07 Ağustos '08

Dünya Şehirleri

Roma

Maalesef büyük bir heves ile basladığım blog sevdam yoğun iş ve okul temposu yüzünden sekteye uğradı. Bu hafta iki önemli sınavı atlatıp, ardından bir haftalık bir tatil için İzmir'e uçmadan önce geçen ay yaptığımız kısa bir Roma gezisinden bazı resim ve anıları paylaşmak istiyorum.

Cuma akşamı Easyjet ile iki buçuk saatlik kolay bir uçuş ile Roma'ya gidiyoruz. Easyjet Avrupa'da son bir kaç yıldır çok popüler olan ucuz havayollarının belki de en başarılısı... Önceden planlar iseniz çok komik fiyatlara değişik ülkelere uçmanız mümkün. Bu Roma'ya ikinci gidişim. Otelimiz Vatikan'da, Vatikan Müzesinin dibinde. Daha önce gittiğim için bu kez pas geçtik ama vaktiniz varsa mutlaka tavsiye ederim. Dünyanın en zengin müzelerinden birisi. İçindeki Sistine Chapel, Hristiyanlik için çok önemli bir mekan. Michalengelo'nun tavan resimleri muhteşem.

Müzeye gitmiyoruz ama St. Peter Bazilikasini ziyaret ediyoruz. Çok çok etkileyici.

Aslında bütün şehir bir müze. Zengin ve köklü bir tarihi miras, zevkli mimari, korumacılık ve sahip çıkma ile birleşince sonuç Avrupa'nın belki de en güzel şehri. Roma'nın her köşesinde tarihi bir esere rastlamak mümkün. Roma'nın güzelliği aklıma, doğu Roma'nın eski başkentini İstanbul'u getiriyor, üzülüyorum. Biz nedense hiç koruyamamışız bize kalan zengin mirası, ne acı.

Roma'yı gezmenin en iyi yolu yürümek... Zaten küçük bir şehir, yanılmıyorsam nüfusu sadece 2 milyon. Trevi Çeşmesi, şehrin ortasından geçen Tiber nehri, aslında İtalya için bağımsız bir şehir devleti olan Vatikan ve tabiki Kollezyum ve yanında Roma'nın kurulduğu yer olan Paletine tepesi ve Roman Forum gezimizin en güzel noktaları. Trevi çeşmesi ile ilgili inanış, eğer çeşmenin kenarında arkanızı çeşmeye verip havuza omuzunun üzerinden 1 bozuk para atarsanız Roma'ya bir kez daha gelirmişsiniz... Ben geçen sefer atmıştım. Üç tane atarsanız da bir İtalyan ile evlenirsiniz diyorlar, ilgilenenlere duyurulur.

Unutmadan, cumartesi akşamı 'La Bafetto' diye küçük, son derece mütevazi ama pizzaları muhteşem bir lokantaya gidiyoruz. Masaların üzeri gazete kağıdı felan ama önü kuyruk, öyle rezervasyon felan yaptramıyorsunuz. İnce hamurlu Roma usulü pizzasını yemeden dönmeyin derim yolunuz duşer ise Roma'ya.

Dönüşte Alaçatı ve Bodrum'un gezi notlarını yollamaya çalışacağım.

Sevgilerimle.

: 26.03.08

Merhabalar, 32 yasindayim. Son dokuz senedir yurtdisinda yasiyorum. Finans sektorunde calisiyorum, ..