Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '12

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Risk iştahı var mış!??

Şöyle piyasalara bakıyorum da TV'lere yorumculara, bu işi yapanlara hepsini koyun sürüsü gibi görüyorum. Hepsini piyasadan ayrışmaktan korkar görüyorum. Beklenilmeyeni beklemeye hiç biri cesaret edemiyor. Bilgilerinin ve analiz güçlerinin yetersiz olması bu duruma yol açıyor olabilir ancak bir yerlerde bir sorun olduğu kesin.

Son zamanlarda en çok duyduğum cümle Aykut Hocam piyasayla çok ters düşüyorsun. Bak piyasada para var ve risk iştahı var. Bu sözün yarısına katılıyorum yarısına katılmıyorum çünkü; piyasada para olduğu doğrudur ancak piyasalarda risk iştahı olduğu yanlıştır !
 
Ben kulaktan dolma lafla iş yapmam arkadaş, biri gelir bana bir şey anlatırsa onu irdelerim, mantıklıysa benim mantık süzgecimden OK alır yoksa RET alır. Bu benim elimde olan bir şey değil. Kendime soruyorum ya Mustafa risk iştahı var mı sence?
 
Sonra kendim cevaplıyorum: Risk iştahı nedir önce onu bir söyle?
 
Risk iştahı, girişimcilerin ellerindeki sermayelerini kullanarak bugünden yapacakları yatırımların gelecekte bu gün kendilerine sağlayacakları faydadan daha fazla fayda sağlayacağına inanmasıyla oluşan bir duygu halidir. Risk iştahı geleceğe duyulan güvenin yatırımsallaştırılmış ifadesidir.
 
Hocam borsalar yükseliyor ya bakın işte yatırımcılar risk iştahı içerisindeler.
 
Cevap: Güzel kardeşim borsaya yapılan para aktarımına yatırım denilmez ! Plasman denir araştır önce sonra konuş, analizini yap!
 
Kendime sormaya devam ediyorum:
 
Öncelikle şunu burada açıklayayım borsadaki iştahlı alımlar benim için bir anlam İFADE ETMİYOR. Ben analizlerimi oluştururken borsa'nın endeks değerine bakmam; bakmıyorum.
 
Risk iştahı var mı? YOK.
 
Eğer olsaydı girişimcilerin çok daha fazla fon ihtiyacı olurdu ve bu ihtiyaç faiz oranlarını yukarı doğru çekerdi. Faiz indirimleri sanayi sektörlerinde fiyatlanırdı. Bankacılık sektörü kısır karlar yaratmazdı. İngiltere, Almanya, Fransa, Hollanda, Danimarka, ABD faizleri 0 - NEGATİF aralığında olmazdı. Çin’de doğrudan yatırımlar % 7 azalmazdı. İspanya da hayalet şehirler olmazdı. Donald Trump Şişli de yaptığı gökdelen ofisleri satabilirdi, Mittal Ereğli'yi satmaz Kardemiri alırdı. Dubaideki Dünyanın en yüksek binasında ofislerin metrekaresi 8 bin dolara düşmezdi. Parite 1.16 yı görmezdi. MB istisnai gün ilan etmezdi. AMB faizleri 0 a yaklaştırmayı konuşmazdı. Risk iştahı olsaydı Dünya büyüme tahmini her çeyrekte aşağı yönlü revize edilmezdi. FED başkanı, AMB başkanı, TCMB başkanları sık sık tutuşmazdı.
 
Her şeyden önce eğer Dünya'da risk iştahı olsaydı Aykut ÖZTÜRK size söylerdi.
 
Sevgiler.
 
Son söz: PARA ASLA UYUMAZ!
 
https://twitter.com/Mosturk
 
Toplam blog
: 80
: 1013
Kayıt tarihi
: 16.04.12
 
 

İktisatçı; Yatırım danışmanı; Trend takipçisi  ..