Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '11

 
Kategori
Siyaset
 

Rize Milletvekili Kimler Olmalı? -2

Rize Milletvekili Kimler Olmalı? -2
 

www.karadenizvira.com


Cumartesi günü Rize Sanayi ve Ticaret Odasında verilen kahvaltıya katıldım. 

Rize’de siyaseti yönlendirenlerin örtülü bir şekilde pres uyguladığı bir yer Rize Sanayi ve Ticaret Odası. 

Ama Ankara’da ve Sayın Başbakanın nezdinde bu böylemidir? Zannetmiyorum. Başbakanımız Rize Ticaret ve Sanayi Odasını göz ardı etmez. Rize’nin En büyük ve en etkili sivil toplum örgütü RTSO dur. 

2011 seçimleri öncesi nabzını tutmaya çalışacağım kuruluşların başında RTSO gelmektedir. Şüphesiz RTB , Rize MÜSİAD İşçi sendikaları Memur Sendikaları ve diğer sivil toplum örgütleri ile temaslarım devam edecek. 

Dünkü kahvaltı bana güzel bir resim verdi siyaset bakımından. Orada bir konsensüs görmem açıkçası sevindirdi beni. Düşünce çok güzeldi. 

İlerleyen günlerde bu kuruluşumuz görüşünü deklere edecek kamu oyuna bunu anladım. 

Onlarda nabız yokluyorlar. Olabilir ama benden bu manada bir görüş kimse alamaz. Kim milletvekili olacak sorusuna cevabı ben veremem, vermem. Saygısızlık olur Rizeliye, Kuruluşlarımıza. 

“Ne umduk ne bulduk” sorularının açılımlarını yapacağım önümüzdeki günlerde. 

Hayallerimi sıralayacağım. 

Ben, Ovit projesi veya Rize Erzurum yolunun ekonomik olup olmadığı konusunu tartışan birilerini istemiyorum açıkçası. 

Sayın Ofluoğlu ve Meclis başkanı sayın Karamehmetoğlu özel olarak verdikleri bilgilerle Mardin Rize Sevgi yolu için düşüncelerimin değişmesine katkıda bulundular. Açıkçası şüphe ile bakıyordum, oyalama diyordum o harekete. Vazgeçtim. Bende “bu olacak diyorum” şimdi. 

Ama orada dile getirdiğim gibi Sivil toplum kuruluşlarımız Rize milletvekillerinden ne beklediklerini nasıl biri olması gerektiğini açıkça kamuoyuna deklere etmelidirler. Böylesine devasa projeler bir inanç, inad ve dayatma işidir. Bunu kimler becerebilir? 

Ak Parti İl Başkanı Sayın Hasan KARAL’IN da ayni düşünceyi ziyaret ettiği kuruluşlara önermesine açıkçası çok sevindim. 

Ayrıca bu, galiba genel istek ve beklentilerin de çerçevesini çizen bir durumdur. 

Sayın Hasan KARAL burada Ankara üzerinde bir baskı unsuru oluşturmaya çalıştığı kanaatinden değilim. Bütün il başkanları vekil olmuşsa başarılı bir penformans gösterdiği ikinci döneminde, olgunlaştığı, tecrübe kazandığı ikinci dönemi sonunda Milletvekili olmayı hak ediyor. 

Rize için vekil olarak çok daha fazla işler başaracağına inanıyorum. 

Ama başka bir durum var. Burada belli düzenlemeler yapılmadığı müddetçe bu vilayet topyekun hareket etme şansını ebediyen yakalayamaz. 

Toplum vicdanın kabul etmediği insanlarla Rize’miz Başbakanlar şehri olma seviyesine asla çıkamaz. 

Ve başka bir tehlikeye işaret etti sevdiğim bir başka esnaf. Sıçrama yapmak için Eğer bu dönemi de boşa geçirirsek Rize çok kötü ezilir” dedi. 

“Başbakanlar şehri” diye bütün Türkiye’de ekrana oturan Rize 72 milyonun gözünde çok farklı görüntüye sahiptir, ama gerçek öyle midir? 

Esnaflar, Tüccarlar, Sanayiciler aynı zamanda o vilayetin ortak aklı ve üst düzey düşünürleri konumundadır bana göre. Ülkeyi, Bölgeyi, en önemlisi Rize’yi bugün ki seviyeden daha yukarılara taşıyacak önerileri, görüşleri, yolları, yordamları onlar bilmeli dile getirmelidirler. 

İşçi sendikaları görüşlerini beyan etmede bir tereddüt göstermezler ama memur sendikaları çekimser davranabilir. Onlar da Milletvekili kriterlerini ortaya koymalıdırlar. Rize için ne beklediklerini açıklamadırlar. Bunda herhangi bir sakınca yoktur. 

Dün RTSO da yönetim kurulundan sevdiğim bir arkadaşımız bir sıralama yaptı, önce kendisi sonra hep birden güldük. 

Öyle bir komedinin yaşanacağını düşünmek bile istemiyorum. 

Bugüne kadar adı geçenler üzerinden ayrıntılı bir tahlil yapmayı doğru bulmuyorum. 

Rize’de yakaladığım bir şey var. Durum eskisi gibi değil. Zannedersem Rizeli bir şekilde kendi vekillerini belirlemede çok etkili olacak. “Ben” diyecek yani… Rize, Rize’de yaşanlarla devam etmek isteyecek. 

17 km lik Rize Güneyce bölünmüş yolunu bir kaza sonucu başlatan Valimiz gitti. Ama zannedersem kısa zamanda bu dönemde bitecek. Sadece 17 km!.. 

Milletvekili olmayı düşünenler şunu bilsinler. 

Torul - Maçka, Torul - Kale - Bayburt, (Gümüşhane'den geçiyor) Bayburt - Maden-Aşkale, Erzurum arasında kilometrelerce bölünmüş yol tam gaz devam ediyor. 

Rize Erzurum arasında da o hummalı çalışmayı başlatabilecek olanlar çıksın meydane!... 

Seçilmek isteyenler Trabzon’da 61 projenin nerede ise tamamını hayata geçtiğini bilmeli ve 53 proje başlatabilecek kapasitenin kedilerinde olup olmadığına bakmalıdırlar. 

Rizede 5, 5 projeyi başlatamayanlara vekillik yakışmaz ayıptır zaten. 

Bir türküden bir mısra geldi aklıma. Birazda ben ilave edeyim de bitsin bugün ki zırvalamalarım. 

Dağbaşında sarı çiçek oy oy!... 

Teleferik nerden geçer oy oy!... 

Raylıdan vaz geçtik,  

yat limanını es geçtik,  

çukura düştük,  

çamura battık. 

200 metre olan yola iki aydır baktık. 

Kendi kedimizi yaktık oy oy!... 

Sevgi ve saygılarımla… 

 

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..