Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Resim-iş dersi günlük planı

Ders : Resim-İş

Konu : Su Kağıdından Tebrik Kartı Hazırlama

ÜNİTE HEDEFLERİ

Bilişsel Alan Hedefleri

Ana renklerin bilgisi.
Tebrik kartının hazırlanması sırasında kullanılacak araç-gereçlerin bilgisi.
Su kağıdı ve tebrik kartının hazırlanması sırasında geçirilen aşamaların bilgisi.

Devinişsel (Psikomotor) Alan Hedefleri

I. Su kağıdı hazırlanması için hazırlık yapabilme.

II. Su kağıdını istenilen nitelik, süre ve yeterlikte hazırlayabilme.

III. Su kağıtlarını, tebrik kartlarında kullanılacak hale getirebilme.

IV. Kendi başına değişik tebrik kartları hazırlayabilme.

Duyuşsal Alan Hedefleri

I. Su kağıdı ve tebrik kartları hazırlamaktan zevk alış.

KONULAR

Ana ve ara renkler
Su kağıdı yapımı
Tebrik kartı yapımı

HEDEFLER VE HEDEF DAVRANIŞLAR

Hedef I: Ana Renklerin Bilgisi

Hedef Davranışlar

Ana renklerin neler olduğunu söyleme/yazma.
Ana renklerden hangi değişik renklerin elde edileceğini söyleme/yazma.
Verilen renklerin, hangi ana renklerin birleşmesinden oluştuğunu söyleme/yazma.

Hedef II: Tebrik kartının hazırlanması sırasında kullanılacak araç-gereçlerin bilgisi.

Hedef Davranışlar

Tebrik kartının hazırlanmasında kullanılacak araçların adlarını söyleme/yazma.
Hangi araçların ne zaman ve nerede kullanılacağını söyleme/yazma.

Hedef III: Su kağıdı ve tebrik kartının hazırlanması sırasında geçirilen aşamaların bilgisi.

Hedef Davranışlar

Su kağıdının hazırlanmasında izlenecek sırayı söyleme/yazma.
Su kağıdının hazırlanması için karışık olarak verilen işlem basamaklarını sıraya koyma.
Tebrik kartı hazırlanması için yapılacak işleri söyleme/yazma.

Hedef IV: Su kağıdı hazırlanması için hazırlık yapabilme.

Hedef Davranışlar

Su kağıdı için gereken araç ve gereçleri kullanmaya hazır duruma getirme.
Oturma durumlarını buna göre ayarlama.

Hedef V: Su kağıdını istenilen nitelik, süre ve yeterlikte hazırlayabilme.

Hedef Davranışlar

Su kağıdının öğretmen tarafından hazırlanışını izleme.
Su kabındaki suyun yoğunluğunu sağlama.
Boyalardan değişik renkler elde etme.
Değişik renkte boyalarla su üstünde şekiller oluşturma.
Bu şekilleri resim kağıdına geçirme.
Kendi başına kısa sürede, değişik şekil ve renklerde su kağıdı hazırlama.

Hedef VI: Su kağıtlarını, tebrik kartlarında kullanılabilecek hale getirme.

Hedef Davranışlar

Su kağıtlarındaki değişik ve güzel bölümleri tespit etme.
Bu kısımları düzgün bir şekilde keserek çıkarma

Hedef VII: Kendi başına değişik tebrik kartları hazırlayabilme.

Hedef Davranışlar

Tebrik kartları için resim kağıdını değişik boyutlarda hazırlama.
Su kağıtlarını kart büyüklüğüne göre hazırlama.
Kesilen su kağıtlarını resim kağıdından hazırlanan kartların üstüne yerleştirme.

Hedef VIII: Su kağıdı ve tebrik kartı hazırlamaktan zevk alış.

Hedef Davranışlar

Su kağıdı ve tebrik kartı hazırlamak için gereken araç-gereci tam ve zamanında getirme.
Değişik şekil ve renklerde su kağıdı ve tebrik kartı hazırlayan arkadaşlarını takdir etme.
EĞİTİM DURUMLARI

1. Uygulanan Eğitim İlkeleri

a. Öğrenciye görelik ilkesi.

b. basitten karmaşığa ilkesi.

2. Uygulanan Öğretim Yöntemleri

Anlatım.
Örnekler gösterme.
Gösterip yaptırma.

3. Kullanılan Araç ve Gereçler

a. Resim kağıdı.

b. Yağlı boya.

c. Gaz.

d. Fırça.

e. Tuz.

f. Su kabı ve su.

g. Makas.

h. Yapıştırıcı.

ı. Cetvel.

i. Kurşun kalem.

4. Süre: 2 Ders saati.

5. Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri

I. DERS ………/……/2007

Giriş Bölümü (5 Dakika)

1. Birkaç tane satın alınmış hazır tebrik kartı ile su kağıdından yapılmış tebrik kartları asılarak öğrencilerin dikkatlerinin çekilmesi. Bunların ne olduğunun, bir farklılık olup olmadığının sorulması. Öğrencilere bu konuda söz hakkı verilmesi.

2. “Su kağıdından tebrik kartları yapmak ister misiniz? Tebrik yaparak yakınlarınıza, arkadaşlarınıza, bayramlarını ve yeni yıllarını kutlamak için kendi yaptığınız tebrik kartlarını gönderebilirsiniz” denilerek, öğrencilerin güdülenmesi.

3. “Su kağıdından tebrik kartı yapmayı öğrendiğiniz zaman, hem tebrik kartlarınızı daha ucuza mal edecek, hem de ortaya kendiniz bir eser koymuş olacaksınız. Ayrıca, derste yaptığınız tebrik kartlarını yıl sonu sergimiz için davetiye olarak kullanacağız” sözleriyle, öğrencilerin hedeften haberdar edilmesi.

4. Bir hafta önce yazdırılmış olan ders araç ve gereçlerinin tam olarak getirilip getirilmediğinin, sorulması. Her grubun malzemelerinin kontrol edilmesi.

Geliştirme Bölümü (30 Dakika)

Tebrik kartlarımızı hazırlayabilmek için, öncelikle su kağıtlarının hazırlanması gerektiğinin öğretmen tarafından belirtilmesi ve bu ders su kağıdının yaptırılacağının, söylenmesi.
Öğretmen tarafından, su kabının içine taşmayacak şekilde su doldurulması, yeteri kadar suyun yoğunluğunun arttırılması.
Öğrencilerden, ellerindeki paletlere sıktıkları çeşitli renklerde boyayı gaz ile açmalarının istenmesi.
Bu renklerin adlarının sorulması ve söyletilmesi.
Bu renklerin karışımından, hangi değişik renklerin, elde edilebileceğinin sorulması.
Her gruptan iki ayrı renkte boyayı karıştırmalarının istenmesi. (Kırmızı-Yeşil, Mavi-Siyah, Kırmızı –Beyaz, Sarı-Kırmızı).
Elde edilen renklerin adlarının ne olduğunun sorulması.
İlk sayılan renklerin ana renkler, son elde edilen renklerin ise, ara renkler olduğunun söylenmesi ve tahtaya ayrı ayrı başlıklar altında yazılması.
Hazırlanan boyaların fırçalarla, su kabındaki suyun üstüne öğretmen tarafından serpiştirilmesi ve fırça yardımıyla dağıtılarak şekkiler oluşturulması.
Bir resim kağıdının (Su kağıdından büyük olmayacak) alınarak, suyun üstüne yatırılması ve hafifçe her tarafının bastırılarak kaldırılması.
Su kağıdının boyalı kısmının masanın üstüne gelecek şekilde konulması ve kurumaya bırakılması.
Her gruptan gösterildiği şekilde, su kağıtlarının hazırlanmasının istenmesi.
Gereken yerlerde, gruplara öğretmen tarafından yardım edilmesi.
Değişik renk ve şekillerde su kağıtları hazırlayan öğrenci ve gruplara dönüt ve pekiştireç verilmesi.

Sonuç Alma (5 Dakika)

Her grubun hazırlamış olduğu su kağıtlarının incelenmesi.
En çok beğenilenlerin sınıfa gösterilmesi ve panoya asılması.
Su kağıdını hazırlamak için neler yaptığımızın sorulması.
Birkaç öğrenciye söz hakkı verilerek, yapılan işlerin sırası ile saydırılması.

II. DERS: …………/……../2007

Giriş Bölümü (5 Dakika)

Tahtaya bir su kağıdı asılarak, bu kağıtta en güzel şekillerin bulunduğu bölümlerin, hangi bölümler olduğu sorularak, öğrencilerinin dikkatlerinin çekilmesi.
Herkesin kendi su kağıdındaki güzel bölümleri tespit etmesinin istenmesi ile öğrencilerin güdülenmesi.
Bu güzel bölümlerin güzelce ve düzgünce kesilerek tebrik kartında kullanılacağının söylenmesi ve böylece öğrencilerin hedeften haberdar edilmesi.
Malzemelerin kontrol edilmesi.

Geliştirme Bölümü (30 Dakika)

Öğretmen tarafından, kartlar için resim kağıdından değişik boyutlarda altlıklar hazırlanması.
Su kağıdının güzel bir bölümünün tespit edilmesi.
Hazırlanan resim kağıdının ölçülerine uygun olarak işaretlenip makasla kesilmesi.
Resim kağıdının üstüne, çıkarılan bu bölümün düzgünce yerleştirilmesi ve kola ile yapıştırılması.
Öğrencilerden izledikleri örneğe uygun olarak, tebrik kartları yapmalarının istenilmesi.
Resim kağıtlarının ve su kağıtlarının kesilişlerinin izlenmesi ve gerektikçe öğretmen tarafından öğrencilere yardım edilmesi.
Hazırlanıp biten kartların sınıfa gösterilmesi ve panoya asılması.
İşini bitiren öğrencilere dönüt ve pekiştireç verilmesi.

Sonuç Alma (5 Dakika)

Öğrencilerin hazırlamış oldukları tebrik kartlarının incelenmesi.
Değişik örneklerin sınıfa gösterilmesi ve panoya asılması.
Birkaç öğrenciye, tebrik kartlarını yapmak için yapılan işlerin sıra ile saydırılması.

BİLİŞSEL ALAN

DAVRANIŞLARI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

Resim-İş Dersi, “Su Kağıdından Tebrik Kartı Yapımı” Konusuna ilişkin Test

1. Ana renklerin adlarını aşağıdaki boşluklara yazınız.

a. (………………..) (Kırmızı)

b. (………………..) (Sarı)

c. (………………..) (Mavi)

2. Aşağıdaki renklerin yanına, meydana geldiği renklerin önündeki numarayı yazınız.

( ) Turuncu (4) ( ) Mavi-Siyah (1)

( ) Lacivert (1) ( ) Sarı-Mavi (2)

( ) Yeşil (2) ( ) Beyaz-Kırmızı (3)

( ) Pembe (3) ( ) Kırmızı-Sarı (4)

( ) Yeşil-Beyaz (5)

( ) Kırmızı-Siyah (6)

( ) Sarı-Siyah (7)

( ) Yeşil-Siyah (8)

3. Su kağıdının yapımında kullanılan araçların adlarını yazınız.

a) (………………..) (Su kabı)

b) (………………..) (Yağlı boya)

c) (………………..) (Gaz)

d) (………………..) (Resim kağıdı)

e) (………………..) (Fırça)

f) (………………..) (Tuz)

4. Su kağıdı yaparken, yapılan ilk iş (……….) hazırlamaktır.

(Suyu)

5. Suyun yoğunluğu (……….) ile sağlanır.

(Tuz)

6. Kullandığımız yağlı boyaları (……….) ile açarız.

(Gaz)

7. Su üzerine yağlı boya (……….) ile serpilir ve dağıtılır.

(Fırça)

8. Su kağıdından kesilen bölümle, önceden hazırlanan (……….) üzerine yapıştırılır.

(Resim kağıdı)

DEVİNİŞSEL ALAN DAVRANIŞLARI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

(DERECELEME ÖLÇEĞİ)

Öğrencinin,

Adı, Soyadı :……………………….. Tarih :…../…../2007

Sınıfı, Şubesi :……………………….. Aldığı puan :…………….

No :……………………….. Aldığı not :…………….

Açıklama

Bu ölçek, öğrencilerin “Su Kağıdından Tebrik Kartı” yapabilme hedefine ulaşma derecelerini, davranışlarını gözleyerek ölçmek üzere hazırlanmıştır. Davranışları gözleyerek, verilen dereceleme anahtarına göre puanlayınız.

Dereceler ve değerleri: Çokiyi (4)

Yeterli (3)

Orta (2)

Yetersiz (1)

Görülmedi (0)

A. Öğrencilerin Su Kağıdını Hazırlama Durumu : 4 3 2 1 0

1. Suyu istenilen nitelikte hazırlama :……………………………………….

2. Boyalardan değişik renkler elde etme :……………………………………….

3. Boyalardan, su üzerine değişik şekiller

oluşturabilme :……………………………………….

4. Su üzerindeki boyaları kağıt üzerine geçirebilme:………………………………………..

5. Su kağıtlarını bozmadan kurutabilme :……………………………………….

B. Öğrencilerin Tebrik Kartlarını Hazırlama Durumu______________________________

1. Kart altlıklarını istenilen nitelikte hazırlama :………………………………………..

2. Su kağıdından güzel bölümleri altlıklarına

göre kesip hazırlama :………………………………………..

3. Hazırlanan altlıklara su kağıtlarını

temiz ve düzgün olarak yapıştırma :………………………………………..

DUYUŞSAL ALAN DAVRANIŞLARI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

Ders : Resim-İş

Sınıf : IV

Açıklama

Bu ölçek, öğrencilerin Resim-İş dersi sırasında “Su Kağıdından Tebrik Kartı Yapma” konusuna ilişkin Duyuşsal Davranışları gözleyerek, ölçmek üzere hazırlanmıştır.

Dereceler ve değerleri : Çokiyi (4)

İyi (3)

Orta (2)

Yetersiz (1)

DERECELER

GÖZLENECEK DAVRANIŞLAR 4 3 2 1 0

1. Araç-gereçleri tam olarak sağlama :…………………………………………...

2. Araç-gereçleri zamanında getirme :…………………………………………... 3. Öğretmeni dikkatli ve ilgiyle izleme :…………………………………………...

4. Dersle ilgili yerinde ve güzel sorular sorma :…………………………………………...

5. Değişik şeyler yapmaya istekli olma :…………………………………………...

6. Arkadaşlarına yardım etme :…………………………………………...

7. Güzel ve değişik Su Kağıdı ve Tebrik

Kartlarını yapan arkadaşlarını takdir etme :…………………………………………...

_______________________________________________________________________

TOPLAM PUAN

___________________________________________________________________________

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..