Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '09

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
3018
 

Rıdvan Fener'i beğeniyorsa vardır bir bildiği

Rıdvan Fener'i beğeniyorsa vardır bir bildiği
 

hurriyet.com.tr


Rıdvan'ı çok severim...Fenerbahçe ile özdeşleşmiş efsane futbolcularındandır... Onu seyretmeye doyamadan kopup gitti hain bir tekmeyle...Çocukluğum’da Rıdvan’ı çok ama çok severdim. Odamın birçok duvarını süsleyen sakallı ama cılız hali şimdi bile aklımda... Trabzon’lu Yesiç (yada Jesic)’in tekmesiyle futbol’dan erkenden kopuşu ise yüreğimi dağlamıştır. Ardından Fenerbahçe’deki kariyerine MTK faciasıyla soyunma odasına bile gitmeden son vermesi ona olan kızgınlığım olarak yer etmiştir benliğimde.


Şimdilerde birçok futbolsever tarafından yorumculuğu beğenilmekte Rıdvan’ın... Ancak bugün yazısını okuduğumda kafam iyice karıştı artık... Onunla tanışıp, sohbet etme ve sorma imkanım olmayacağı için hiç değilse burada yazayım bari... Sonuçta Milliyet çatısı altında değilmiyiz :) Çünkü bu yorumlarda tamamen zıt bir yorum yapıyoruz Rıdvan’la... Dün akşam oynanan Fenerbahçe Bursa Fortis Kupası maçını beğenmiş Rıdvan, hatta dört dörtlüktü demiş... Keza geçenlerde bir maçı daha beğenmişti...

Bakalım neler yazmış,


“FENER İYİ Mİ”

“Fener iyi”


RD : Ben izin dönüşleri takımların ilk hazırlık maçı veya resmi maçlarında iştahlarına ve fizik kapasitelerine bakarım. Fenerbahçe iştah ve fizik açısından dört dörtlüktü (deplasmanda da böyle olmalı).


AÇ : Gol dışında (Ki gol’ün birisi klasik korner organizasyonu, diğeri de bireysel beceri) pozisyona bile giremeyen Fenerbahçe nasıl iştahlıydı, nasıl dört dörtlüktü anlamadım... Mesela o iştahı Guiza’da, Kâzım’da, Uğur’da veya Deivid’de de gördü mü ?

RD : Ben yine izin dönüşlerindeki ilk resmi maçta rakibin girdiği pozisyonlara bakarım. Yok denecek kadar az.


AÇ : Rıdvan ağabey tekrar olacak ama, bizim de hiç pozisyonumuz yok. Hatta Bursa’nın bir tane M.Sarp ile kaçırdığı pozisyon bile var.


RD : Yine savunma ile Güiza arasındaki mesafeye bakarım. Sezon başına göre daha da daralmış.

AÇ : Guiza o kadar yalnız dı ki... Daralma falan yoktu... Ben daralan iki şey gördüm. Biri yalnızları oynayan Guiza, öbürü de tribündeki taraftarlar...


RD : Fenerbahçe rakip ceza sahası içine girdiğinde Edu ve Lugano da orta çizgiye kadar çıkıyorlar. Böylece orta saha oyuncularının koşu mesafesi azalıyor.

AÇ : Ben Selçuk’dan başka hiçbir orta sahanın koştuğunu görmedim... Edu ve Lugano çıktıysa orta saha niye ilerde çoğalamadı ?


RD : Fenerbahçe belki fazla üretken değildi. Bu tempo ve isteğe rağmen çok pozisyona giremedi. Ancak istediği sonuca çok mücadele ederek, top rakipteyken pres yaparak, klasik Selçuk ve Roberto Carlos golleriyle ulaştı.

AÇ : İyi de bende yukarıda böyle diyordum zaten. Fenerbahçe çok değil, hiç pozisyona giremedi. Gol de dediğim gibi “klasik” di. Fakat “mücadele”, “pres” demişsin Rıdvan ağabey ama maç sonu Aragones “eksiğimiz; top rakipteyken bazı zamanlarda rakibe pres yapamadık” diye açıklama yaptı. Yani takımın hocası pres yapamadık diyor, sen pres yaparak istediği sonucu aldı diyorsun...


Benim diyeceğim budur... Koskoca Rıdvan’dan daha iyi bilecek halimiz yoktur, umarım Rıdvan’ın dediği gibi iyidir Fener ve biz göremiyoruz herhalde...


Ahmet ÇELİKSÜNGÜ

08.01.2009

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 252
Toplam yorum
: 490
Toplam mesaj
: 89
Ort. okunma sayısı
: 929
Kayıt tarihi
: 17.03.08
 
 

74'ün İstanbulunda, Sultan şehri Üsküdar'ın, kız çocuklarına "Zeynep" erkeklerine "Kamil" adı kon..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster