Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '18

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
62
 

Resimsizlik

Bu yazımı, blog yazarlarımızdan değerli İsmail Hakkı CENGİZ Bey’e ithafen yazıyorum.

Kendisine bir konu hakkında yardımını istemek için bir mesaj yollamıştım.  O mesaja verdiği yanıtın bir kısmı aynen şöyle: “Sizi yakından tanımak için blog sayfalarınıza baktım. Neden resminizi koymuyorsunuz? Bloglarınızın da fotoğrafsız yayınlandığını gördüm. Daha çok okunması için herhangi bir resim veya fotoğrafla yayınlanmaları lâzım, değil mi?” Ben de kendisine, bu soruların cevabını blog yazımda vereceğimi belirttim.

Gelelim nedenlerime? Blog sayfamda ve hiçbir sosyal medya hesabımda kişisel fotoğrafım yoktur. Bunun birçok sebebi olsa da aslında, tekerlekli sandalyede, güzel olmayan, çok kısa saçlı ve aşırı kilolu bir kızın yani dış görünüşümün, benim hakkında, insanlara pek de bir şey anlatmayacağını düşünmem anlayışı yatmaktadır. 10-12 yıl öncesinde msn kullandığım dönemde bu konuda,  pek çok arkadaşımdan insafsız eleştiriler aldım. Yok efendim, gizlenerek özelikle merak uyandırıyormuşum, kendime güvenim yokmuş da ondan kaçarmışım gibi astı astarı olmayan şeyler. Ben yediden yetmişe herkesle konuşabilirim yani yazışabilirim ve hiçbir kimsenin de fotosunu merak etmedim konuşurken. Aksine kendime güvenim tamdır; ben kendimi sergilemeyi sevmiyorum, facebook sayfamda da fotoğraf paylaşımım çok azdır mesela.

Ayrıca, bu ortamda fotoğrafını kullanmayan tek kişi de ben değilim. Üstelik başka bir isimle ya da rumuzla yazılarımı yayınlamıyorum. Sebebi her ne olursa olsun, bu bir tercih meselesi ve böyle yapanlara da saygı duyuyorum.

İlk sorunuzun cevabını verdikten sonra, bloglarımın neden resimsiz olduğuna geçelim. Bunun basit bir yanııtı var, resim seçme, indirip yükleme işini zaman açısından pek beceremiyorum. Ben zor zahmet bilgisayar kullanan bir insanım ve benim gibi kararsız ve mükemmeliyetçi biri için seçim çok güç. Ay o resim bu konuya uymuş mu, şu resmi mi koysaydım daha iyi veya bu resmi başkası da kullanmış mıdır, ondan almış gibi olmayım falan işte.

Sorunuzun en son kısmına benim yanıtım, hiç de lazım değil olur. Çünkü benim dikkatimi resimsiz yazılar daha çok çekiyor. Resimler aklımı bulandırıyor, yazıya odaklanmak yerine resme odaklanıyorum. Bu sabah aldığım yoruma göre ise sanırım görsel olmalı. Belki de benim bakış açım biraz tuhaftır. Resimsiz yazıları genellikle daha ilgi çekici buluyorum.

Elimden geldiğince açıkladım; umarım sözlerimle, farkında olmadan sizi incitmemişimdir. Ellerinizden sevgiyle öpüyorum.

 

NOT: Beni daha iyi tanımak isteyenlere şu yazılarıma mutlaka bakmalarını öneririm,

http://blog.milliyet.com.tr/fred-le-hayat/Blog/?BlogNo=587917

http://blog.milliyet.com.tr/fred-kankasi-astim-ile/Blog/?BlogNo=587940

http://blog.milliyet.com.tr/sadece-yuruyemiyor-muyum-/Blog/?BlogNo=587942

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 78
Toplam yorum
: 26
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 48
Kayıt tarihi
: 19.04.18
 
 

1980 Adana doğumluyum. 13 yaşında friedreich ataksisi hastası olduğum ortaya çıktı. İlköğrenimi A..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster