Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '20

 
Kategori
Resim
Okunma Sayısı
126
 

Resmin Çocuk Üzerindeki Etkisi

Kovit salgını yaşamın her alanında izole bir alan yarattı. Bundan en çok etkilenen alanlardan biri de eğitim oldu. Bu nedenle ders saatlerinde yüz yüze eğitimde planlamaya gidildi. Ben bunlardan sadece Görsel Sanatlarla olan eğitimin uzaktan yapılıyor olmasıyla ilgili bir değerlendirme yapmak istiyorum. Bu değerlendirme sonucunda da umarım bir veli farkındalığı oluşur.

Bu süreçte Görsel Sanatlar dersi uzaktan eğitimle yapılacak. Koşullar bu dönem bunu gerektiriyor, buna diyecek bir sözümüz yok. Ancak uzaktan çok da verimli olmayacağı düşüncesiyle başka etkinliklere tercih edilemeyecek kadar önemli bir alan olduğunu belirtmek isterim. Görsel Sanatlar çalışmaları veli işbirliği ile evde yapılması ve asla ihmal edilmemesi gereken bir etkinlik. Eğer evden okula materyal gelmesi ile ilgili bir yasak olmasaydı, yapılan resimlerin öğretmene ulaştırılıp değerlendirme yapılmasında da yarar olurdu ama bu durumda biriktirilebilir. Zira çocuk üstünde resmin çok önemli etkileri vardır ve bazıları şunlardır:

  • Resim yaparken bir çocuk üç bilinmeyenli bir problem çözerken kullandığı zekâsını kullanır ve geliştirir.
  • Yaratıcı düşüncesi gelişir.
  • Hayal kurma becerisi gelişir.
  • Kendini ifade etme becerisi gelişir.
  • Gözlem becerisi gelişir.
  • El becerisi gelişir.
  • Kas gelişimi hızlanır.
  • Grup koordinasyonları gelişir.
  • Ekosistemde kendi yerini bilir ve kullanır.
  • Evrensel bir nesne olan doğayı resminde kullanır ve korur.
  • İki ve üç boyutlu ifadeleri kullanır.
  • Müzik, öykü, masal gibi araçlardan iki ve üç boyutlu çalışmalar yapar.
  • Çevresindeki her türlü atıl durumdaki varlığı geri dönüştürerek artistik değerler elde eder.
  • Farklı sanat örneklerinden hareketle, sanatın bir milleti, toplumu veya medeniyeti oluşturan yerel ve evrensel değerler içeren kültür ürünleri olduğunu öğrenir.
  • Sanata ve sanatçıya saygı duyar.
  • Resimim çocuk üzerindeki etkileri yukarda anlatılanlarla sınırlı değildir.

 

Görsel Sanatların Yaş Evreleri

Çocuklar iki yaşından itibaren resim yapabilirler. İki yaşındaki çocuğun resimleri rastlantısal çizgiler, karalamalar ve lekelerden oluşur.  Daireler 4 yaşına doğru belirginleşir. Bu etkinlik çocukta kas gelişimini destekler ve hızlandırır.

Okul çağı dediğimiz anaokulu ve ilkokul 1. sınıftaki çocuk çevresiyle özdeşim kurar, karalamalar figürlere dönüşür. Korkularını örümcek benzeri karalamalarla ifade edebilir.

7-9 yaşlarında arkadaş, aile ve roller ile ilgi çizimler yapar ve resminde tematik yapı belirginleşir. Anatomik yaklaşımlar olabilir. Göz, kulak, boyalı dudak, kaş, bıyık çizebilir. Bu organ çizimleri belirgin ve abartılıysa bize kaygıları, korkuları umutları ile ilgili ipuçları verebilir. Sevmediği karakterleri küçük, sevimsiz çizer ve kompozisyonun merkezinden uzak tutar.

Çocuğun anatomideki altın oran ise 9-12 yaşlarında görülür.  Bu dönem gerçeklik dönemidir. Perspektif bakış gelişir, soyut üşünce oluşur.

                                                                                                      Halil Erdem

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 60
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 635
Kayıt tarihi
: 19.06.09
 
 

Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Kastamonu Eğitim Yüksekokulu Sınıf Öğrt. bitirdikten sonra A...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster