Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '21

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Risk Almak Üzerine

Risk almak için yeteri kadar cesur olmayan kimse, hayatta hiçbir şey başaramayacaktır.

 

Muhammed Ali Clay 

 

Yıl 2008. Erasmus başvuruları alınıyor okulda. 3. sınıfa başlamışım. Ailemin yanında okuyorum. Liseden beridir yurtdışına çıkma hayalim var ama bende o cesaret nerede. İmkan da yok. Sadece düşlüyorum. Erasmus bu düşün adı o dönem benim için de.

Sınıfta 12 kişiyiz. Bir önceki sene okula giriş yapmışız ama hazırlık yüzünden gelmemişiz bizim olmamız gereken grupla. 2006 da girenlerde var. Sayı bu kadar azken Erasmus çıkma ihtimali yüksek. Ebeveynler kızar korkusu da var. Yap dedi arkadaşlarım. Yap kendi hikayeni yazmış ol. Haklılar da. Evden okula, okuldan eve yaşayan birisi için büyük bir adım olacak bu adım belki de.

Yaptım. O evrakları teslim ettim. O dönem örnek aldığım 2 sınıf üst birisi var, onun gittiği ülkeyi tercih ettim. Evdekilere de söyledim. Nasılsa çıkmaz diyerek ciddiye almadılar. Çıktı. Kıt bilgimle dil sınavını bile verdim. İş pasaport almaya gelince, babam durumu anladı. Gideceğim konusunu evde kabul ettirdim.

Hayatımda attığım en büyük adımlardan birisiydi belki de. Bir ay dil kursuna da katıldım. Gidiş günü gelip çatıp, babamlar beni havalimanına bırakana kadar ne durumda olduğumu anlamadım.

İnsan aldığı riski yaşamadığı zaman durumu fark etmiyor. Ama ben o riski aldım. O uçağa bindim. Uçakta yaşadığım kaygıyı aşarken, karşıma çıkan iyi insanlar sayesinde, sorun yaşamadım. Türkiye’den bir arkadaş da buldum ve gittim. Yıl 2021. Şu an iyi ki gittim diyorum.

Risk nedir? Nasıl tanımlarsınız? Aldığınız en büyük risk neydi? Korkularını ya da heyecanını ne kadar yaşarsınız? Aldığınız risklerden ne kadar fayda gördünüz? Ya da Risk analizi yaptınız mı hiç yaşadığınız hayat için?

Bir olayın gerçekleşme olasılığı/olaydan etkilenme olasılığı olarak tanımlanıyor risk. Günlük hayatta hep karşımıza çıkıyor. Toplumsal yapı, kültürel fark, koşul, hayal, birçok etken sebep oluyor. Doğru okumak da önemli. Okumayı başardığınız zaman sizin ödülünüz oluyor bazen de risk. 

Risk olarak gördüğünüz ne varsa, onu saptayın önce. Sonra tespit ettiğiniz risk durumunu bir kabul edin. Risk almaya cesaret etmek için kabullenilmişlik hep bir adım önde olmanızı sağlayacaktır. Çünkü aldığınız cesaret, sizin hayatınızın akışını değiştiren o yolun başlangıcı olacaktır.

Ben bu günlerde hayatımı değiştirmek ve daha sağlam basabilmek için, bir risk aldım. Bir yola çıkıyorum. Bu yolculuk ben nereye sürüklerse sürüklesin kazancı olacağına inanıyorum. O yüzden Muhammed Ali ile başladım, size de şunu hatırlatmak istiyorum.

 

Risk almaktan korkmayın. Risk alamadığınız bir hayat yaşamaktan korkun. Sevgilerimle.

 

Züleyha Gülveren

 
Toplam blog
: 48
: 89
Kayıt tarihi
: 11.01.21
 
 

Profesyonel Koç Bağımlılık Danışmanı Sosyolog Yazar Latin Amerika Çalışmaları Uzmanı Analog Fotoğ..