Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '09

 
Kategori
Güncel
 

Rojin'den ders veren açıklama...

Rojin'den ders veren açıklama...
 

Rojin


Akşam gazetesi yazarı Serdar Turgut son gelişmeler üzerine kaleme aldığı "PKK teröristi olmadığıma pişmanın” başlıklı yazısında Rojin’i “dağa kaldırmaktan seks kölesi” yapmaktan söz edince tepki topladı.

Bilindiği üzere TRT’6 da ilk açıldığı günlerde program yapan Rojin PKK tarafından tehditde edilmişti.

Rojin yapılan bir röportajda;"Ailemi ben kendim seçmedim. Anamı babamı ve doğduğum yeri kendim seçmedim, ben orada doğmuşum. Benim hiçbir şeyden haberim yok. Seçme şansım olsa isterim ki dünyanın en iyi ülkesinde yaşayıp, en iyi okullarına gidip, rahat koşullarda yaşayan biri olayım." diye konuşmuştu. Rojin "Rahat varken gidip niye çile çekeyim, kim Kürt olmak ister böylesi sıkıntı yaşamak ister" demişti.

Yaptığı program nedeniyle PKK tehdidine maruz kalan Rojin’in söylediği sözler doğrusu beni de etkilemişti. Sonuçta Rojin TRT’den özgürce program yapamadığı için ayrılmak zorunda kalmıştı. Sanatçı’nın yaşadığı süreç beni etkilemiş ve linkini verdiğim bir denememde duygularımı ifade etmiştim.(1)

Serdar Turgut’un AKP iktidarının açılım sürecini eleştirmesi anlaşılır fakat sanatı ile var olamaya çalışan Rojin ile ilgili yazdıklarına aklı başında hiç kimsenin onay vermesi düşünülemez.

Rojin’in olay ile ilgili açıklaması; "Türkiye, demokratik açılım olarak isimlendirilen bir süreçte geleceğini en çok tehdit eden, insanlara en çok acı veren sorunuyla yüzleşiyor ve kalıcı çözüm yolları arıyor.

Bu süreç Türkler açısından da Kürtler açısından da gel gitlerle, tuzaklarla dolu. Yaralar çok derin, kırgınlıklar çok taze, öfkeler çok taşkın.

Ancak umudumuz o ki duygularımızı biraz kontrol edebilirsek, şu geçirdiğimiz çakıl taşlı yolu devrilmeden, savrulmadan, birbirimizi hırpalamadan atlatabilirsek önümüz çok açık.

Aydınlar, yazarlar, entelektüeller, sanatçılar yani toplumun ortalamasından boyu daha uzun olanlar, gözü daha keskin olanlar, tepenin arkasını daha iyi görenler için aydınlıklarını, entelektüelliklerini gösterme günü işte tam da bugündür.

Ne yazık ki; gazete köşelerinin bazı efendileri kalemlerini yaralara tuz basmak, ateşe körükle gitmek, yumrukların biraz daha sıkılmasını sağlamak için oynatıyorlar.

İşte bu yazılardan biri 24 Ekim Cumartesi günü Akşam Gazetesinde Serdar Turgut tarafından kaleme alınmıştır. 'PKK Teröristi Olmadığıma Pişmanım' başlıklı yazıda devletin silah bırakmaları cazip hale getirecek önlemleriyle dalga geçilmekte, sürecin suhuletle aşılması yerine yeni gençlerin ölmesine yol açacak bir uçuruma sürüklenilmesine davetiye çıkarılmaktadır.

Serdar Turgut, bu çirkin amaç için adımı da aynı çirkinlikte kullanmıştır. 'Dağa kaldırmak', 'seks kölesi yapmak' gibi ağzı salyalı erkek edebiyatının en ucube cümlelerine fütursuzca kullanmaya cesaret etmesinin nedeni benim Kürt olmam mı hele de kadın olmam mıdır?

Ben sanat hayatımda nereye geldiysem annemin hayır dualarından başka kimseden destek almadan ve kimseye taviz vermeden geldim. Şimdi de adımın ve kişiliğimin; on binlerce satan bir gazetenin tanınmış bir yazarının yazısına malzeme yapmasına asla izin vermeyeceğimi, yasal yolları sonuna kadar kullanacağımı kamuoyuna saygıyla duyururum.

Mizah güldürmeli, iğrendirmemeli.

Namlunun ucuna gül değil, gülle koymak isteyen anlayış bölücüdür."

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..