Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Romalı Perihan'la Arri Ver Derci Roma

Romalı Perihan'la Arri Ver Derci Roma
 

Dün canlı tv yayınında Romalı Perihan'la beraber şarkı söyledik. Hem de "Arri ver derci Roma" parçasını. Yıllar onu hala eskitememişti. Dün ikimizde aynı programın canlı yayın konuklarıydık Tv8de Vahe Kılıçarslan'ın programında. Program başlamadan kendisine "ne içersiniz" diye sorduklarında "Portakal suyu sıkma imkanınız varmı?" diye sordu görevliye, Romalı Perihan. Evet, hala kendine çok iyi bakıyordu. Konuk odasından da sigara kokusu nedeniyle kaçmış orta salona gelmişti. Hep doğal gıdalar almamız gerektiğini anlattı bizlere.

Program başlayana kadar sohbet ettim kendisiyle. Çok kültürlü bir insan olduğunu anlamak hiç de zor değildi. Dimdik duruşuyla koridorda asil bir kuğu gibiydi. Çok mütevazi tavırlarıyla kısa sürede herkesin sempatisini kazandı stüdyoda. Antikalardan, kendisinin yaptığı resimlerden bahsettik bol bol. Aslında o kadar kolay bir insan da değildi, çok çabuk parlayabilecek ve çok seri kullandığı cümlelerle karşısındaki insanı bir anda mat edebilecek bir yapıya sahip olduğunu çekim ekibine iyice hissettirmişti.

Program başladı ve kendi vtrsi yayınlanmaya başladı. Kendi özgeçmişini seyrederken zaman zaman kaşları havaya kalkarak, dudakları bükülse de reklam arasına kadar sabretti ve yapımcılara şurası şöyle olsaydı, burası şöyle olsaydı diye dert yanmaya başladı. Fakat öyle bir yapıya sahipti ki kendisi, en hararetli tartışmasının arasına, başka biri girip birşey söylediği zamanda hemen kahkahalarla başka bir dünyaya geçebiliyordu aniden. Ve enteresandır şarkı söylerken bir genç kız gibi dans ederek söyledi şarkılarını. Onun konuk olarak geleceğini bildiğim için, programa eski bir gramafon ve bir taş plak getirmiştim. Taş plağın üstünde "Arri ver derci Roma" yazıyordu.

Program canlı olarak sürerken, Vahe ile Romalı Perihan birlikte restore ettiğim antika parçayı incelemeye başladılar. Yanıma geldiklerinde Roma'lı Perihan'ın eline zımparayı tutuşturdum hemen. Opera sanatçılarına taş çıkartırcasına, ince bir kadın sesi çıkararak zımpara yapışını izlemeliydiniz. Daha sonra gramafonu inceledi ve taş plağın Arri ver derci Roma olduğunu öğrenince, başını bana yanaştırarak, hadi sen de katıl dercesine parçayı söylemeye başladı. Parçayı Romalı Perihan'la söylemeye başlamıştım. Vahe Kılıçarslan bir kez daha donmuştu. Ağzından çıkan kelimeler aynen şunlardı Vahe'nin; "Siz bayağı güzel bir ikili oluşturdunuz vallahi ya"

Evet sanatçı programı yönlendirmiş, ben de fırsatı kaçırmamıştım. Ben yönetmenime programdan evvel ben, Roma'lı Perihanla şarkı söylemek istiyorum desem herhalde delirdiğimi filan düşünürdü.

İşte yaşamda bence aynı. İnsanın karşısına neler çıkacağı evvelden hiç kestirilemiyor. Hele canlı yayınlarda ne olacağı hiç belli olmuyor. Aslında sizlerin de bu programı izleyebilmeniz için bir gün evvelden blog yazmıştım ama maalesef bloğun başlığını, çıkacağım televizyonun reklam panosuna ve içeriğini de kendi reklam ilanım haline çevirince, sayın editörlerimden kırmızı kartı gördüm.

Neyse canlı seyredemediniz ama sizlerle bant yayın bloğumu sunarak, kendimi affettirmeye çalıştım.

 
Toplam blog
: 116
: 3217
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

İstanbul' da doğdum. Antikacı, saray restoratörü ve eksperim. Antika konusunda 50’ye yakın belgesel ..