Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '16

 
Kategori
Sağlık
 

Ritim bozukluğu tedavisinde üç boyutlu haritalama sistemi

Ritim bozukluğu tedavisinde üç boyutlu haritalama sistemi
 

Kalpteki ritim bozukluğunun tedavisinde uygulanan “kateter ablasyon” işleminde hekimler hastanın kalbinin içerisine çok sayıda kateter yerleştirir. “Tanı amaçlı kullanılan kateter kalbin içerisindeki elektrik uyarısını kaydedip bunu üç-boyutlu harita üzerinde gösterir” diyen Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Elektrofizyoloji ve Girişimsel Kardiyoloji Laboratuvarları sorumlusu Prof. Dr. Kudret Aytemir, farklı uygulamalar neticesinde kalpteki anormal ritim varlığının teşhis edildiğini söyledi. Prof. Dr. Aytemir,  sonrasında tedavi amaçlı kullanılan kateter aracılığıyla ritim bozukluğuna neden olan kalpte anormal elektrik ileten kateterin ısı ya da dondurma enerjisi ile ortadan kaldırıldığını dile getirdi. Ancak bazı karmaşık ve ileri derece ritim bozukluklarında sadece bu kateterlerin olmasının yetmediğini belirten Prof. Dr. Aytemir,  “Bunların yanında kalbin işlem sırasında üç-boyutlu şeklini ve elektriksel uyarı düzenini yeni kateterlerin de kullanılmasıyla saniyeler içerisinde ortaya çıkaran, tedavinin uygulanacağı bölgeleri gösterebilen, işlem sırasında tanı ve tedavi amaçlı kullanılan kateterlerin yerini ve hareketini gösteren ve hem hasta hem de hekim açısından önem arz eden radyasyon (ışın) miktarını oldukça azaltan “üç-boyutlu haritalama sistemleri” gerekmektedir” dedi. 
 
Prof. Dr. Aytemir,  üç boyutlu haritalama sistemi ile ilgili şu bilgileri verdi: “Mevcut üç-boyutlu haritalama sistemlerine ilaveten, çok yakın zamanda St. Jude Medikal (global tıbbi cihaz firması) tarafından vücuttaki empsedans ve manyetik alan verisini algılayıp bir araya getiren “EnSite Precision™” kalp haritalama sistemi geliştirildi. Bu sistem dünyanın en büyük kalp ritim bozukluğu tedavisi uygulanan merkezleri ile aynı anda ülkemizde de Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Elektrofizyoloji Laboratuvarında kullanıma girmiş ve üç gün içerisinde toplam 6 hastada başarılı şekilde uygulandı.”
 
Yeni geliştirilen “EnSite Precision™” kalp haritalama sisteminin daha önceki sistemlere göre birçok avantajı olduğunu belirten Prof. Dr. Aytemir, bu sistem ile kalbin elektriksel haritasının otomatik olarak daha kısa sürede ve daha doğru şekilde oluşturulabileceğini dile getirdi. Prof. Dr. Aytemir, ayrıca bu yeni sistemin her türlü tanı ve tedavi amaçlı kullanılan kateterleri tanıma ve gösterebilme özelliğinin olması ve temaslı ya da temassız haritalama seçeneğinin olması nedeniyle hekimler açısından da rahatlık sağlayacağının öngörüldüğünü kaydetti. Gelişen teknolojinin birçok kalp ritim bozukluğunda hekimlerin işini kolaylaştırdığını söyleyen Prof. Dr. Aytemir, ritim bozukluğu ile uğraşan genç hekimleri, yeni gelişen bu teknolojileri geleneksel kalp ritim bozukluğu tedavileri ile birleştirerek uygulamaları konusunda da uyardı.            
 
 
    
 
 
Toplam blog
: 188
: 108
Kayıt tarihi
: 16.10.15
 
 

Gazeteci, Biyolog, Konuşmacı ve Sosyal Medya Danışmanı, Kokuyla Keşfet ve  Sağlık Haberlerine Far..