Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '06

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Rocky Dağlarında Banff Kasabasında zirvelere ulaşmak 1

Rocky Dağlarında Banff Kasabasında zirvelere ulaşmak 1
 

Kanada Yönetim Zirvesi Ardından İzlenimler; Kanada Yönetim Bilimleri Akademisi Yıllık Konferansı için Alberta eyaletinde Calgary şehrinde bulundum. Sizlerle Batı Kanada izlenimlerimi, doğaya ilişkin gözlemlerimi ve kongre izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Buyurun efendim..

Calgary İzlenimleri: Yeni Batı'nın Kalbi; Calgary, 1.5 milyona yaklaşan nüfusuyla Kanada’nın en hızlı büyüyen ve en fazla göç alan şehirlerinden biri. Şehrin mottosu “Yeni Batının Kalbi” – “Heart of the New West”. Sizi görevliler kırmızı ceketleri ve beyaz kovboy şapkalarıyla karşılıyor ve size gülümseyerek şakalaşarak yardımcı oluyorlar. Buradaki her şehir gibi Calgary de su kenarına kurulmuş ve burada da downtown’daki gökdelenler kentin siluetini oluşturuyor.

Calgary ekonomisi büyük ölçüde petrole, inşaata, teknolojiye ve dağ turizmine dayanıyor. Batı Kanada’nın en büyük endüstri merkezlerinden biri olmasına rağmen Calgary, dünyadaki 215 şehrin çevresel incelemesi sonucunda dünyanın en temiz ve en sağlıklı şehri seçilmiş. Buranın ilk dikkatimi çeken özelliklerinden biri Montreal ya da İstanbul gibi nemli olmaması. Tertemiz bir dağ havası sizin kendinizi iyi ve zinde hissetmenizi sağlıyor. Calgary’deki arkadaşlar pencereleri açarak uyuyorlar ve 4-5 saatlik bir uykunun kendilerine yettiğini söylüyorlar.

Rocky Dağlarının arasında Masalsı bir Dağ Kasabası: Banff; ASAC Kongresi Calgary şehir merkezinden 1.5 saat uzaklıktaki Banff kasabasında yapılıyor. Sabah 6 sularında Calgary’den Banff’e doğru yola çıkıyoruz. Banff kasabasına yaklaştıkça rakım yükselmeye başlıyor. Yola hayranlıkla bakıyor ve gördüğüm manzaraya inanamıyorum. Onlarca dağdan oluşan Rocky Dağları tüm heybetiyle ufkumuzda alabildiğine uzanıyor.

Canadian Rockies; Canadian Rockies adı da verilen bu sıradağlar, Batı Kanada’nın simgesi haline gelmiş ve UNESCO Dünya Mirasları kapsamında özel korumaya ve incelemeye alınmış. Hiç böyle dağ görmemiştim, hayretle bakıyorum. Adeta masallardan fırlamış hissi veren dağlar bunlar. Tarifi epey zor, yerinde görmelisiniz. Rengarenk ve maket oyuncak gibi çok güzel şekillere sahipler. Güneş ışınları ve bulutlar beraberce dağ eteklerinde ışık ve gölge oyunları oynuyorlar. Üst tarafı inanılmaz sivri kayalıklardan oluşan, alt tarafları ise yemyeşil, kalem gibi, dimdik ve dümdüz ağaçlarla kaplı bu dağların zirvelerinde halen bembeyaz kar var. Eriyen kar suları pek çok akarsu ve şelale oluşturmuş, görülmeye değer doğrusu.

Masal gibi Yolculuk; Zirvelere doğru yolumuza devam ediyoruz, zannediyorum 1500 metreyi aştık. Banff kasabasına yaklaştık. Artık yayladayız, bitki örtüsü yemyeşil hale geldi ve hava birden soğudu. Yer yer hafif yağmur damlaları sizi okşuyor. Bazen birden güneş açıyor ve yüzünüzü yalıyor. Her taraf minik göller ve şırıl şırıl akarsularla kaplı. Ortada geyikler dolaşıyor. Kuş cıvıltıları her yeri sarıyor.

Yeşil ve mavinin ferahlığı; Kendimi üç boyutlu bir matriksin ortasına düşmüş bir masal kahramanı gibi hissediyorum. Sanki Kaf Dağını aştım, Kaf Dağının ötesine ulaştım.. Dağların bu kadar etkileyici ve güzel olabileceğini tahmin edemezdim. El değmemiş, balta girmemiş doğal güzellikler bütün bunlar. Tertemiz dağ havasını ciğerlerimize çekiyorum. Müthiş bir tazelik, ferahlık, yenilik, azim, hayranlık, yenilenme ve coşku hissediyorum. Açılın Rocky dağları, ben geliyorum!

Kanada'nın Davos'u: Banff; Benim gibi hissedenler çok olmalı ki ASAC konferansı için Banff kasabasını seçmişler. Boşuna değil, İsviçre Davos gibi burada da pek çok zirve yapılıyor ve bir çok Hollywood sakini tatilini geçirmek için taa buralara geliyor. ASAC Konferansının bu yılki teması “Reaching New Heights” olarak belirlenmiş: "Yeni Yüksekliklere Ulaşmak".

Devam edecek...

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..