Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '12

 
Kategori
Müzik
 

Rock'n roll

Rock'n roll
 

Müzikle ilgili sizinle paylaştığım ilk yazım. Büyük ihtimalle son da olur. Ama artık konuşmam gerek, çünkü boğulacağım.

Müziğin bu dünya için bir mucize olduğu çok açık. 1950'lerin Amerika'sında ortaya çıkan o harika akım: Rock n Roll. 40 sene boyunca dünyaya hükmeden bu müzik türünün bittiği 90'ların ortasında doğduğum için, kendimi doğuştan şanssız sayıyorum. Peki 2000'ler? Bizim içinde bulunduğumuz yüzyılda müzik ne durumda? Müziğin çığlıklarını duyabiliyor musunuz?

Ben duyabiliyorum. "Sanatçı" adı altında televizyonlarda sıkça rastladığımız şarkıcıları görebiliyorum. Ve bu gerçekten beni çok üzüyor. Onlar değil konum. Ben, kendi neslimden, gençlikten bahsedeceğim. Biz neler dinliyoruz? Bir Serdar Ortaç? Bir Demet Akalın? Yoksa By Serseri Mardinli gibi bazı çocukları mı?

Müzik bu değil. Müzik ağlıyor. Müzik özlüyor. Kimi özlüyor biliyor musunuz? Bir Nirvana, Guns'n Roses, The Beatles, Bon Jovi, Queen, Red Hot Chili Peppers'ı özlüyor. Şimdi ki gençlerin Hande Yener değil, Zeki Müren, Yeni Türkü, Grup Yorum, Grup Kızılırmak, Teoman dinlemesini istiyor. Kurt Cobain deyince şaşkın bakışlar değil, yaşlarla dolu gözler görmek istiyor. Biraz kaliteli müzik istiyor, müzik. İyi müzik yapan insanlar ölmek zorunda, ama siz unutmayın diyor. 18 yıldır Kurt'u unutmadınız, gerçek müziği yine unutmayınız diyor.

Enstrüman diyor, müzik. Gitar diyor. Bağlama diyor. Bateri diyor. Piyano diyor. Arkada sadece lay lay melodisi duyulmasın istiyor.

Söz diyor, müzik. Duygu diyor. Aşk diyor. Hep aynı cümlelerle bir şarkı olmasın diyor. O sadece bir şarkı, olmasın diyor.

Biraz kaliteli müzik istiyoruz biz. Biraz müzik istiyoruz.

 
Toplam blog
: 52
: 1454
Kayıt tarihi
: 23.10.07
 
 

Merhabalar. 1997 Antalya doğumluyum. Zonguldak'ta yaşıyorum. 2007'de aranıza katıldım. Burası ben..