Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '14

     
    Kategori
    İnternet
     

    ROI (SEO Kampanyalarınızın getirisi) Nedir?

    ROI (SEO Kampanyalarınızın getirisi) Nedir?
     

    ROI (SEO Kampanyalarınızın Getirisi) Nedir?


    SEO kampanyalarına aylık olarak yaptığınız ödemelerin size getirisinin ne olduğunu biliyor musunuz? İnfografik ile SEO kampanyanızın  “Yatırım Getirisi” ROI’yı hesaplayabilirsiniz.

    ROI (SEO Kampanyalarınızın Getirisi) Nedir?

    Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) kampanyanızın başarılı olması için önemli olan birçok parametre vardır. Bunların arasında en önemlilerinden biri yatırım getirinsin (ROI) hesaplanmasıdır. Bu mevcut bütçenizi kanallar arasında optimal olarak dağıtabilmeniz için önemlidir.

    Kampanyanızda elde ettiğiniz gelir nedir? Kampanyanıza harcadığınız gider nedir? Bu iki soru hesaplama yapmak için önemli verilerdir. Çalıştığınız ajansınıza aylık ne kadar ücret ödüyorsunuz? Peki bu ücretin karşılığında web sayfanıza gelen ziyaretçi sayısı ve sonucu ne oranda artış gösteriyor? Gelen ziyaretçilerden ne kadar gelir elde ediyorsunuz? Bu ve benzeri soruların cevaplarının belirlenmesi getirinin hesaplanabilmesi için gereklidir.

    Önemli Bir Ayrıntı: “Return on İnvestment“ yatırım getirisi’ni Nasıl Hesaplayabilirsiniz?

    Neil Patel, (Quicksprout’un CEO’su) bu konuda aşağıdaki infografiği daha açıklayıcı olması için hazırlamış, bu grafikte değişken ve sabit maliyetleri ayırmaktadır. Birinci grup; SEO kampanyalarınızdan sorumlu ajansın aylık maliyetini içerir. İkinci grup; Kampanyanın sabit tüm maliyetlerini içerir. Örneğin; geliştirme ve destek, hosting, domain vb.

    Eğer sabit ve değişken maliyetleri, getiri ile karşılaştırırsanız, aşağıdaki formül sonuç olarak ortaya çıkmakta.

    Yeni bir müşterinin finansal değeri – değişken ve sabit pazarlama maliyeti = ROI. 

    Basit ve etkili hesaplama yöntemini biraz daha ayrıntı olarak izah etmek için hazırladığımız infografiği inceleyebilirsiniz.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 168
    Kayıt tarihi
    : 11.07.14
     
     

    Bilgisayar Mühendisliğinden mezun olduktan sonra Digital Marketing alanında 2001 yılında kendi ku..