Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '06

 
Kategori
Müzik
 

Rockçı rapçi barınamaz..!

Kader mi yazmış ?/ Silinsin tüm günahlarım, drama yollarında köprü istikametindeyim./ Ben hüzündüm beni sen seçtin./ Varır mı şahıma son lütuflarım?/ Kimsede aramadım gönlümün pamuk prensesini./ Sen yüzümdün beni kahrettin...

Çok mu pesimist gördünüz? Anlamsız mı geldi? Şu arka arkaya yazılmış sözcüklerde ne gördünüz?

Bir adam, senin benim gibi demek isterdim ama değil sanırım... Öyle kelimeler dökülüyor ki ağzından, bazen 2. söyleyişinde anlıyorsunuz, bazen hiç.

Sokak serserisi diyorlar onlara... Çekiyor bir şeyler yazıyor diyorlar... Asıl gerçek çok farklı...

Asıl adı Yunus Özyavuz olan Sagopa Kajmer müzik yaşantısına kişisel meraklarının ardından Samsunda yerel bir radyoda djlik yaparak başlamıştır. Öğrenim hayatında 1997'de İstanbul Üniversitesi Fars Dili Ve Edebiyatı bölümünü kazanması dolayısıyla istanbula geldi. Özyavuz için bu noktayı bir dönüm noktası olarak değerlendirebiliriz.

Görüldüğü gibi sanılanın aksine okumuş da kendisi...

Yukarıdaki sözlerin ve nicelerinin sahibi o...

Bilindiği gibi sokak serserisi değil onlar... Rapçiler adi değildir, pislik hiç değildir, sanatın en güzelini yaparlar aslında onlar. Hızlı hızlı bir şeyler söylüyor anlamıyorum... Bu nasıl bir yaklaşım ben de bunu anlamıyorum. Anlamıyorsan bir daha dinle sonra bir daha... Sonunda anlayacaksın emin ol...

Okullarda rap dinlemeyi yasaklayan öğretmenler sizlere de birkaç sözüm var! Umarım bir taneniz bile olsa okur bu yazıyı!

Bana dinlememek için geçerli bir sebep söyleyin lütfen. Artık iyice yozlaşmış olan ve iki nakarat bir arasözden oluşan pop müziği mi dinlesin gencecik beyinler? Yoksa Krala selam yola devam deyip damar müzik mi olsun tercihleri??? Bırakın her insan (çocuk da olsa) bari müzik konusunda kendisi yapsın seçimini. Zaten memlekette yeterince kısıtlama var!

Onlar sanatkar hem de gerçek anlamda... Hiçbir iddiaları yok, sessiz sedasız kendi çizgilerinde ilerliyorlar. Kimseye sataşıp reyting almak gibi kaygıları yok! Televizyonda kaç defa gördünüz onları? Kaç tane rapçi tanıyorsunuz? Asla gündemi meşgul etmez onlar! Televizyondaki saçma programlara çıkmazlar. Sagopa Kajmer evlendi diye duyabilirmisiniz tvde? Hayır tabiki. Sessiz sedasız sen ben gibi yaşar onlar hayatlarını. Ancak araştırırsan öğrenirsin ne yaptığını o adamın. Albüm çıkarır ondan bile haberin olmaz! Ama Hülya Avşar saçını boyatsa akşamı görürsün televizyonda, hatta bazen anahaber bültenlerinde(!)

Rapstar diye bir yarışma gördünüz mü hiç televizyonda:)) olamaz, daha neler!!! Popstar, dansözstar, türkstar, alaturkastar... Star star star!!! Onlar ise ancak dalga geçer bu tip oluşumlarla... En çok tanınan ve sanırım hatta halkın çoğunluğu tarafından tek tanınan rapçi olan Ceza'nın "Rapstar" diye albümü vardır ki o şarkıyı dinlemenizi ve hatta mümkünse klibini seyretmenizi şiddetle tavsiye ederim...

Hiç kimseye rap müziği sevdirmek, dinletmek gibi bir amacım yok, olamaz da... Tek amacım biraz da olsa önyargıları kaldırmak... Toplumumuz gerçekten bazen atgözlüklerini öyle bir takıyor ki çıkarabilene aşkolsun!..

Unutmadan... Hiçbir tür müzik dinlemek için yaş sınırı yoktur..!

FERDİ İÇİN:

http://biryardimeli.bz.tc/

 
Toplam blog
: 27
: 667
Kayıt tarihi
: 27.11.06
 
 

Kendimi oradan oraya sürüklenen bir yaprak gibi nitelendirsem çok doğru olur herhalde... Hayatımın s..