Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '11

 
Kategori
Opera / Bale
 

Rize’de güzel şeyler oluyor...

Rize’de güzel şeyler oluyor...
 

www.karadenizvira.com


Bir kişi bir dünyadır, bir evrendir, her şeydir icabında!.. 

Gelişen toplumların yapısına baktığımız zaman sanatın her zaman baş köşede durduğuna şahit oluruz. Ki, biz çok gerilerdeyiz o anlamda. 

Tarihi gelişi içinde kendi sanatımızı geliştiremediğimiz gibi Rönesans’ a da bigane kaldık. 

O nedenle hiçbir eğri tarafımızı göremiyoruz bana göre… 

Hiçbir kusurlu yanımızın gölgesini fark edemiyoruz, ki azameti altında ezilmeyelim. 

Sosyal paylaşım sitesi face book’tan bir davet haberi aldım. Antalya’dan gelmiştim, yorgundum ama asla kaçıramazdım bu daveti. 

Çünkü minik çocuklarımız sanat adına çok önemli gösteriler yapacaklardı. 

Bir zamanlar Rize’ye göre büyükçe olan kültür merkezi salonu kapısı gösteri saati gelmeden ana baba günü gibiydi. 

Programı açılış konuşmasını Şafak MORGÜL arkadaşım yaptı. 

Şaka yollu sitemler etti katılmayan yöneticilere. 

“Protokolde kimse yok, ama” diyerek başladı programı sunmaya!. 

Gazeteci arkadaşım Osman CAN’la göz göze geldik… 

Haklıydı!.. 

Rize Halk Eğitim Merkezi Bale, Gitar ve Şan öğrencilerinin Rize İsmail Kahraman Kültür Merkezindeki Gösterileri Muhteşemdi 

Gitar sınıfları, piyano sınıfları ve bale sınıflarının gösterileri izleyenler tarafından çok beğenildi. 

Perde, gitar grubu ile açıldı. Yedi parça icra ettiler. Ardından solo yapan öğrenciler çıktı sahneye. 

Kültür Merkezi büyük salonunda gösteriyi izleyenler minikleri dakikalarca alkışladı. 

Gösteri öncesi, yaklaşık 4 saat süren provalarından sonra akşam 19 da sahne alan minik ekipler ve annelerinin hazırlıkları görülmeye değerdi 

Jülide Beritan Sağlam (İzmir Devlet Konservatuarı Bale bölümü), İrina Razumova (Moskova Devlet Konservatuarı piyano bölümü), Koray Arif (Gitar, bir müzik gönüllüsü) yönetiminde, Rize Halk Eğitim Merkezi Bale, Gitar ve Şan öğrencilerinin Rize tarihinde ilk kez bu boyutta yıl sonu gösterisi yaptı. 

Minik Bale guruplarının beyaz, pembe, mavi, guruplar halinde sahneye inanılmaz güzel figürler sergilemesi izleyenleri büyüledi. 

Ama bir öğrenci piyanoda harika parçalar çalması unutulacak gibi değildi. Bir öğrenci Rusça bir şarkı icra etti. 

En sonunda ise miniklerin herkesi hayrete düşüren güzellikteki süper gösterileri vardı. 

80 öğrenci ile bale, 27 öğrenci piyano, org, ses eğitimi-şan, 25 öğrenci gitar sunumları ile Rize'de bu boyutta ilk defa sahne aldı… 

Bu etkinliğin düzenlenmesinde baş rol İrina Razumova adlı Ukraynalı sanatçı bayan arkadaşımızdaydı bana göre. 

Yıllardır Rize’de sanat adına hep böyle ilklere, güzelliklere imza atıyor. İnsanımızın gelişmesine sanat ve kültür hayatımıza çok güzel katkılar yapıyor. 

Yazının başlığında belirttim “Rize’de çok güzel şeyler oluyor” cümlesi yetecek gibi değildi bu faaliyetlere. “Süper şeyler oluyor” demek gerekiyordu galiba… 

Birde girizgah cümlede kullandığım “Bir kişi bir dünyadır, bir evrendir, her şeydir icabında” sözü İrina RAZMUZOVA’nın şahsinde tecelli ediyor Rize’de… 

Kutluyorum emeği geçenleri. En başta İrina Razumova’ yı tabi… 

 

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..