Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '15

 
Kategori
Deneme
 

Robinson

Robinson
 

Bir Mezara ve Bir Umuda İhtiyacı Olmayan Adam


Derme çatma barakam endişeden uzak.

Üzerime düşen yağmur damlaları hiç ıslatmıyor beni.

Ve gecenin karanlığı hiç üşütmüyor.

Ay o kadar yakın ki  ruhuma  ve hiç el değmemiş yıldızlara …

Ne bir isyanlı sukut var nede yalnızlık korkusu,

Ben ve doğa…

En son Cuma yı yamyamlar yerken sızladı içim,

Bir kaç kez de ailemi özlediğimi itiraf etmeliyim.

Beni almaya gelen gemilere ve uçaklara görünmemek için onlarca kez ateşi söndürdüm, dumanı içime çektim.

Ben burada yalnızlığımla mutluyum,

Burada Robinson oldum, büyük şehirleriniz beni sıradanlaştıracak biliyorum

Ben burada kendimin kahramanı olmayı seviyorum

Ne yarına ait bir umutla nede düne dair bir endişeyle cedelleşmeden, hayatın içinde olanları bir başıma yaşamayı erdem kabul etmiş değilim.

Farkına vardığım sadece büyük şehirlerin kirletilmiş caddelerinde erdemin, bakire bir geline atılmış iftira gibi ağır ve zor olması…

Çobanların sürülerin peşinden sürüklenmesi…

Ve ağır beton kokusunun yaktığı genizlerin çiçek koklayamayacak kadar kirletilmiş olması…

Ben burada el değmemiş sevdalarla tanıştım.Yağmurun toprağa,denizin kumsala ve insanın inanca olan ihtiyacına burada şahid oldum.Yaşamımın her köşesini işgal eden travmatik imgeler burada yakamı bıraktı.Paranın satın alamayacağı her şeye sahibim.Ama beş parasızım, üstelik cebim de yok…

Berrak sularda temizlenmeyi , her sabah güneşten önce uyanıp bütün çiçekleri dolaşmayı huy edindim kendime.

Ağaçların zirvesin de zihnimde ki kirleri  azat etme çabalarım komik bir cahiliye anısı gibi geliyor bana .

Çünkü ben duvara çentik atmayı bıraktığım gün  farkına vardım yaşadığımın. Umudun bittiği yer şafak oldu bana.Kırk yaşında bir bebek gibiydim anadan üryan.Bildiğim her şeyin düzmece olduğunu öğrenmek çok koymuştu . Yanı başımda katledilen insanlığa sırtımı dönmüş çıkar kavgalarında taraf olabilme fırsatını kollarken biriktirdiğim lükslerin bir gün sırtımda koca bir kambur olacağını nerden bilebilirdim.

Nerden bilebilirdim o çılgın tüketim toplumu içinde aza kanaat edebilmenin tekere çomak sokmaya denk olduğunu.Her şeyim varken hiçbir şeyim olmadığını bu adaya gelmeseydim nerden bilebilirdim.

Evet ben Robin/son/um  adada kurtarılmamayı bekleyen sefilin ta kendisi….

Bir mezara ve bir umuda ihtiyacı olmayan adam

 
Toplam blog
: 10
: 105
Kayıt tarihi
: 15.07.14
 
 

Yorgun doğdu. Dinlenmek için yaşıyor... Eğlence-müzik sektöründe... ..