Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '07

 
Kategori
Felsefe
 

Ret mektupları 1

Ret mektupları 1
 

İçimdeki sokaklarda sevdim seni. Hayatı ve alıp giden yolları tanırdım. Hayat beni, ben otobüsleri kaçırırdım. Kolcuoğlunda yer bitirirdim adanayı. Seyhanın içinde, göle doğru akan bir balıktım. Seyrek dişlerimin arasında kalırdı yorgun ağların tadı, yakalanırdım. Eski beni, eski dostum anılar kurtarırdı. Avuçlarıma hohlayıp, ellerimi birbirine ovuşturduktan sonra, tırnaklarımla kazırdım toprağı. Hayat beni satardı, ben hayatsız kalırdım. Berbat bir zamana kurulu tik-tak gibi, karanlık sokaklarımda kendimi arardım.

Sende bulurdum kendimi. Senin, karanlık sokaklarındaki aydınlıktım. Tırnaklarımla kazıdığım yatağından çıkardın. Bilge bir tanrı gibi üflerdim ciğerine nefesimi. Bir kalem gibi tutardın parmaklarını, kederler kaçarken üstümüzden, çamurdan çocuklar yapardın. Sonra yetmezdi nefesim, çocukları öksüz bırakırdın. Bilge bir tanrı olmadığımı anlardım. Babalar gibi ağlardım…

Yüreğir pavyonlarında değersiz hayatlar satılır. O kadar çıplaktırlar ki, iskeletleri ıslanır. Tek dublelik isyanlara benzerler. Ama hep maceraları vardır. Serserileri severler. Ben onları severim. Onlar bana gülerler. Kıkırdaklarına seni aradığımı sorarım. Bütün paramı veririm. Bilmediğim dillerde adresini söylerler. Dönülmemiş yollara girerim, çekilmemiş hasretler büyür içimde. Peş peşe goncalar verir.

Ne korkunçtur insanların yüzleri. Ellerim ellerine dokunmasın isterim. Konuşsalar susarım… Öpüşmeden sevişirim. Her gün tutulur güneşlerim…

< tükendi="" nakdi="" ömrüm,="" dilde="" sermayem="" bir="" ah…="" kaldı,="" deruni="" derdimi="" lokmana="" gösterdim,="" dedi="" eyvah,="" bu="" derdin="" defunine="" çare,="" hakiki="" bir="" ilah="" kaldı.="" ne="" kara="" günlerde="" hak="" etti="" beni="" mevla’m,="" tutuldu="" şems-i="" bahtım,="" gonca="" güllerim="" simsiyah="" kaldı,="" elimde="" bir="" keşkül,="" başımda="" bir="" külah,="" o="" da="" bana="" sermaye="" kaldı…="">

Bloknot: Ey okur, hayat; dilimizdeki, tenimizdeki ve ruhumuzdaki tatların ve acıların karmaşık bir bütünüdür. Yazılanların tümü aslında birer intihar mektubudur. İntihar; canın, kendini hayattan tecrit etmesidir. Ölmeden de intihar edilebilinir. Hayatı ret etmek demek ölümü tercih etmek demek değil, sunulan hayatı kabul etmemektir. Ey, ret ettiğim hayatın insanları, kendime ettiğim efkarı deliksiz okuyorsunuz da, memlekete ettiğim efkarı neden okumazsınız? Bir önceki bloğumu okuyunuz! İntihar kişiseldir, Vatanın katline hangi hakla sus-pus oturursunuz?

 
Toplam blog
: 153
: 1481
Kayıt tarihi
: 16.09.06
 
 

Tıka basa dolu bir adam değilim. Balığı gördüysem derine inerim. Uzun süre gölgede kalamam. Okuru..