Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '07

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Rockçılar kızmayın

Rockçılar kızmayın
 

ROCK MÜZİK YAPANLARA

Barlar sokağı adını alan sahillerimizden birinde gezerken, denizin dalgalarını bir de gecenin sessizliğinde dinlemek ne mümkün. Kulağınızın zarını, kristallerinizi depreme uğratacak kadar etkileyen ses ötesi bir titreşim duydum. Kulaklarım değil sanki ciğerlerim gümbürdüyordu. Bir saat kulak çınlaması ve geçici sağırlık yaşadım. Düşünüyorumda, bazı müzisyenlerin niye kulaklarını kesip sağır olduklarını.. Bir de bu rock çuların sanki bir yerlerine çivi çakılıyormuş ta ya da günlerce defikasyon yapmamış gibi ıkınıp bağırındıklarını. İnsan kendi sesini duymadığı zaman konuşmanın tadını nasıl alamazsa, bu kişilerde duymadıklarında bağırıyor olabilir hatta dinleyenlerinde duyma zorluğu yüzünden yüksek desiballi cihazları tercih etmesi düşünülebilir. Böyle nedensellikler arama beni bilme safhasında araştırma yapmaya götürdü. Netice vahim. Gödüm ki bizim o hayranlıkla dinlediğimiz rock çular genelde SAĞIR Hiç mereklanmayım isim vermek yok bundan böyle. Neme lazım çıkıp telif hakkı istrerler adımı kullandın diye bir de yöneticilerimize şikayet ederler de, sayemde meşhur olup gündeme gelirler..

Paparazzi ci arkadaşlar bu yüzden rockçılarla röportaj yaparken soru sormayın duymazlar.En kötüsü bunu belli etmemek için birde yumruklarlar sanki kötü bir şey işitmişler gibi..

Rock çuların sağlık kontrollerinde, işitme bozukluğu, uykusuzluk, migren, yüksek tansiyon, ülser, unutkanlık sıkça görülüyor.

Şu an Rockçuların nefes sayısının arttığını hissediyorum kızgınlıktan. Bana kızmayın bilimsel gerçeklerle meşgul oluyorum. Size tavsiyelerim var. Protest biri değilim. Müziğin daha doğrusu ritmin her türünü severim. Ama beni etkilemesi zararlıysa tedbir almak gerek. Buna bazı yerlerde Jandarma denetimiyle belirli bir saat uygulaması getirilse de bir yere kadar..

Eğer 80 desibelin üzerine çıkmazsanız, 8 saatten fazla böyle sese maruz kalmazsanız Rock çu kardeşlerim sağlıklı bir şekilde müziğinizi icra edebilirsiniz ve sağlık sorunlarınız azalır. Böylece ne siz ne de sevenleriniz Akustik travma denen illete tutulmazsınız.

Maalesef bu akustik travma denilen gürültü hasarı Mehmetçiklerimizi de etkiliyor.Önlem olarak kulaklık takılıp mümkün olduğu kadar gürültünün beyin hücrelerimizi etkilemesinden sakınmak gerek.Pilotlarımızın Kulaklık takması bir yere kadar önlüyor bilhassa helikopter kullanırken..

Bir gezinti beni nerden nereye götürdü, bu da benim karakteristiğim demek. Derlerya her telden… Gelsin ama Bam teli olmasın…

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..