadan kendi tarzını yansıtmalı...

  SORU-Ressam olmak isteyen gençlere önerileriniz neler?

 ŞERİFE TÜRKER- Ressam olmak isteyen gençlere sadece bir tek tavsiyem olacak mutlaka eğitim şart. Okumak araştırmak çok önemli..

Son olarak bana bu söyleşi imkanını tanıdığınız için size çok teşekkür ediyorum.. Sizin ”Engelleri Aşanlar” kitabınızı okuduğum zaman keşke bu kitabı okul yıllarında okuyabilmiş olsaydım okulumu bırakmazdım dedim....Saygılar..

Teşekkür ederim. Çok güzel bir röportaj oldu.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..